Verstappen szerepet cserélt volna Sainzcal, aki mindent megpróbált

Forma-1, Kanadai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Carlos Sainz, Ferrari
MONTREAL, QUEBEC - JUNE 19: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB18 leads Carlos Sainz of Spain driving (55) the Ferrari F1-75 during the F1 Grand Prix of Canada at Circuit Gilles Villeneuve on June 19, 2022 in Montreal, Quebec. Peter Fox/Getty Images/AFP (Photo by Peter Fox / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP)
Vágólapra másolva!
A Kanadai Nagydíjat megnyerő Max Verstappen nem örült a biztonsági autónak, mert inkább a támadást választotta volna Carlos Sainz ellen, mintsem a védekezést. Mindketten kiemelték, hogy a Ferrari remek tempót mutatott, Lewis Hamilton számára pedig mámorító érzés idei második dobogója.

Izgalmas végjátékot hozott a Kanadai Nagydíj, hiszen a biztonsági autós fázis után Carlos Sainz 16 körön át támadhatta Max Verstappent a győzelemért, ám a spanyol pilóta még csak valódi manőverig sem jutott, így a címvédő megszerezte pályafutása 26. diadalát. Mögöttük Lewis Hamilton simán megőrizte a harmadik helyet, miután a Safety Car miatt elvesztette előnyét George Russell-lel szemben.

Verstappen körökön keresztül maga mögött tartotta Sainzot Forrás: Getty Images via AFP/2022 Getty Images/Peter Fox

Miután a biztonsági autó pályára került, Sainz kiállt kereket cserélni, és 6 körrel frissebb gumikon mehetett a győzelemért. Verstappen elárulta, nem volt egyszerű dolga, hiszen a Ferrarit a DRS segítette, őt viszont a Red Bull egyenesbeli tempója.

– nyilatkozta a leintés utáni sajtótájékoztatón. – Szerintem összességében rendkívül gyorsak voltunk, szóval a végén még frissebb gumikon is nehéz lett volna csökkentenem a távolságot. A vége nagyon izgalmas volt, én mindent beleadtam, ahogyan természetesen Carlos is. Itt trükkös követni a másikat, nyomni kell, aztán újratölteni, majd megint nyomni. Persze amikor az ember használhat DRS-t, akkor a töltés egyszerűbb. Az utolsó körök szórakoztatóak voltak. Szerencsére idén úgy tűnik, hogy elég gyorsak vagyunk az egyenesekben, ami sokat segít.”

Verstappen pont csapattársa, Sergio Pérez kiesése után állt át alternatív stratégiára, hiszen Sainzcal ellentétben az első virtuális biztonsági autós időszak alatt kiállt kereket cserélni. Ennek következtében úgy alakult, hogy ha nincs Cunoda Juki balesete, akkor ő üldözhette volna Sainzot a frissebb abroncsokon, aminek akkor jobban is örült volna, még ha tudja, hogy nem lett volna egyszerű dolga.

Összességében nagyon erősek voltak a versenyen, szóval nehéz lett volna utolérnem – jelentette ki. – Utána bejött a Safety Car, aminek következtében frissebb gumikkal rendelkeztek.

Én inkább a támadást választottam volna, mintsem a védekezést, de szerencsére így is működött."

Sainz a Mmonacói Nagydíj után megint úgy lett második, hogy a verseny utolsó fázisát kis túlzással az egyik Red Bull sebességváltójában töltötte. A spanyol pilótának ezúttal sem jött össze első F1-es győzelme, pedig mindent beleadott, amit csak lehetett.

Sainz mindent beleadott, de hiába Forrás: Getty Images via AFP/2022 Getty Images/Clive Rose

„Teljes gázzal mentem – kezdte. – Fékezésnél egyetlen centiméternyi helyet sem hagytam a fal mellett. Az akkumulátorból is mindent kiadtam. Mindent megtettem annak érdekében, hogy megelőzzem Maxot, de nem volt elég a tempókülönbség ahhoz, hogy a hajtűkanyarnál elég közel legyek hozzá, és arra kényszerítsem, hogy a sikán felé lemenjen az ideális ívről. A pozitívum az, hogy egész versenyen mi voltunk a gyorsabbak, csak egy kicsit több kellett volna az előzéshez.”

Nyilvánvalóan soha nem fogjuk megtudni, hogy mi lett volna biztonsági autó nélkül, de ahogyan Verstappen is említette, a Ferrari kifejezetten jó tempót produkált. Emellett minden területen jól teljesítettek, úgyhogy ha a győzelem nem is jött össze, ennek örülhetnek.

A versenytempónak kifejezetten örülök, az egész futamon sikerült nyomást helyeznünk Maxra, szerintem a kiállásokat is megfelelően időzítettük

– folytatta Sainz. – Mindent megpróbáltunk, és nagyon közel voltunk a győzelemhez, szóval a pozitívumokat elraktározom, és legközelebb újra próbálkozunk.”

Hamilton a negyedik helyről vághatott neki a montreali viadalnak, ami miatt nagyon boldog volt. Ahogyan az várható volt, Fernando Alonsót neki is sikerült maga mögé utasítania, és mivel George Russell nem tudott élni a Safety Car adta lehetőséggel, a Bahreini Nagydíj után ismét felállhatott a dobogóra.

Eléggé megterhelő volt megszerezni ezt a harmadik helyet – fogalmazott. – Csapatként idén rengeteget küzdünk az autóval, de továbbra is éberek és koncentráltak maradunk, és soha nem adjuk fel. Erre nagyon büszke vagyok, és a csapatom inspirál engem. Köszönöm az ittenieknek és azoknak is, akik a gyárban vannak! [A Ferrari és a Red Bull] jelenleg túlságosan gyors nekünk, de közeledünk.

Továbbra is hajtanunk kell, és végül harcban leszünk ezekkel a srácokkal.”

A pénteki nap óta nagyot fordult a világ Hamiltonnal, hiszen akkor még katasztrofálisnak és vezethetetlennek titulálta az autót. Azonban mindent megtettek a javulás érdekében, a hétszeres világbajnok pedig nem titkolta, hogy mennyire örül az eredménynek.

Hamilton kifejezetten örült a dobogónak Forrás: AFP/Geoff Robins

„A végén majdnem láttam őket, köszönhetően a biztonsági autónak – mondta nevetve, utalva ezzel az előtte végzőkre. – Őszintén szólva elég jó volt a tempónk, főleg a második etapban. A szimulátorban és itt is sokat dolgoztunk, hogy megtaláljuk a megfelelő beállításokat. Tényleg el vagyok ragadtatva, mert, ahogyan mondtam, nem számítottam arra, hogy a hétvégén másodszor is felállok a dobogóra a szezonban. Pláne ezen a helyszínen, ahol az első győzelmemet szereztem.”