Helmut Marko kritizálja az FIA döntését és Hamilton hátfájdalmain gúnyolódik

F1 Grand Prix of Spain - Qualifying Formula 1 Formula 1 Pirelli GP of Spain motorsport Barcelona Catalunya Circuit sports news Urbanandsport Nurphoto Horizontal F1
Helmut Marko during the Formula 1 Pirelli GP of Spain, held at the Circuit de Barcelona Catalunya, in Barcelona, on 21th May 2022. (Photo by Joan Valls/Urbanandsport /NurPhoto) -- (Photo by Urbanandsport/NurPhoto) (Photo by Urbanandsport / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
Vágólapra másolva!
Helmut Marko bírálta az FIA-t amiatt, hogy műszaki irányelvet vezettek be, válaszul egyesek aggályaira a pattogással kapcsolatban. A Red Bull tanácsadója szerint elhamarkodott döntést akar hozni az FIA, reagálva a Mercedes év eleje óta tartó folyamatos nyomására. 

A Kanadai Nagydíjat megelőző csütörtökön adták ki a TD39-et, az irányító testület bejelentette, hogy beavatkoznak az autók pattogásának a visszaszorításába és/vagy megszüntetésébe. Ehhez a túl sok kilengést produkáló csapatoknak meg kell emelniük az autóik hasmagasságát, máskülönben ki lesznek zárva a futamokról. Nagy meglepetést okozott a Paddockban a hirtelen jött intézkedés, mert a csapatoknak nem volt idejük felkészülni rá.
Azután látott napvilágot az új szabályozás, hogy a mezőny néhány tagja felkereste az FIA-t, hogy lépjen fel a kezelhetetlen pattogás ellen. A Mercedes különösen hangos a problémával kapcsolatban, hiszen ők voltak az egyik olyan csapat, akik egyszerűen nem tudtak megküzdeni a feladattal, és jelentős lemaradásban vannak az élmezőny tagjaival szemben az idény feléhez közöledve.

A Mercedes csapata tett a legtöbbet annak érdekében, hogy az FIA reagáljon a pattogás kiküszöbölésére az új irányelvek bevezetésével Forrás: Getty Images via AFP/2022 Getty Images/Clive Mason

Marko nem ért egyet az FIA döntésével
Marko rosszallásának adott hangot az FIA által életbe léptetni tervezett intézkedésekkel kapcsolatban, és azt javasolta, hogy a Mercedes találjon megoldást a pattogtatással kapcsolatos küzdelmeire.

„Nem hiszem, hogy az FIA döntései helyesek"

– mondta Marko a Sky Sports Germanynek.

"Az a tény, hogy megpróbálnak az FIA-ra nyomást gyakorolni, és olyan hatásköröket ráerőltetni, amelyek gyakorlatilag meghatározzák az autók beállítását, egy elhamarkodottan gyors megoldás, amelyet biztosan nem gondoltak át az FIA-nál."

A probléma megoldása a csapatok felelőssége

Marko szerint a csapatokon múlik, hogy saját problémáikat hogyan oldják meg a pattogtatással,

és úgy érzi, hogy a Red Bull versenyzői erre maximálisan jól felkészültek.

– mondta a csapat tanácsadója.

Marko úgy véli, hogy további változtatásokat kell végrehajtani a műszaki irányelvben, hogy az hatékony legyen: "Még mindig van mit javítani, mert még sok paraméter túl homályos" - tette hozzá.

- hívta fel a figyelmet Marko arra, hogy nem biztos, hogy a Mercedes a gyakorlatban is profitálna abból, ha a TD39-es irányelv szerint lenne felkészítve a versenygépük.

Helmut Marko odaszúrt Hamiltonnak a hátfájással kapcsolatban
A Mercedes különösen küzdött a pattogással az Azerbajdzsáni Nagydíjon, ahol

Lewis Hamilton arról beszélt, hogy elviselhetetlen hátfájást tapasztalt.

Úgy tűnt, hogy a hétszeres világbajnok nehezen száll ki autójából a futam leintését követően.

Hamiltonnak klasszisokkal jobb hétvégéje volt a Kanadai Nagydíjon, hiszen a szezonnyitó bahreini futam óta megszerezte első dobogós helyezését. Helmut Marko nem tudott ellenállni annak, hogy belekössön a hétszeres brit világbajnokba. A montreali futam után a német F1-Insidernek a következőket mondta:

- élcelődött a Red Bull tanácsadója.
Forrás