Vágólapra másolva!
Lewis Hamilton elárulta, győzelemként fogja fel a Kanadai Nagydíjon elért harmadik helyét, és optimistán tekint a jövőbe. George Russell a második kiállása után nem tudta működésre bírni a gumikat, így szerinte jobb taktikával sem lett volna esélye csapattársa ellen. Toto Wolff csapatfőnök mindkét pilótát méltatta.

Idei egyik legjobb futamát zárta a Mercedes a Kanadai Nagydíjon, hiszen bár már többször is zártak a harmadik és a negyedik helyen, tempójuk ezúttal valamivel közelebb volt az élcsapatokéhoz. Ennek megfelelően a csapatfőnök és a pilóták is elégedetten nyilatkoztak a leintés után.

Forma-1, Kanadai Nagydíj, Carlos Sainz
Forma-1, Kanadai Nagydíj, George Russell
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Max Verstappen
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Nicholas Latifi
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Fernando Alonso, Alpine
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Lewis Hamilton, dobogó, Kanadai Nagydíj 2022, futam
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Carlos Sainz
Forma-1, Kanadai Nagydíj, George Russell
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Max Verstappen
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Nicholas Latifi
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Fernando Alonso, Alpine
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Lewis Hamilton, dobogó, Kanadai Nagydíj 2022, futam
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Carlos Sainz
Forma-1, Kanadai Nagydíj, George Russell
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Max Verstappen
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Nicholas Latifi
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Fernando Alonso, Alpine
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Lewis Hamilton, dobogó, Kanadai Nagydíj 2022, futam

Lewis Hamilton a bahreini szezonnyitó után másodszor állhatott fel a dobogóra. A hétszeres világbajnok eddig láthatóan jobban szenvedett az autóval, mint csapattársa, George Russell, ezért már a szombaton megszerzett negyedik helye is nagy megkönnyebbülést jelentett neki, nem beszélve a versenyről.

Számomra ez nagyon nehéz év ezzel az autóval

– nyilatkozta a Sky Sportsnak. – Az időmérő nagyon érzelmes volt nekem és Angelának [Angela Cullen, Hamilton fizioterapeutája – a szerk.]is, úgy éreztük, hogy ez gyönyörű. Nagyon keményen dolgoztunk, és az előrelépést illetően nagyon sok reményt és magabiztosságot ad, hogy erős versenyt futottunk.”

A közvetlenül a leintés után adott interjúk során Hamilton mámorítónak nevezte ezt az eredményt. Most kijelentette, hogy ez már-már diadallal ér fel, ráadásul pont azon a helyszínen, ahol 2007-ben megszerezte első F1-es győzelmét. A 37 éves versenyző szerint idővel ennél is jobbak lehetnek.

Van potenciál ebben az autóban, de még nem tart ott, ahol szeretnénk – jelentette ki. – Nagyon kicsi a működési tartománya, és ha nem találjuk el, akkor nem megy jól. Ezzel nagyon nehéz megküzdeni, de ezen a hétvégén remek munkát végeztünk. A harmadik hely más, mint a győzelem, de azt hiszem, annak élem meg. Végre jön egy kis állandóság.

Tudom, hogy jobbak lehetünk, tudom, hogy én is többre vagyok képes, csak tovább kell dolgoznom.”

A nyolcadik helyről rajtoló Russell hamar megelőzte Esteban Ocont és a Haasokat, Fernando Alonso pedig a taktikának köszönhetően került mögé. A brit pilóta aggódott, hogy a hátulról rajtoló Sergio Pérez és Charles Leclerc megelőzi őket, de előbbi hamar kiesett, utóbbi pedig közvetlenül mögötte végzett, de utolérni sem tudta a négyszeres dobogóst.

Az eddiginél jobbnak bizonyult a Mercedes versenytempója Forrás: AFP/Geoff Robins

„Teljesen magabiztos voltam azt illetően, hogy a Haasokat és az Alpine-okat meg tudjuk előzni – szögezte le. – Persze aggódtunk, hogy Leclerc és Checo átmegy [a mezőnyön], de szerencsére magunk mögött tartottuk őket. A versenytempónk közelebb volt a Ferrariéhoz és a Red Bulléhoz, mint a szezon eddigi részében, de [az autóban] lévő teljesítmény még nem jött ki.”

Az első virtuális biztonsági autós fázisban Hamiltonnal ellentétben Russellt nem hozták ki kereket cserélni, ezt a másodikban tették meg. Ennek következtében taktikai hátrányba került csapattársával szemben, de a 24 éves versenyző úgy véli, ennek nem volt jelentősége, mert amikor a valós Safety Car megadta neki az esélyt, nem tudott élni vele.

Utólag mindent könnyű [megmondani], valószínűleg jó lett volna kiállni az első VSC alatt

– vélekedett. – Azonban nem hiszem, hogy ez végül változtatott volna az eredményemen. Az első és a második etap során jó volt a tempóm, az újraindítás után viszont valamiért nem tudtam működésre bírni az abroncsokat, Emiatt visszaestem, és nem tudtam harcolni [a dobogóért], de a negyedik hely jó eredmény a csapatnak, és a Mercedes számára nagyszerű visszatérni a pódiumra.”

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szintén elégedett volt. Az osztrák szakember kiemelte, hogy annak ellenére sikerült mindkét pilótának jó eredményt hoznia, hogy eltérő beállításokat használtak. Hamilton ugyanis kisebb, míg Russell nagyobb leszorítóerővel ment, utóbbi inkább az esőben volt optimális.

Lewis és George is nagyon jó volt, most mutattunk némi tempót – kezdte Wolff. – Eltérő szárnyállásokkal mentünk, és a futamon nyújtott teljesítményt tekintve gyorsak voltunk. A jövőre nézve úgy gondolom, hogy egyszerűen csak más módon kell fejlesztenünk az autót, mint eddig.

Sok területen nem jó úton haladtunk, de mi okoztuk a problémát.”

Az 50 éves szakembert külön megkérdezték Hamiltonról is, akinek eddig kifejezetten nehéz szezonja volt. Wolff méltatta versenyzőjét, és kiemelte, hogy ő és Russell milyen hatékonyan segítik egymást.

Russell szerint nem volt jelentősége, hogy nem az ideális taktikán volt Forrás: Getty Images via AFP/2022 Getty Images/Clive Mason

„A csapaton belül Lewis mindig pozitívan gondolkodik – mondta. – Elképesztő, ahogyan ők ketten együtt dolgoznak, az eligazításokon mindig kérdezgetik egymást. Nagyszerű, ahogyan fejlődtek. Boldog vagyok Lewis miatt, mert sokszor volt balszerencsés, néhányszor dobogóra állhatott volna, ha a biztonsági autó nem jön ki rosszul számára.”