Vágólapra másolva!
Fernando Alonso 5 másodperces büntetést kapott, miután a Kanadai Nagydíj végén többször irányt váltott Valtteri Bottas előtt. Az Alpine pilótája ennek következtében a hetedikről a kilencedik pozícióba esett vissza. A kétszeres F1-es világbajnok úgy véli, a futam elején a dobogóért harcolt, de aztán motorprobléma hátráltatta, és sokat kellett kockáztatnia.

Bár Fernando Alonso a Kanadai Nagydíj időmérőjén meglepetésre a második helyet szerezte meg, a futamon ismét lesújtott rá a balszerencse. Előbb motorhiba sújtotta, majd a leintés után megbüntették, ezért a hetedik helyt sem tarthatta meg.

Forma-1, Kanadai Nagydíj, Carlos Sainz
Forma-1, Kanadai Nagydíj, George Russell
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Max Verstappen
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Nicholas Latifi
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Fernando Alonso, Alpine
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Lewis Hamilton, dobogó, Kanadai Nagydíj 2022, futam
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Carlos Sainz
Forma-1, Kanadai Nagydíj, George Russell
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Max Verstappen
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Nicholas Latifi
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Fernando Alonso, Alpine
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Lewis Hamilton, dobogó, Kanadai Nagydíj 2022, futam
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Carlos Sainz
Forma-1, Kanadai Nagydíj, George Russell
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Max Verstappen
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Nicholas Latifi
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Fernando Alonso, Alpine
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Kanadai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Lewis Hamilton, dobogó, Kanadai Nagydíj 2022, futam

A 40 éves versenyző csapattársa, Esteban Ocon és Valtteri Bottas között autózott, és hiába kérte istállóját, hogy a francia pilótát utasítsák az ő elengedésére, ez nem történt meg, mert az Alfa Romeo miatt kockázatos lett volna a manőver.

Az utolsó előtti körben aztán a finn versenyző megtámadta őt, és a sportfelügyelők szabálytalannak minősítették a védekezését.

Alonso ugyanis a hajtűkanyar utáni padlógázas szakaszon többször is irányt változtatott, amivel megszegte az FIA Nemzetközi Sportkódexének egyik pontját. Ennek következtében annak ellenére is 5 másodperces büntetést szabtak ki rá, hogy elfogadták az érvelését, miszerint riválisa egyetlen pillanatra sem ért mellé. A döntéshozók egy, az idei Ausztrál Nagydíjon történt hasonló esetre hivatkoztak, amikor ugyanez az ítélet született.

Alonso ezzel visszaesett a két Alfa Romeo mögé, vagyis hivatalosan a kilencedik pozícióban fejezte be a futamot. Ráadásul nem ez volt az egyetlen negatívum, ami Montrealban sújtotta, hiszen még a futam harmadánál sem jártak, amikor az autó már nem működött tökéletesen.

A huszadik körtől probléma volt a motorral, ezért az egyenesekben nagyon hamar levettük a hibrid rásegítést – nyilatkozta az F1 TV-nek. –Már akkor, amikor elhagytunk egy kanyart. Próbáltuk megjavítani a hibát, de nem sikerült. Szerencsére nem kellett kiállnom, és szereztem néhány pontot így is.

Alonso a második helyet hamar elvesztette Carlos Sainzcal szemben, de Lewis Hamiltont maga mögött tudta tartani. Aztán viszont rövid időn belül kétszer is virtuális biztonsági autót rendeltek el, és az Alpine egyik alkalommal sem hozta őt ki, amire végül ráfizetett.

A futam végéhez közeledve Alonso sokat kockáztatott, de túllőtt a célon Forrás: Getty Images via AFP/2022 Getty Images/Clive Mason

„A verseny elején erősnek éreztem magam Hamiltonnal szemben – jelentette ki. – Őt irányítás alatt tartottam, bár [Max] Verstappen és Sainz iramát nem tudtam tartani. A virtuális biztonsági autós fázisok szerencsét vagy balszerencsét hozhatnak, ami megváltoztatja a versenyt, de ez rendben van, így is harcolhattam volna a harmadik-negyedik helyért.”

Azonban ezzel és a motorhibával együtt már semmi esélye nem volt a Mercedesek ellen, ráadásul Ocon a taktikának köszönetően elé került, Charles Leclerc pedig a pályán utasította maga mögé. Innentől kezdve Alonso csak óriási nehézségek árán tudta tartani a tempót.

A motorprobléma után csak túlélni próbáltunk

– fogalmazott. – Igyekeztem nyitni a DRS-t, a mérési pont előtti kanyarokban kamikaze módon vezettem, mert a DRS jelentette az egyetlen mentőövet nekem az egyenesekben.”