Társoldalunk:

Stratégiai hisztit lát a riválisoknál a Red Bull csapatfőnöke

2022.06.13. 08:39

Horner úgy gondolja, buzdítják is a pilótákat, hogy panaszkodjanak minél többet, elismerve, hogy ő sem cselekedne másképp. Szerinte mivel nem általános probléma a mezőnyben az autó pattogása, nincs szükség átfogó változásra a biztonság érdekében.

Markáns véleményt fogalmazott meg a Red Bull csapatfőnöke az Azeri Nagydíj után, amelyen ismét központi téma volt az autók pattogása. A jelenség által egyik legjobban érintett csapat versenyzője, George Russell arról beszélt, hogy csak idő kérdése egy ebből fakadó nagy baleset, de Christian Horner úgy véli, egyesek műdrámát csinálnak és a valóságosnál durvábbnak próbálják láttatni a helyzetet.

Egy újságírói felvetésre azt mondta, szerinte reális, hogy a vetélytársak egy részénél a taktika része, hogy a vezérkar nyilvános panaszkodásra buzdítja a pilótákat. „Mondanám én is a pilótáimnak, hogy rinyáljanak minél többet a rádióban és minél nagyobbra fújjanak fel egy problémát. Ez része a játéknak."

Pillanatkép az Azeri NagydíjrólForrás: AFP/Ozan Kose

A pilóták egészségére is rossz hatása van a vibrációnak, Lewis Hamiltont például erős hátfájás gyötörte Bakuban. Ugyanakkor Horner álláspontja is érthető, hiszen a Red Bull a szezon eleje óta jó helyzetnek örvend az említett probléma mértékében, és a világbajnoki csatában nem szeretnék, hogy elveszítsék az egyik előnyüket.

A csapatfőnök rávilágított, hogy léteznek magától értetődő, gyorsan alkalmazható megoldások az autó pattogásának enyhítésére.

„Van ellenszer, csak ez az autó teljesítményének rovására megy. Szóval a legkönnyebb út a biztonságra hivatkozva panaszkodni – nyilatkozta. – Azt gondolom, ha ez egy általános biztonsági probléma lenne a mezőnyben, át kellene vizsgálni, de mivel csak bizonyos csapatokat érint, nekik kell foglalkozni az üggyel.”

A pattogás eltérő mértékben sújtja a csapatok autóitForrás: AFP/Ozan Kose

„A legegyszerűbb módszer az autó aljának megemelése. Mindegyik csapat választhatja ezt. Mindenki eldöntheti, milyen beállításokat használ, és sosem lenne szabad nem biztonságos autót kiküldeni.”

 „Ez a műszaki területet érinti. Egyes autóknál bőven van gond, más csapatok autóin viszont alig.”

Tisztességtelen volna azokat a csapatokat büntetni, amelyek jó munkát végeztek, miközben mások célt tévesztettek.

Az nem új jelenség, hogy a biztonságra hivatkozva próbálnak szabályváltozást elérni a csapatok. Annak idején például a Brabham egyetlen futamon bevetett és ott győzelmet arató porszívós autóját is így próbálta kicsinálni a konkurencia.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

 

„Van ellenszer, csak ez az autó teljesítményének rovására megy. Szóval a legkönnyebb út a biztonságra hivatkozva panaszkodni – nyilatkozta. – Azt gondolom, ha ez egy általános biztonsági probléma lenne a mezőnyben, át kellene vizsgálni, de mivel csak bizonyos csapatokat érint, nekik kell foglalkozni az üggyel.”