Christian Horner szerint Max Verstappen 3-4 tizedmásodpercet vesztett, amikor a Brit Nagydíj időmérőjének végén sárga zászló miatt el kellett vennie a gázt. A Red Bull csapatfőnöke kitért a holland pilóta hibájára is, Sergio Pérez pedig elárulta, nem sok híja volt, hogy kiessen a Q2-ben.
Max Verstappen szinte végig uralta a Brit Nagydíj időmérőjét, ám végül meg kellett elégednie a második hellyel, miután Carlos Sainz elorozta előle a pole pozíciót. Sergio Pérez a negyedik helyet szerezte meg a másik Red Bull-lal, ami az előzmények ismeretében nem számít rossz eredménynek.
Verstappen does a 360°
— Formula 1 (@F1) July 2, 2022
The Dutchman manages to regain control and continues on his way#BritishGP #F1 pic.twitter.com/1pcHlK4ATb
A holland pilótának esélye sem volt javítani az utolsó gyorskörében, ugyanis Charles Leclerc megpördült, aminek következtében sárga zászló volt azon a szakaszon. A címvédő a szabályoknak megfelelően lassított, és ha lehet hinni főnökének, akkor ezen múlott a pole pozíció.
Charles megpördült, a sárga zászló miatt Max elemelte, és ezzel szerintem körülbelül három-négy tizedet adott fel – nyilatkozta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sportsnak. –Ezzel együtt gratulálok Carlosnak, mindig is ördögien jó volt vizes pályán. Amikor még junior volt nálunk, rendre nagyon erős volt ilyen körülmények között. Örülök, hogy az első sorban lehetünk, Checo pedig ott van a másodikban.”
Azonban nemcsak Leclerc pördült meg a Q3-ban, hanem Verstappen is, még a legelső mért körében. A címvédő azonban olyan gyorsan irányba állította az autót a Stowe kijáratánál, hogy még így sem neki sikerült a legrosszabbul az első próbálkozása, hanem Lewis Hamiltonnak (az akkor idő nélküli Nicholas Latifit nem számítva).
„Egyszer tett egy 180 fokos fordulatot – idézte fel Horner a hibát. – Csak két másodpercet vesztett, mire áthaladt a célvonalon, ami képtelenség. Úgy tűnt, hogy kontrollálja [az autót], de ez nem volt a terv része. Max szereti keresni a határokat, kár, hogy az utolsó kör nem sikerült neki. Azonban jó pozíciót jelent, hogy egy ilyen trükkös időmérő után is az első sorban kötött ki.”
Ami a futamot illeti, Horner szerint a Red Bull alacsony leszorítóerős beállítása jobb lesz a versenyre, mint a Ferrarié, és méltatta pilótáit, hogy így is helytálltak az esőben. A brit szakember úgy véli, az első kör rendkívül izgalmasnak ígérkezik, hiszen kifejezetten közel lehet autózni egymáshoz. Ebben Pérez is aktív szerepet játszhat, aki elégedett saját teljesítményével.

„Ilyen körülmények között a második sorban végezni nem a világvége – jelentette ki a mexikói pilóta. – Remélhetőleg erős versenyünk lesz egy jó rajt után, és ott leszünk [a győzelemért folytatott] csatában.”
Az erre vonatkozó kérdésre válaszolva a 32 éves versenyző elárulta, szerinte a győzelemre is van esélye, és bízik benne, hogy sikerül erős versenyt produkálnia. Hozzá kell tenni, hogy nem sokon múlt, hogy erről ne lehessen reálisan beszélni, mivel az időmérő akár tragikusan is végződhetett volna számára.
Nagyon kemény volt, a körülmények [folyamatosan] változtak – magyarázta. – A Q2 rendkívül nehéz volt számomra, mert nem volt jó az első köröm, utána pedig nagyon elkezdett esni, és majdnem kiestem, szóval akár katasztrófa is lehetett volna.”