Helmut Marko úgy véli, Max Verstappen trükközni próbált az Azeri Nagydíj utolsó köreiben, amivel mindenkit összezavart a Red Bullnál. A bikások tanácsadója kijelentette, ki fogják vizsgálni, hogy mi ment félre a szokásosnál lassabb kerékcserék során.
Miután még az első kiállások előtt megelőzte Sergio Pérezt, majd később Charles Leclerc kiesett előle, Max Verstappen végtelenül sima győzelmet aratott az Azeri Nagydíjon. A holland pilótát többször is vissza kellett fogni, és mérnöke lassításra intette, feltehetően azért, mert féltek, hogy a tavalyi évhez hasonlóan esetleg defektet kap, de ez végül vele és mással sem történt meg.

Azonban nem ez volt az egyetlen dolog, amitől a Red Bullnál tarthattak. Miután a testvércsapat, az Alpha Tauri autóját vezető Cunoda Jukinak elromlott a DRS-e, Verstappent megkérték, hogy ő se használja többet az állítható hátsó szárnyat, amivel már Barcelonában is gondok voltak. A cél felé közeledve pedig Verstappen panaszkodott, ám könnyen lehet, hogy valójában semmilyen problémája nem volt.
Az utolsó előtti körben mindenkit megzavart a trükkjével – nyilatkozta Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója az általuk működtetett Servus TV-nek. –Max azt mondta, hogy gondja van a fékekkel, de aztán egy lila szektort autózott.”
Az 50. körben Verstappen valóban minden addiginál gyorsabb első szektorral nyitott, majd a másodikban szintén javított saját magához képest, az utolsóban viszont nem, aminek következtében 4 ezreddel elmaradt csapattársa leggyorsabb körétől. A kör végén mérnöke, Gianpiero Lambiase annyit mondott neki, hogy „hozd haza”, mire a pilóta megnyugtatta, hogy az utolsó kört lazára veszi. Ez így is lett, hiszen akkor több mint másfél másodperccel elmaradt korábbi önmagától.
A Red Bull egyébként nem futott tökéletes versenyt, és könnyen lehet, hogy ez sokba került volna, ha Leclerc autója nem füstöl el. A bikások tőlük szokatlan módon nem voltak csúcsformában a kerékcseréknél, különösen Pérez első kiállása sikerült lassan. Marko elárulta, igyekeznek feltárni a hibák okait.

„Valamiért egyik bokszkiállás sem volt tökéletes – jelentette ki. – Szerencsére a verseny során ez nem számított. Mindent lefilmezünk, és a csapatmenedzserünk, Jonathan Wheatley már a futam alatt elrendelte, hogy mely részleteket akarja kivizsgálni.”