Ferrari: A stratégiájuk alapvetően a pórul járt Leclerc-t részesítette előnyben a Brit Nagydíjon

Mattia Binotto
MONTREAL, QUEBEC - JUNE 17: Scuderia Ferrari Team Principal Mattia Binotto looks on from the pitlane during practice ahead of the F1 Grand Prix of Canada at Circuit Gilles Villeneuve on June 17, 2022 in Montreal, Quebec. Dan Mullan/Getty Images/AFP (Photo by Dan Mullan / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP)
Vágólapra másolva!
A Safety Car megérkezése a vasárnap késő délutáni Brit Nagydíjra azt jelentette, hogy a mezőny összerázódott, a pilóták egymás után érkeztek friss gumikért a boxba, Charles Leclerc pedig elveszítette a vezető pozícióját, és ezzel együtt a lehetőséget is a szezon harmadik futamgyőzelmére.

Hatalmas ünnepelés volt a Ferrari garázsában a Brit Nagydíjon, miután Carlos Sainz lenyűgöző győzelmet aratott Silverstone-ban. Ez volt Sainz élete első Forma-1-es futamgyőzelme, akinek 150 futamon kellett részt vennie ahhoz, hogy a pole-ból indulva őt intse le először a kockás zászló. Hosszú idő után Sainz a második spanyol pilóta, aki felállhatott a dobogó legfelső fokára a kétszeres világbajnok Fernando Alonso után.

A sportág 1950-es megalakulása óta összesen 15 spanyol F1-es pilóta volt már a mezőny tagja, közülük viszont csak négyen állhattak fel a dobogóra: Sainz, Alonso, Pedro de la Rosa és Alfonso da Portago.

Miközben volt oka bőven az ünneplésre a Ferrarinak, ugyanannyi oka volt csalódottnak is lenni, amiért egy újabb megkérdőjelezhető döntést követően Charles Leclerc az élről néhány kör alatt a negyedik helyen találta magát, és ott is fejezte be a versenyt. Ahogy azt megírtuk, a Ferrari döntése feszegeti a logika határait, és érthető a monacói csalódottsága.

Binotto szerint Leclerc megérdemelten nyerhetett volna
Mattia Binotto csapatfőnök szimpatizált monacói pilótájával, és úgy gondolja, hogy megnyerhette volna a futamot, ha nem szakítja félbe a versenyt a késői biztonsági autós etap.

- mondta a versenyhétvégéről.

Binotto: A józan ész azt diktálta, hogy elsőbbséget adjunk az élen álló autónak
Rengeteg vita volt a futam végén, amikor az olasz székhelyű alakulatot megkérdezték, hogy miért pont Sainzt választották friss gumikért a Safety Car mögött, és nem Leclerc-t. Miután a pályán hagyták Leclerc-t a kemény Pirelliken, rendkívül sebezhetővé vált a mögötte friss lágyakon érkezőkkel szemben. Binotto kifejtette, hogy Leclerc pályán tartása a "józan ész" stratégiája volt, annak biztosítására, hogy megvédjék vezető pozíciójukat arra az esetre, ha a Mercedes úgy döntene, hogy kint marad, és átveszi tőlük a vezetést.

- magyarázta.

150 futam után sikerült megszereznie a győzelmet Carlos Sainznak Forrás: NurPhoto via AFP/Jose Breton/NurPhoto/Jose Breton

- tette hozzá a Ferrari csapatfőnöke.
Forrás