Vágólapra másolva!
Carlos Sainz betekintést engedett azokba a nehézségekbe, amelyekkel szembe kellett néznie a Brit Nagydíjon, hogy megszerezze élete első Forma-1-es győzelmét. A Ferrari egyszer fent, egyszer lent versenyéből végül Sainz került ki győztesen, megnyerve a futamot, miután megelőzte a csapattársát, Charles Leclert. 

Ezt megelőzően Sainz Max Verstappennel vívott csatát, majd követnie kellett a Ferrari csapatutasításait, hogy elengedje Leclerc-t, később pedig Lewis Hamilton gyakorolt rá nyomást, valamint a Red Bull másik pilótája, Sergio Pérez. Ezt mind-mind rengeteg rádióbeszélgetés kísérte, miközben a versenygéppel sem volt teljesen elégedett a Ferrari spanyol versenyzője.

A verseny után Sainz felidézte a mentális hullámvasutat, amellyel akkor szembesült, amikor úgy érezte, nem tudja kihozni a teljes teljesítményt az autóból.

"Szellemileg valószínűleg ez volt az egyik legnehezebb versenyem"

- mondta Sainz.

„Nem voltam teljesen elégedett az autóval, sokat küzdöttem az alulkormányzottsággal a nagy sebességű kanyarokban,

figyelnem kellett a bal első gumira, ami nagyon sok tempóvesztéssel járt.

Végig hideg fejjel gondolkodtam, hittem benne, hogy lesz alkalmam előzni, igyekeztem mindig elérhető közelségben maradni az előttem autózókhoz, és hirtelen, amikor lehetőség adódott, megragadtam azt."

Sainz: váltani akartam a lágyabb keverékű abroncsokra
Miután előzőleg arra utasították, hogy engedje el Leclerc-t, Sainz versenye ismét új fordultot vett a Safety Car során, amelyet Esteban Ocon Alpine-jának a mentése miatt hívtak a pályára.
Sok pilóta, köztük Sainz, a lágy gumikért sietett a boxba, és mivel csapattársa, Leclerc kénytelen volt kint maradni, és megtartani a pályapozíciót a régebbi, kemény abroncsokon, Sainz lett a győzelem favoritja az újraindításkor. Annak ellenére, hogy a Ferrari felszólította a spanyolt, hogy segítse Leclerc-t, Sainz gyorsan reagált, megelőzte a csapattársát, és ezzel megszerezte a győzelmet.
Amikor a Safety Car alatt hozott döntésekről kérdezték, Sainz megjegyezte, hogy fő vágya az volt, hogy végre lecserélhesse a kemény abroncsait.

"Tényleg nem tudom, mi történt elöl. Amint a Safety Car megjelent, tudtam, hogy ez egy nagyszerű lehetőség a lágyabb Pirellik használatára"

- tette hozzá Sainz.

A kerékcserét követően Sainz lett a futamgyőzelemre a legesélyesebb. Forrás: AFP/Matt Dunham

"Tudtam, hogy Charles előzése elég könnyű lesz az újraindításkor. 100%-ig biztos voltam benne, hogy megvan a lehetőség, csak

a lehető legtisztább módon akartam csinálni anélkül, hogy ez befolyásolná a versenyét, mert tudtam, hogy a többiek érkeznek mögöttem, és a lágyabb gumikon megtámadják majd Charlest."

- magyarázta Sainz.
Forrás