Társoldalunk:
Hírlevél

Édesapja elárulta, hogy Verstappennek miben kell még fejlődnie

2022.06.17. 18:21

Jos Verstappen szerint fiának, Maxnak az időmérős tempót tekintve van még hová fejlődnie. A gyengébb kvalifikációs eredmények egyik oka, hogy az idei Red Bull kevésbé fekszik a címvédőnek, de Christian Horner csapatfőnök úgy véli, ez idővel változni fog.

A 2019-es idény második fele óta vélhetően egy kézzel meg lehetne számolni, hogy Max Verstappen hány komoly hibát vétett a futamokon. A holland pilóta hétvégéről hétvégére szinte tökéletes teljesítményt nyújt, aminek köszönhetően tavaly megszerezte a világbajnoki címet, idén pedig magabiztosan vezeti a tabellát. 

Jos Verstappen szerint Maxnak az egykörös tempó terén van még fejlődési lehetőségeForrás: AFP/Andrej Isakovic

A vele gyerekkorától kezdve kritikus édesapja szerint azonban van olyan terület, ahol fiának van hová fejlődnie. Jos Verstappen kijelentette, hogy Max egy körön még mindig ott tart, ahol valójában szeretne.

Az egyetlen dolog, ami hiányzik, az az időmérős [tempó] – idézi őt a Verstappen.com. – [Bakuban] szombaton látszott a frusztrációja a leintés utáni interjú során, mert még nem úgy megy, ahogyan szeretné. Ha a kvalifikációt rendbe tudják hozni, könnyebb dolga lesz. Az utcai pályákon ez még nyilvánvalóbb. Ott kevesebb a felgumizódás, és nehezebben tudja gyorsan kormányozni az autót.”

Az idősebbik Verstappen állítását a statisztikai adatok is igazolják. A holland pilóta már hétszeres futamgyőztesnek mondhatta magát, amikor a 2019-es Magyar Nagydíjon megszerezte első pole-ját. Bár tavaly övé volt a legtöbb pole, idén ebben jelentősen elmarad Charles Leclerc-től, aki Bakuban már idei hatodik rajtelsőségét gyűjtötte be, összesítésben pedig megelőzte riválisát a vonatkozó ranglistán. A versenyeken viszont nagyon más a kép, hiszen Verstappen nyolcból ötöt megnyert.

A jó hír az, hogy a futam alatt a Red Bull úgy megy, mint egy rakéta – folytatta. – Az autó egyensúlya jó. Egy hosszú verseny során a gumik másképpen viselkednek, és az autó gyorsabban fordul. Max ezt nagyon jól tudja kezelni. Az egyenletes köridők autózásában Max remekül teljesít. Minden körben száz százalékos pontossággal tud vezetni: bumm, bumm, ugyanaz az idő.”

A Monacói Nagydíj után Jos Verstappen éles kritikát fogalmazott meg a Red Bull-lal szemben. A holland exversenyző azt rótta fel a bikásoknak, hogy fia helyett Sergio Pérezt favorizálták a stratégia terén. Most viszont már azt az állásponton képviseli, hogy hosszútávon ez jót tesz neki. 

Édesapja úgy véli, Verstappennek jót tesz, hogy Pérez ezúttal közelebb van hozzáForrás: Getty Images/Getty Images / Red Bull Content Pool/Peter Fox

Látszott, hogy Max rendkívül motivált – utalt a bakui hétvégére. – Ennek persze köze volt a monacói futamhoz, de nem igazán hagyja, hogy ez elhatalmasodjon rajta. Szerintem ez nagyon szép, ettől csak jobb lesz. Egy kihívás elé állított Max egy még jobb Max.”

Verstappennek nem fekszik az idei autó

Jos Verstappen amiatt is korholta a Red Bullt, hogy az energiaitalosok szerinte olyan autót építettek, amely jobban fekszik Péreznek. Tény, hogy amíg a mexikói versenyző tavaly kétszer győzte le csapattársát, ráadásul az egyiket egy Verstappen-hibának köszönhette, a másikat pedig annak, hogy a holland pilóta mért kör sem autózott, addig ez idén már háromszor történt meg. A címvédő tudatában van a megváltozott trendnek, és azt is elárulta, hogy ennek mi az oka.

Természetesen látom, hogy Checo egy kicsit jobban érzi magát, mint tavalynyilatkozta egy sajtóbeszélgetésen. – Ami engem illet, szeretnék egy kicsit nagyobb [tapadást] az első tengelyen, ezen dolgozunk.”

Bár a bajnokság állása nem ezt mutatja, a szabályváltozások valamelyest Verstappen ellen dolgoztak, mert az autó nem fekszik a vezetési stílusának. A 24 éves versenyző számára egy könnyebb, kisebb és a kanyarokban mozgékonyabb kocsi lenne az ideális.

Nem mondom, hogy kényelmetlenül érzem magam az autóban, de ezek a kocsik annyira nehezek, hosszúak és szélesek, hogy az ember a megnövekedett tömeggel együtt is olyan autót akar, amely jobban fordul – magyarázta. – Az időmérőn kicsit többet ki tud hozni belőle, ha igazán nyomja. Erre jelenleg nem vagyunk képesek, de ez nem túl drámai. Még így is négy futamot nyertem [valójában ötöt – a szerk.], ez több, mint amennyi tavaly ilyenkor volt. Szóval ez nem olyan rossz, csak apróságok finomhangolásáról van szó.”

Természetesen a Red Bull folyamatosan dolgozik azon, hogy Verstappen helyzetét minél kényelmesebbé tegyék, ám a költségplafon miatt ennyire korán nem módosíthattak drasztikusan az autón. Christian Horner azonban leszögezte, előbb-utóbb el fogják érni a céljukat. 

Verstappennek nem annyira fekszik az idei autó, mint a tavalyiForrás: Getty Images/Getty Images / Red Bull Content Pool/Dan Mullan

„Ez mind része az autó fejlődésének – kezdte. – Természetesen nagyon szórványosan fejlesztünk a költségplafon miatt. Végül több [tempót] fogunk találni a beállítások, valamint a megtett kilométerek révén. Lassan, de biztosan eljutunk oda, hogy Max jobban érezze magát, de a futamokon ez egyértelműen kisebb hatással van rá, mint az időmérőn.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK