Befejeződött az utolsó orvosi vizsgálat, és minden rendben van! Köszönet mindazoknak, akik támogattak ebben az időszakban - írta közösségi oldalán az Alfa Romeo versenyzője.
A vasárnapi Brit Nagydíj rajtja után Csou autója a levegőbe emelkedett a brit George Russell Mercedesével történt ütközés következtében, majd a tetejére fordult, fejjel lefelé csúszva a gumifalba csapódott az első kanyar bukóterében, végül a nézőket védő fémkerítés állította meg. A kínai F1-es újonc később azt nyilatkozta, a glória névre keresztelt fejvédő szerkezet, a HALO mentette meg az életét.
Finished the final medical check, all good to go! Thanks to all of the people who supported me during this time, means the world. ❤️ #AustrianGP LET’S GO! pic.twitter.com/VdArFWcRoB
— 周冠宇 | Zhou Guanyu (@ZhouGuanyu24) July 7, 2022
A Forma-1 mezőnye azonban biztonsági módosításokat sürget, a versenyzők szerint egy nagyon fontos problémára világított rá a kínai versenyző balesete: miután több, mint száz métert csúszott Csou fejjel lefelé, az Alfa Romeo bukókerete súlyosan meghibásodott. Ennek a kivizsgálása érdekében Mohammed Ben Sulayem, az FIA elnöke levelet kapott a Pilóták Szövetségének (GPDA) elnökézől, Alexander Wurztól.
Last time (as far as i remember) an @F1 roll hub collapsing was with Pedro Diniz, Nurburgring 99 (jumping over me ) This led to stricter crash tests, requested by GPDA, swiftly executed/ implemented by @FIA . Dear Mister President pls check your inbox, we got (more) work to do pic.twitter.com/IsxIg7D209
— alex wurz (@alex_wurz) July 5, 2022
Az FIA a normál protokoll részeként belső vizsgálatot indított a balesettel kapcsolatban. A több biztonság természetesen mindig jobb, mint a kevesebb, ezt a Halo már többször bebizonyította, de ha a tesztek további biztonsági intézkedéseket határoznak meg, az azt jelentheti, hogy az autók még nehezebbek lesznek, hogy megfeleljenek a változásoknak.
Martin Brundle a Sky Sports rovatában rámutatott erre a tényre, és kijelentette: Riasztó volt látni, hogy a bukószerkezet teljesen letört, de ezeket az elemek sem lehet a végtelenségigl erősíteni, különben az autók túl nehézzé válnának. Minden komoly balesetet követően tovább erősítenék azt, ami ördögi kört hozna létre.
Forrás: MTI, Racingnews365.com