Hamiltonnak ezúttal a feje fájt, majd beleszállt Verstappenbe és a kanadai pályába is

Forma-1, Kanadai Nagydíj 2022, péntek, Lewis Hamilton
MONTREAL, QUEBEC - JUNE 17: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team W13 on track during practice ahead of the F1 Grand Prix of Canada at Circuit Gilles Villeneuve on June 17, 2022 in Montreal, Quebec. Clive Rose/Getty Images/AFP (Photo by CLIVE ROSE / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP)
Vágólapra másolva!
A hétvégét felvezető sajtótájékoztatón még Max Verstappennel ellenkezett, a szabadedzések után pedig már újabb panaszáradat érkezett a hétszeres világbajnoktól, aki a „katasztrofális" autója mellett a montreali rázóköveket hibáztatta a gyenge teljesítményéért.

Lewis Hamilton szerint a Max Verstappen által javasolt hasmagasság-emelés nem olyan egyszerű, ahogy azt a holland gondolja. Verstappen fel volt háborodva, hogy szezon közben szabályt módosít a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a pattogással kapcsolatban. A döntés azonban nem feltétlenül azokon segít, akik szenvedtek a jelenségtől – például a Mercedesnek –, hanem lehet, hogy éppen a Red Bull jöhet ki jól az új szabályból. Hamilton azonban úgy véli, hogy a hasmagasság megemelése sem orvosolná még a pattogási problémájukat sem.

Hamilton szerint a Mercedesszel van gond, és a hasmagasság növelése sem segítene rajta Forrás: Getty Images via AFP/2022 Getty Images/Clive Rose

„A legutóbbi versenyekre is megemeltük már az autót, mégis pattog. Barcelonában meg lejjebb vittük, és a szezon során először ott nem volt gondunk az egyenesekben. A pattogás inkább az autó alatt található elemektől és légáramlástól függ. De a felfüggesztés is korlátoz minket, tehát a teljesítmény is romlana, és a pattogás is megmaradna [ha érinteni fogja a Mercedest a szabály] – mondta Hamilton a szabadedzések előtti sajtótájékoztatón, majd reagált Verstappen kijelentésére és a saját fájdalmaira. –

Pozitívum, hogy az FIA is ezen dolgozik, hogy a jövő pilótáinak ne legyen hátproblémája. Sokkal több sérülés, zúzódás keletkezik a testemen manapság [mint korábban], így egy héten sok ideig tart a felépülés. Nem hiszem, hogy ennek köze van az életkorhoz, a tíz G-s erőhatás minden esetben óriási terhelés a nyakra.

Az első szabadedzés alatt úgy tűnt, enyhébb a Mercedes pattogása, mint korábban, a második gyakorláson azonban több riválishoz hasonlóan egyre inkább látszódott a jelenség. Ebben a három éve nem használt, sok helyen hepehupás aszfalt is közrejátszhatott, de míg

George Russell elsősorban az erős szélre, addig Hamilton a vezethetetlen autóra panaszkodott a csapatrádión keresztül.

A számára 8. és 13. helyen zárult gyakorlások utáni interjúban is folytatta az elégedetlenségét a Mercedesszel szemben a hétszeres világbajnok.

Hamilton hat hellyel végzett hátrébb csapattársánál a második szabadedzésen, miután az FP1-en is mögötte zárt

„Olyan szörnyű az autó – érkezett a Sky Sports mikrofonjához a brit. – Úgy látszik, bármit is teszünk ezzel az autóval, nem működik. George-dzsal eltérő stratégián voltunk az FP2-n, hogy több dolgot kipróbáljunk, és

Megteszünk mindent, nagyon keményen dolgozunk, de úgy látszik, idén ez adatott meg – nyilatkozta, majd a szokásosnál magasabb kanadai rázókőről beszélt. – Ahogy ráhajtunk, szinte elrepül az autó, annyira merev.

[A pattogás miatt] alapból óriási a küzdelem, hiszen minden irányba dobálja az autót, ez pedig külön nehezíti a helyzetet.