Társoldalunk:
Hírlevél

Most nagyon nehéz lesz Verstappennek legyőzni a Ferrarit

2022.07.02. 06:44

A Red Bullnak fel kell kötnie az alsóneműt ahhoz, hogy zsinórban hetedszer is nyerjen, mert Charles Leclerc és Carlos Sainz erős tempóval kezdett a Brit Nagydíjon,miközben az energiaitalosok közel sem tűnnek verhetetlennek. Esélylatolgatásunkban megnézzük azt is, a Mercedes mennyire kavarhat be a két élcsapat küzdelmébe.

Új fejezetet nyithat a bajnoki küzdelemben a Brit Nagydíj, amely egy négy versenyből álló sűrű időszak első állomása. A Ferrari és a Red Bull egyaránt jelentős újításokkal érkezett Silverstone-ba, és könnyen lehet, hogy a nyári szünetig a mostani felszerelés ereje határozza meg a csatájukat. Mármint persze a megbízhatóságon kívül, hiszen részben ez az a tényező, amivel a Red Bull egymás után hat versenyt nyert meg.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/Justin Tallis

Charles Leclerc és Carlos Sainz viszont az első silverstone-i edzésnapon olyan jeleket mutatott, melyek alapján nehéz azt látni, hogy Max Verstappen tovább növelje az előnyét a tabellán. Vagyis simán aligha fogja.

Pénteken a kettőből csak az egyik, a második tréning eredményei értékelhetők, mert az elsőn a vizes aszfalton szinte semmi sem történt. A későbbi edzésen egyértelműen a Ferrarik diktálták az iramot, s bár az időmérő-szimuláción mindketten messze jártak egy jó körtől, Sainz így is 1. lett, 0,2 másodperccel a 4. Verstappen előtt. A versenyszimulációk rendre elárulnak olyan részleteket, amik az edzés hevében nem derülnek ki, és ebben szintén jól teljesített a Ferrari.

Sainz és a holland címvédő a lágy gumin hasonló tempót ment (2-3 tizeden belül haladtak egymáshoz képest), míg az eggyel keményebb, tehát lassabb keveréken Leclerc 1-2 tizeddel volt lassabb náluk, majd ahogy elkopott a lágy abroncs, átvette a kezdeményezést. Amit nem látunk és rejtély marad vasárnapig, hogy a programjával fáziskésésben lévő Verstappennél milyen a gumikopás, hogyan alakultak volna az eredményei Sainzhoz képest az etap előrehaladtával.

Ez fontos tényező Silverstone-ban, a gyors ívek nagyon fogyasztják az abroncsokat, hiába a legkeményebb típusokat hozta ide a Pirelli. A szerénynek számító bokszutcai időveszteség miatt könnyen lehet, hogy többen a kétkiállásos stratégiára szavaznak majd. A grafikonon látszik, hogy George Russell a kemény gumin bár lassabban indult a hosszú etapján, mint a riválisok, idővel gyorsabbá vált náluk, vagyis ezt a keveréket sem érdemes mellőzni.

A Ferrari új hátsó szárnya biztatónak tűnik, a pilóták végsebessége szinte egyforma volt Verstappenével,a leggyorsabb köreikben csak 1-4 km/h-val maradtak el tőle.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/Justin Tallis

„Nem fordítja meg a helyzetet a csúcssebességben és a hatékonyságban, de minden helyes lépés kis segítséget ad ahhoz, hogy ütőképesebbek legyünk – mondta Sainz a légterelőről. – Kergetjük egymást és próbálunk javulni, és a fejlesztéseknél is szép csata alakul ki."

És közben a Mercedes is közelebb lopózott hozzájuk, látható, hogy egyforma gumin Hamilton nagyon jól követte Leclerc köridőit a szintén alaposan megújított Mercedesszel (az első futóműtől kezdve az oldaldobozon és a padlólemezen található légterelőkön át a hátsó szárnyig sok mindenen módosítottak).

A legjobb körében ráadásul Hamilton a leggyorsabb kanyarokon egyértelműen nagyobb sebességgel repesztett át, mint Sainz, stabilabbnak tűnt az autója.

„Általában azt látjuk, hogy ilyenkor fél másodperc, vagy akár hét-nyolc tized a különbség a gyorsabb csapatokkal szemben, most viszont nem úgy nézett ki, hogy ez megvan. Valószínű, hogy ez köszönhető a pályának is, amely fekszik az autónak" – magyarázta a javulás okát a Mercedes mérnöke, Andrew Shovlin.

Noha győzelmi reményekről még korai lenne beszélni az esetükben, az eddigieknél jobban bekavarhat a Ferrarinak és a Red Bullnak a Mercedes. Akár már a szombati időmérőn, amelynek kezdése előtt elég határozottan csapadékot jósol a meteorológia, így még jobban megkavarodhat a pakli.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK