Vágólapra másolva!
Noha a legtöbb pilóta hétről hétre szóvá teszi elégedetlenségét az FIA vezetőinek döntésével kapcsolatban, Mattia Binotto és Toto Wolff szerint a Forma-1-es csapatoknak inkább segíteniük kéne a sportág két új versenyigazgatójának fejlődését, hogy minél hamarabb minél jobb döntéseket hozhassanak.

A tavalyi botrányos abu-dzabi szezonzáró után Michael Masit elküldte a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a versenyigazgatói pozícióból (valamint a közvetítésekből kikerült a csapatok és a torony közötti rádiós kommunikáció bejátszása), az ausztrál helyére pedig a szakmai háttérben jobban támogatott Niels Wittich és Eduardo Freitas került.

Az idei szezon eddigi nyolc nagydíján azonban többször is gondja volt a pilótáknak és a csapatoknak a két vezető következetességével:

Max Verstappen monacói bokszkijárat-vonal átlépése és Fernando Alonso bakui időmérős bukótérbe sodródása is idesorolható a közelmúltból.

A Ferrari óvását, miszerint Verstappen átlépte a vonalat a bokszkijáratnál, elutasították a Monacói Nagydíj után

Valtteri Bottas nemrég úgy vélte, hogy „egy versenyigazgató jobb lenne a kettő helyett", Kevin Magnussen szerint idén „nehezebb megérteni a szabályokat", Cunoda Juki pedig ennél is messzebbre ment.

Négy megrovásom van már, a legutóbbi Monacóból, és még mindig nem tudom, miért kaptam" – mondta az AlphaTauri japánja.

A Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto is elismerte, hogy akad következetlenség a versenyigazgatók döntéseiben, ám szerinte inkább építő jellegű visszajelzéseket kellene adni a negatív kritikák helyett.
„A szezon elejével a Ferrarinál nem lehetünk elégedettek, mert többször is hátrányba kerültünk a döntések miatt. De ez már a múlt, el kell fogadni.

– nyilatkozta Binotto.

Toto Wolff (balra) és Mattia Binotto komoly riválisok, de egyetértenek abban, hogy a versenyigazgatók befogadásához nagyobb türelem kéne Forrás: Picture-Alliance/AFP

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egyetértett kollégájával, hogy felfoghatatlanul nehéz dolga van a reflektorfényben lévő versenyigazgatóknak egy-egy versenyen (példaként a monacói időjárási körülményeket, és az azokra hozott döntéseket hozta fel az osztrák), így a csapatoknak empatikusabbnak kéne lennie velük szemben.
„Minél több futam telik el, annál tapasztaltabbak lesznek, és annál inkább

megbirkóznak majd a Forma-1 által támasztott nyomással is. Ők ugyanúgy az F1 részei, ahogy a csapatok.

Márpedig a csapatok is hibáznak, például a kerékcserénél vagy a stratégia kidolgozásánál." – mondta Wolff.