Leclerc nyilvánvalóan Barcelonában és Bakuban bukta el a legtöbb pontot, miután mindkét helyszínen technikai hiba miatt esett ki az élről. Emellett ott volt borzasztó stratégia Monacóban, Imolában viszont ő hibázott, amikor Sergio Pérezt üldözve kicsúszott, és ezzel 7 egységet vesztett. Jacques Villeneuve többek között az ilyenek miatt kérdőjelezi meg, hogy a monacói pilóta a legnagyobb célokért is képes eredményesen harcba szállni.
Rendkívül gyors, de még mindig elkövet néhány apró hibát, amit nem kellene
– jelentette ki azF1 Nation podcastban. – Ahogyan az például Imolában is történt, utána pedig a csapat sem segítette. Jelenleg annyit tudunk, hogy gyors és agresszív, de vajon világbajnok alkat? Olyan, mint Max? Hogyan teljesít nyomás alatt, amikor a bajnokság a tét? Ennek még ki kell derülnie.”A műszaki hibák következtében a Ferrari a Kanadai Nagydíj előtt úgy döntött, hogy több alkatrészt is kicserél Leclerc erőforrásában, így a monacói versenyző csak a tizenkilencedik helyről rajtolhatott. Első ránézésre a futamon elért ötödik pozíció szép eredménynek számít ebből a helyzetből indulva, de Villeneuve másként gondolja.
„Ha az ember a Ferrariban ül, csak a Red Bull lehet előtte – jelentette ki 1997 világbajnoka. – A futam előtt azért vállalták a büntetéseket, mert Montrealról van szó, és azt gondolták, hogy a negyedik hely a legrosszabb, amit elérhetnek, ha Sergio Pérez is versenyben marad. Nem így történt.”
A mexikói pilótával a kiesése miatt nem kellett számolni, ám Leclerc-t a két Mercedes is megelőzte.