Vágólapra másolva!
Biztossá vált, hogy a mezőny sűrűjéből vagy a végéből rajtol Kanadában, miután az egyik motorelemből átlépte a szezonra engedélyezett keretet. Az első edzésnappal azért elégedett volt.

A szezont káprázatosan indító Charles Leclerc az első három versenyből kettőt megnyert. viszont hiába teljesített továbbra is remekül, azóta egyetlen futamon sem győzött, és most biztossá vált, hogy Kanadában is nagyon nehéz lesz megszakítania a sorozatot: tíz rajthelyes büntetést kap, amiért a szezonban elkezdte használni a harmadik motorvezérlő-elektronikáját.

Korábban úgy tűnt, a negyedik turbófeltöltő beszerelése hozza el ezt a csapást, de ezt még nem lépte meg a Ferrari, bár

valószínű, ha már úgyis elkerülhetetlen a hátrasorolás, inkább felhalmoznak egyszer egy minél nagyobb büntetést,

mint több futamon több kisebbet.

Leclerc a Kanadai Nagydíj első edzésnapján Forrás: credit: @Scuderia Ferrari Press Office/© Foto Colombo Images

A kanadai pályán viszonylag könnyű előzni, ez segítheti a korábban fájdalmas műszaki hibákat szenvedő Leclerc-t a felzárkózásban és adott esetben a Max Verstappennel szembeni további pontveszteség mérséklésében.

Az első edzésnapon a Red Bull kicsit gyorsabb a Ferrarinál, de a tendenciának örülhetnek a maranellóiaknak, mert a nap folyamán csökkentették a lemaradásukat.

– mondta Leclerc, majd kiemelte, hogy az időmérő így már úgysem számít neki annyira. – Innentől főleg arra összpontosítunk, hogy a lehető legjobban felkészítsük az autót a versenyre." Várható, hogy a beállításoknál a magasabb végsebességet helyezik előtérbe az előzés támogatása miatt.