Társoldalunk:
Hírlevél

Hamilton üzent, miután megverte a csapattársa és ezzel egyidőben fájlalni kezdte a hátát

2022.06.13. 14:22

Elismerte, hogy nehéz éjszakán van túl, de pozitív hangulatban ébredt és átesett néhány kezelésen, hogy javuljon a háta. Egyértelművé tette, rajthoz áll-e a Kanadai Nagydíjon.

Az Azeri Nagydíjon Lewis Hamiltonnál olyan mértékű hátfájdalmat okozott az autó pattogása, hogy csapatfőnöke, Toto Wolff azt sem zárta ki, hogy a héten esedékes Kanadai Nagydíjon helyettesíteni kell a hétszeres világbajnokot.

Hamilton vasárnap már jelentkezett a közösségi médiában, hogy a szenvedése ellenére készül a következő versenyben, hétfőn pedig egy még optimistább hangvételű egy Instagram-sztoriban egyértelművé tette, hogy esze ágában sincs kihagyni a következő futamot.

Hamilton BakubanForrás: AFP/Natalia Kolesnikova

„Jó reggelt, világ. A tegnapi nap kemény volt, nehézségeim adódtak az alvással, de ma pozitívan ébredtem!" – írta.

Kicsit fáj még a hátam, vannak rajta horzsolások, de hálistennek nincs komoly baj.

„Akupunktúrás kezelést kaptam, Ang-gel [az asszisztenssel, Angela Cullennel] tornáztunk, most úton vagyok a csapathoz, hogy együtt dolgozzunk a fejlődés érdekében. Harcolnunk kell tovább. Ott leszek a hétvégén [Kanadában], a világért sem hagynám ki."

Nem akarnak mankóval járni a pilóták

A pattogás és a megváltozott kerekek miatt a korábbinál merevebb felfüggesztésű autók kombinációja több pilótán érezteti a hatását, köztük Pierre Gaslyn. Ő arról beszélt, hogy sürgősen változtatni kellene a helyzeten.

„A csapat szokta kérdezni, hogy kompromisszumot kössünk-e a beállításokkal" – nyilatkozta. Én az egészségemből áldozok a teljesítmény érdekében. Ez mindig így lesz, mert versenyző vagyok, és mindig a leggyorsabb autót választom. „De nem hiszem, hogy az FIA-nak olyan helyzetbe kellene hoznia minket, hogy alkult kelljen kötni az egészség és az autó teljesítménye között. Ez nem fenntartható, a versenyzői eligazításon beszéltünk róla és rávilágítottunk a problémára. Megoldást kértünk, mert nem akarunk 30 évesen mankóval járni."

A hasmagasság emelésével viszonylag könnyen enyhíteni lehetne a delfinezésként is emlegetett vibrációt, de ez olyan mértékű teljesítményveszteséggel jár, hogy a csapatok nem szívesen alkalmazzák.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK