Grosjean: A Haas szokás szerint hátrafelé halad

Forma-1, Kanadai Nagydíj 2022, szombat, Kevin Magnussen
MONTREAL, QUEBEC - JUNE 18: Kevin Magnussen of Denmark driving the (20) Haas F1 VF-22 Ferrari in the wet during final practice ahead of the F1 Grand Prix of Canada at Circuit Gilles Villeneuve on June 18, 2022 in Montreal, Quebec. Clive Rose/Getty Images/AFP (Photo by CLIVE ROSE / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP)
Vágólapra másolva!
A csapat korábbi pilótája szerint ez nem új jelenség, már ő is megtapasztalta annak idején. Mick Schumachernek türelmesebb vezetést javasol.

A Haas remek formában kezdte a szezont, de azóta különböző hibákból kifolyólag sok pontot vesztettek, illetve az autó teljesítménye is gyengébb lett a konkurenciával összevetve. Kevin Magnussen és Mick Schumacher az előző öt futamon nem szerzett pontot, így a csapat az utolsó előtti helyre szánkázott le a konstruktőri tabellán, Kanadában az Aston Martin is eléjük vágott.

Az istállónál 2016-tól 2020-ig vezető Romain Grosjean a GPFans-nek nyilatkozva megállapította, hogy a Haasnál nem újdonság a szezon közbeni gyengülés, ahogy anno a saját bőrén tapasztalta. Emellett a pont nélkül álló Schumachernek azt tanácsolta, ne erőltesse túl a vezetést és ne tűzzön ki irreális célokat.

Kevin Magnussen a Kanadai Nagydíjon Forrás: Getty Images via AFP/2022 Getty Images/Clive Rose

„Újra el kell kapnia a fonalat. Mostanában nehéz versenyei voltak, és szerintem az autó sem segít rajta, mert a kocsival visszafelé léptek – vélte. – Azt hiszem, ugyanarra törekszik, amit Kevin elért korábban az 5. hellyel és a pontszerzésekkel, de ezt nem tudja megtenni, mert nem fejlesztettek az autón."

„Ha az 5. helyet és a sok pontot célozza be, jönnek a hibák és ez lesz belőle. Türelmesnek kell lenni, a lassabb tempó néha jobban megéri."

A Haas csapatfőnöke optimistábban beszélt a felszerelésükről. „Az autót összességében egész jónak látom. A nagy sebességű pályákon, alacsony leszorítóerőnél és esőben szenvedünk inkább" – közölte Günther Steiner a csapat silverstone-i futamelőzetesében.

Az amerikai tulajdonú istálló július végére, a Magyar Nagydíjra tervezi idén az első nagyobb frissítést az autón, miközben a vetélytársak közül már mindenki megtette ezt hetekkel ezelőtt.