Lewis Hamilton szerint sok minden kedvezőtlenül alakult számukra a Brit Nagydíjon, és Charles Leclerc-t dicsérve odaszúrt Max Verstappennek. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke úgy véli, ha nincs a biztonsági autó, akkor a hétszeres világbajnok megnyerte volna a futamot. George Russell szerette volna folytatni a versenyt, de az FIA nem engedte neki.
Felemásan alakult a Mercedes számára a Brit Nagydíj. Lewis Hamilton számára egy ideig a győzelem is elérhetőnek tűnt, de a biztonsági autós fázis után végül a harmadik helyet szerezte meg. George Russell részese volt a rajt utáni horrorbalesetnek, ám miután kiugrott az autójából, hogy megnézze, mi van Csou Kuan-jüvel, folytatni akarta a versenyt, ám az FIA nem engedte neki.

Hamilton az első rajtnál feljött a harmadik helyre, ám a másodikat követően visszaesett a hatodik pozícióba. Miután azonban visszaelőzte Lando Norrist, majd a két Red Bull kivált előle, folyamatosan közeledett az egymást lassító Ferrarikhoz. A lassú kerékcseréje ellenére akár támadhatott is volna a sokkal frissebb kemény gumikon, ám a Safety Car felborította a versenyt, és végül nem volt esélye a diadalra. A 37 éves versenyző ezzel pályafutása során először zsinórban tizenegy alkalommal maradt nyeretlen.
Egy darabig határozottan úgy éreztem, hogy a győzelem a kezemben van – nyilatkozta a Sky Sportsnak. –Csomó dolog alakult kedvezőtlenül számunkra. Az [első] rajt után feljöttünk a harmadik helyre, de visszatettek minket az ötödikre. Utána pedig Lando mögé kerültem. Sajnos túl nagy lett a különbség, a bokszkiállás pedig nem volt gyors. A végén nem tapadtak be a gumijaim, és ez már túl sok volt.”
Az utolsó tíz körben Hamilton Sergio Pérezzel és Charles Leclerc-rel is nagyot küzdött, végül előbbivel szemben alulmaradt, utóbbit nagyban a gumielőnyének köszönhetően legyőzte. A monacói versenyző keményen, de sportszerűen védekezett ellene, amit riválisa el is ismert, odaszúrva ezzel Max Verstappennek.
„Charles Leclerc nagyszerű munkát végzett, és remek csatát [vívtunk]. Ő egy nagyon értelmes versenyző, határozottan más, mint amit tavaly tapasztaltam – utalt a Red Bull pilótájával vívott világbajnoki küzdelmére. – A Copse-on például probléma nélkül átmentünk.” Hozzá kell tenni, hogy az abban a kanyarban történt balesetért nem Verstappent, hanem Hamiltont büntették meg 2021-ben.
A versenytempót figyelembe véve a Mercedes idei legjobb hétvégéjét produkálta. A fejlődést Hamilton is elismeri, de tudja, hogy ez még nem az út vége. „Ez nagy előrelépés az autótól, [de] van még tennivalónk, tovább kell hajtanunk – jelentette ki. – Nagyszerű, hogy újra harcban vagyunk [az élmezőnyben].”

Hasonlóan elégedetten értékelt Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke is. Az osztrák üzletember örült, hogy sokáig az első helyért küzdöttek Hamilton révén, ugyanakkor arra is rámutatott, hogy a lágy abroncsokon visszaestek a riválisokhoz képest.
„Nagyon elégedett vagyok, az autó [jó] teljesítményt produkált – kezdte. – Benne voltunk a győzelemért [folytatott küzdelemben], ami rendkívül biztató. Az újraindítás után veszítettünk a lendületből, de szinte egyáltalán nem pattogtunk, ami jó. A keményeken és a közepeseken megvolt a tempónk, de a lágyakon nem.”
A lassú bokszkiállás miatt, illetve azért, mert Hamilton nehezen tudta felmelegíteni a kemény gumikat, a biztonsági autó beküldése előtt másodpercekkel elmaradt a Ferrariktól, ám a következő körökben vélhetően utolérte volna Carlos Sainzot. Az már soha nem fog kiderülni, hogy meg is előzte volna-e őt, és ha igen, akkor utána mit kezd Leclerc-rel, de Wolff határozott álláspontot képvisel ebben a kérdésben.
„A biztonsági autó nélkül megnyertük volna a versenyt – vélekedett. – Az a legbiztatóbb, hogy olyan autóval rendelkezünk, amellyel győzhettünk volna a futamon. Nagyon közel voltunk hozzá, fantasztikus lett volna. Úgy gondolom, hogy ebben a szezonban versenyeket akarunk nyerni. Ott akarunk lenni és harcolni, hogy egy olyan autónk legyen, amelyet a jövő évre is tudunk fejleszteni. Most volt az első alkalom, hogy elkezdtünk kicsit kacérkodni a kocsival. Hol lesz ennek a vége? Mit fog jelenteni, ha nyerünk?”
Az 50 éves üzletember egy mondat erejéig Russellre is kitért, akiről annyit mondott, hogy „megpróbálta újraindítani az autót, de nem sikerült neki”. A brit pilóta aktív részese volt az első körös balesetnek, és talán ő láthatta a legjobban, hogy mi történt a felboruló Csouval. A 24 éves versenyző azonnal kiugrott az autójából és odarohant a gumifal és a kerítés közé beszorult Alfa Romeóhoz, ám miután meggyőződött róla, hogy nincs komoly gond, folytatta volna a versenyt. Ezt azonban megtiltották neki.
„Kiugrottam az autóból, hogy lássam, rendben van-e Csou, láttam, hogy azonnal piros zászló volt – magyarázta még a megszakítást követő újraindítás előtt. – Amikor visszamentem az autóhoz, valamiért nem indulhattam el. Odafutottam a csapathoz, hogy ennek nézzenek utána. Mondtam a pályamunkásoknak, hogy hagyják békén a kocsit, de amikor visszaértem, egy teherautó platóján volt. Ha pedig az ember külső segítséget kap, nem indulhat újra. Ez nagyon bosszantó, mert csak a kocsival csak egy defekt miatt volt gond. Nem kétséges, hogy megvolt a tempónk, hogy feljöjjünk a hatodik helyre.

Russell hozzátette, próbáltak fellebbezni, de „az FIA hajthatatlan volt”. A négyszeres dobogós először esett ki a Mercedes színeiben, aminek következtében a nagy sorozata is megszakadt, és kilenc futam után először nem sikerült megszereznie az első öt hely valamelyikét.