Vágólapra másolva!
A hétszeres brit világbajnok szerint "érdekes" lesz látni, hogy a topcsapatok sorrendjét befolyásolják-e az új szabályok, amelyek a Francia Nagydíj hétvégéjén lépnek életbe. Az FIA új műszaki irányelvei ekkor kerülnek élesben is bevetésre.

Hamilton ebben a szezonban rengeteget pattogott Mercedese volánja mögött, miközben legközelebbi riválisai, a Ferrari és a Red Bull felváltva nyeri a versenyeket. A Mercedes keményen küzdött, hogy megértse, miért bizonyul olyan nehéznek megszelídíteni az autójukat a többiekhez képest. Az új megfigyelések, miszerint az F1 élcsapatai okos trükköt találtak a fém lapok rögzítésében az autó alatt, új reményt adtak Hamiltonnak.
Az FIA új technikai irányelvének részeként, amely a pattogás elleni küzdelemre irányul, és amely a Francia Nagydíj hétvégéjén lép életbe, az autó alatti fém lapocskák elhajlását két milliméterre korlátozzák teljes hosszában, némi mozgásteret(a pletykák szerint ez 10%) megengedve ugyan.

Ez a megfogalmazás némileg eltér az eredeti szabályoktól, ami megakadályozza, hogy a csapatok csak három mért ponton hajlítsák meg a szóban forgó lemezt

- ami azt a feltételezést eredményezi, hogy egyes csapatok (amelyek a Ferrari és a Red Bull) olyan pontokon hajlítják meg a fém paneleket, amelyet nem mér az FIA. Ennek a Francia Nagydíjtól kezdve változnia kell.

- mondta Hamilton a 4-es csatornának nyilatkozva.

Lewis Hamilton olyan komoly hátfájdalmakkal küzködött Bakuban, hogy kétségessé vált a következő futamon való indulása is Forrás: AFP/Natalia Kolesnikova

Hamilton alig várja azt a napot, amikor újra pattogás nélkül autózhat
Míg néhány figyelemre méltó Forma-1-es figura ellenzi a szezon közbeni szabályváltozásokat, mint például Christian Horner, Hamilton úgy érzi, az Azerbajdzsán Nagydíj hétvégéjén elszenvedett fájdalom mindent elmondott az FIA-nak, amit tudniuk kellett.
A verseny után a sportág vezető testülete úgy döntött, hogy cselekedni kell, és a Francia Nagydíj hétvégéjétől kezdve a csapatokat kizárhatják, mert túl erősen vagy túl gyakran pattognak.

„Tűkön ülve várom azt a napot, amikor beülök az autóba, és az nem pattog"

- folytatta Hamilton.
"Voltak idők, amikor a pattogás olyan nehéz volt, hogy meg kellett emelni az autó hasmagasságát az egyenesek szakaszok miatt. Ez másfajta kihívás volt, hiszen verseny közben nem tudsz emelni a versenygépeden.

"Három hétbe telt, mire újra jól éreztem magam, de szerencsére semmi porckoronggal kapcsolatos sérülés nem történt, csak az izom okozta a fájdalmat. Rengeteg tűszúrást kaptam ezt követően hátamba!"
Forrás