Társoldalunk:
Hírlevél

Helmut Marko kritizálja az FIA döntését és Hamilton hátfájdalmain gúnyolódik

2022.06.21. 12:59

Helmut Marko bírálta az FIA-t amiatt, hogy műszaki irányelvet vezettek be, válaszul egyesek aggályaira a pattogással kapcsolatban. A Red Bull tanácsadója szerint elhamarkodott döntést akar hozni az FIA, reagálva a Mercedes év eleje óta tartó folyamatos nyomására. 

A Kanadai Nagydíjat megelőző csütörtökön adták ki a TD39-et, az irányító testület bejelentette, hogy beavatkoznak az autók pattogásának a visszaszorításába és/vagy megszüntetésébe. Ehhez a túl sok kilengést produkáló csapatoknak meg kell emelniük az autóik hasmagasságát, máskülönben ki lesznek zárva a futamokról. Nagy meglepetést okozott a Paddockban a hirtelen jött intézkedés, mert a csapatoknak nem volt idejük felkészülni rá.
Azután látott napvilágot az új szabályozás, hogy a mezőny néhány tagja felkereste az FIA-t, hogy lépjen fel a kezelhetetlen pattogás ellen. A Mercedes különösen hangos a problémával kapcsolatban, hiszen ők voltak az egyik olyan csapat, akik egyszerűen nem tudtak megküzdeni a feladattal, és jelentős lemaradásban vannak az élmezőny tagjaival szemben az idény feléhez közöledve.  

A Mercedes csapata tett a legtöbbet annak érdekében, hogy az FIA reagáljon a pattogás kiküszöbölésére az új irányelvek bevezetésévelForrás: Getty Images via AFP/2022 Getty Images/Clive Mason

Marko nem ért egyet az FIA döntésével
Marko rosszallásának adott hangot az FIA által életbe léptetni tervezett intézkedésekkel kapcsolatban, és azt javasolta, hogy a Mercedes találjon megoldást a pattogtatással kapcsolatos küzdelmeire.
„Nem hiszem, hogy az FIA döntései helyesek" – mondta Marko a Sky Sports Germanynek.
Egy csapatnak, a Mercedesnek vannak a legnagyobb problémái, amire a szezon közepén reagál az FIA. Van ennél egy egyszerűbb megoldás is: csak fel kell emelni az autót. Akkor már nincs ilyen pattogás, de ennek nyilván ára van: elveszíted a sebességet."Az a tény, hogy megpróbálnak az FIA-ra nyomást gyakorolni, és olyan hatásköröket ráerőltetni, amelyek gyakorlatilag meghatározzák az autók beállítását, egy elhamarkodottan gyors megoldás, amelyet biztosan nem gondoltak át az FIA-nál."

A probléma megoldása a csapatok felelőssége 
Marko szerint a csapatokon múlik, hogy saját problémáikat hogyan oldják meg a pattogtatással, és úgy érzi, hogy a Red Bull versenyzői erre maximálisan jól felkészültek.
A pilótáink az egyik legfőbb erőforrásaink. Gondoskodunk arról, hogy kiváló fizikai állapotban legyenek. – mondta a csapat tanácsadója.

Marko úgy véli, hogy további változtatásokat kell végrehajtani a műszaki irányelvben, hogy az hatékony legyen: "Még mindig van mit javítani, mert még sok paraméter túl homályos" - tette hozzá.
Kitennéd magad annak, hogy egy választott döntés határozza meg az autód beállítását. Ez főleg azt a csapatot érintené, amelyik a legjobban szenved a rosszul megválasztott kalibrálásaikkal. - hívta fel a figyelmet Marko arra, hogy nem biztos, hogy a Mercedes a gyakorlatban is profitálna abból, ha a TD39-es irányelv szerint lenne felkészítve a versenygépük.

Helmut Marko odaszúrt Hamiltonnak a hátfájással kapcsolatban
A Mercedes különösen küzdött a pattogással az Azerbajdzsáni Nagydíjon, ahol Lewis Hamilton arról beszélt, hogy elviselhetetlen hátfájást tapasztalt.Úgy tűnt, hogy a hétszeres világbajnok nehezen száll ki autójából a futam leintését követően.

Hamiltonnak klasszisokkal jobb hétvégéje volt a Kanadai Nagydíjon, hiszen a szezonnyitó bahreini futam óta megszerezte első dobogós helyezését. Helmut Marko nem tudott ellenállni annak, hogy belekössön a hétszeres brit világbajnokba. A montreali futam után a német F1-Insidernek a következőket mondta: Hamilton ma gyorsan kiszállt az autóból. Amikor a dobogón végzel, sokkal könnyebben megy ez.- élcelődött a Red Bull tanácsadója.
Forrás

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK