Társoldalunk:
Hírlevél

A Ferrari főnöke reagált a csapatnak ellenszegülő Sainz viselkedésére

2022.07.06. 17:59

Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke szerint Carlos Sainz a csapat érdekeit szolgálta, amikor a biztonsági autós fázis után nem tartotta be az utasítást. A kétszeres világbajnok Mika Häkkinen szintén dicsérte a spanyol pilóta reakcióját, és saját példájából kiindulva pozitív jövőt jósol neki.

Hiába nyerte meg a Brit Nagydíjat egy Ferrari-pilóta Carlos Sainz személyében, mégis a maranellóiak rossz stratégiája állt a híradások középpontjában. Ennek oka, hogy megoldhatatlan helyzetbe hozták a bajnoki címre esélyesebb Charles Leclerc-t, pedig könnyen az élen tarthatták volna, ha őt vagy őt is kihívják kereket cserélni, miután nem sokkal a verseny vége előtt beküldték a biztonsági autót. 

Sainz a mögötte lévő Hamiltonra hivatkozva nem volt hajlandó lemaradni Leclerc-tőlForrás: AFP/Justin Tallis

A Safety Car-fázis vége előtt a Ferrari próbálta menteni a menthetőt a monacói versenyző szempontjából, és arra kérték Sainzot, hogy a szabályok adta kereteken belül a lehető legjobban maradjon le csapattársától. A 27 éves versenyző már-már kétségbeesetten kérte a csapatot, hogy ne csinálják ezt vele, hiszen Lewis Hamilton és Sergio Pérez is ott volt mögötte szintén friss gumikon. Sainz végül nem is tett eleget a kérésnek, és ellentmondást nem tűrő módon, szinte azonnal megelőzte Leclerc-t. A Ferrari csapatfőnöke azonban nem ért egyet azokkal a hangokkal, amelyek szerint pilótája nem az istálló érdekeit szolgálta, sőt, szerinte éppen az ellenkezője történt.

Carlos nem hagyta figyelmen kívül a csapatotnyilatkozta Mattia Binotto. –Világossá tette számunkra, hogy védekeznie kell a hátulról érkező nyomással szemben, és ezzel a mi célunkat védte, hogy az élen maradjunk. Csapatként ezt teljes mértékben méltányoljuk. Ezen bennfentes információk hiányában megértem, hogy ezt lehetett úgy értelmezni, hogy Carlos nem csapatjátékos. Ugyanakkor néhány körrel korábban habozás és panaszkodás nélkül cserélt pozíciót [Leclerc-rel], ami egyértelműen bizonyítja, hogy számára a csapat az első.”

Nem csak a svájci szakember méltatta Sainz reakcióját az utasításra. Hasonlóan gondolkodott az 1998-as, valamint az 1999-es szezon világbajnoka, Mika Häkkinen is, aki a Ferrariról már nem volt ilyen jó véleménnyel.

A rádiókommunikációjukat hallgatva a Ferrari megpróbált segíteni Charles-nak, hogy megnyerje a versenyt, annak ellenére, hogy az autója sérült volt – jelentette ki egy szerencsejáték-portálnak. – Szerintem briliáns volt, ahogyan Carlos kezelte ezt a helyzetet, majd kihasználta, hogy a biztonsági autó [beküldése] után friss gumikat kapott. A Ferrarinak viszont minden egyes futamon nagyon világos stratégiára van szüksége, ha az idény második felében a Red Bull kihívója akar lenni.”

Sainz 2015-ben mutatkozott be a Forma-1-ben, és 150 versenyt kellett várnia ahhoz, hogy elsőként intsék le egy futamon. Ebből a szempontból hasonló cipőben jár, mint anno Häkkinen, aki 1991-ben debütált, de csak az 1997-es szezonzárón tudott elősz9r győzni, hogy aztán a következő két idényben a tabella élén végezzen. 

Häkkinen szerint Sainzról jelentős mértékű nyomás kerül le első győzelme utánForrás: AFP/Justin Tallis

„Carloshoz hasonlóan nekem is hét évet kellett várnom, hogy megszerezzem az első győzelmemet a Forma-1-ben, így tudom, hogy mennyire boldog és megkönnyebbült lesz – fogalmazott, bár hozzá kell tenni, hogy Sainz a nyolcadik idényében nyert először. – Az ember számára óriási eredmény, amikor megnyeri első Forma-1-es futamát. Hirtelen kifizetődik az évek kemény munkája és koncentrációja. Carlos népszerű srác, és egyértelműen nagyon tehetséges, de Charles Leclerc ellen versenyzett, ezért kissé az árnyékában volt. Ez a győzelem levesz némi terhet és nyomást a válláról. Arra számítok, hogy ezután még jobban fog bízni magában és a képességeiben.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK