Pierre Gasly elárulta, az Azeri Nagydíj hétvégéjén nagyon fájt a háta a pattogástól, és szerinte a szabályalkotóknak tenniük kell valamit, hogy ennek ne legyenek hosszabb távú egészségügyi következményei a pilótákra nézve. A francia pilóta elsősorban a következő idényre vonatkozóan számít megoldásra.
Korábban már úgy nézett ki, hogy ha el nem is tűnt, de jelentősen mérséklődött a pattogás az F1-ben, az Azeri Nagydíj hétvégéjén viszont talán minden korábbinál nagyobb mértékben jött elő ismét, legalábbis egyes csapatoknál.

Az Alpha Tauri szintén azon autók közé tartozik, amelyek korábban az átlagosnál jelentősebb mértékben pattogtak, így nem meglepő módon most is megfigyelhető volt náluk a delfinezés. Pierre Gaslynak szintén nem esett jól a bakui hétvége, de elmondta, hogy amíg a körülmények nem változnak, szükség esetén mindig a testi épségét áldozza fel.
Ez nem egészséges, az biztos – nyilatkozta a 26 éves pilóta. – Minden menet előtt és után voltam gyógytornán, mert a porckorongjaim szenvednek [a pattogástól]. Szó szerint nincs felfüggesztés, az ütés végigmegy az ember gerincén. A csapat meg szokta kérdezni tőlem, hogy kössünk-e kompromisszumot a beállítások terén, én pedig az egészségemet veszélyeztettem a teljesítmény érdekében. Ezt rendre meg fogom tenni, mert versenyző vagyok, és mindig a leggyorsabb autóra törekszem. Ugyanakkor nem hiszem, hogy az FIA-nak olyan helyzetbe kellene hoznia minket, hogy az egészség és a teljesítmény között kelljen választanunk.”
Igaz, ezúttal más szempontok mentén, de George Russell már a futam előtt kijelentette, hogy hosszú távon ez nem működőképes állapot. Nem véletlen, hogy az azeri fővárosban tapasztaltak arra sarkallták a versenyzőket, hogy próbáljanak hatni a szabályalkotókra.
„Ez a trükkös része a dolognak, és nyilvánvalóan nem fenntartható – folytatta Gasly. – Erről beszéltünk a versenyzői eligazításon, felhívtuk a figyelmüket a problémára, és megpróbáltuk megkérni őket, hogy találjanak olyan megoldásokat, amelyek révén elkerülhetjük, hogy harmincéves korunkra bottal járjunk.”
Azonban ahogyan Russell, úgy a francia versenyző sem csupán a közvetlen egészségügyi gondokat látja problémának, hanem azt is, hogy a jelenség balesetveszélyes. Az egyszeres futamgyőztes kiemelte, hogy a pattogás hatására a tükrök rázkódtak, és nagyon rosszak voltak a látási viszonyok. Már csak emiatt is cselekvést vár a döntéshozóktól, bár a mostani szezonra vonatkozóan nem számít komoly változásokra.

„Az autó néha magától is bemozdul, pusztán azért, mert a kormány rázkódik – ecsetelte. – Ilyen sebességnél ez nem könnyű. Nem hiszem, hogy az év végéig tudnának javítani ezen, de a következő idényre remélhetőleg igen.”