Leclerc egy lesújtó hírt már kapott, de várhat rá még egy

Forma-1, Kanadai Nagydíj 2022, péntek, Charles Leclerc
MONTREAL, QUEBEC - JUNE 17: Charles Leclerc of Monaco driving the (16) Ferrari F1-75 on track during practice ahead of the F1 Grand Prix of Canada at Circuit Gilles Villeneuve on June 17, 2022 in Montreal, Quebec. Clive Rose/Getty Images/AFP (Photo by CLIVE ROSE / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP)
Vágólapra másolva!
A Ferrari megerősítette, hogy a legutóbb elfüstölt motorja végleg tönkrement, és lehet, hogy büntetés árán turbóból is újra lesz szüksége Kanadában, erről még nem született döntés. Cunoda Jukival folytatódik a rajtbüntetést kapók névsora.

A szezon közepéhez közeledve elkezdett bővülni azon versenyzők névsora, akik túllépték a keretet bizonyos motorelemekből. Fernando Alonso kapott először emiatt rajtbüntetést, és a Kanadai Nagydíjon Cunoda Jukival folytatódik a sor, aki megkapta a negyedik példányt több egységből is, ő a mezőny végéről fog rajtolni vasárnap.

Nagy kérdés, hogy a világbajnoki címért harcoló Charles Leclerc lesz-e a következő áldozat: belső égésű motorból és a két hibrid motorgenerátorból újat vetettek be nála, és ha a turbóval is meglépi ezt a Ferrari, az tíz rajthelyes büntetést fog jelenteni neki, mivel az már a negyedik lenne.

Leclerc a Kanadai Nagydíj első edzésén Forrás: Getty Images via AFP/2022 Getty Images/Clive Rose

Leclerc az első edzések előtti sajtótájékoztatón nem tudta megmondani, mi lesz a döntés, de annyiból logikus volna a büntetés bevállalása, hogy a montreali pályán viszonylag könnyű előzni. „Ugyanakkor a következő három-négy pályán is viszonylag könnyű előzni, úgyhogy átbeszéljük és igyekszünk a legjobb döntést meghozni" – mondta Leclerc.

A Ferrari egyúttal bejelentette, hogy

az autójában Bakuban elfüstölő motor javíthatatlan, az nem használható tovább.

Emiatt kapta meg Leclerc Kanadában az idei harmadik belső égésű motort, és később emiatt is várható további rajtbüntetés nála.

„A meghibásodás egyik lehetséges magyarázata, hogy a Spanyolországban elszenvedett probléma okozta. Intézkedéseket teszünk, hogy megerősítsük a felszerelést és uraljuk a helyzetet" – írta a Ferrari. Ezzel arra utaltak, hogy a barcelonai meghibásodás ott még csak a turbót és az MGU-H-t ütötte ki a keretből, magát a V6-ost megjavították, de a toldozás sem működött.