Vágólapra másolva!
Sorozatban szenvedik el a műszaki problémákat, Mattia Binotto aggasztónak látja a helyzetet. A Charles Leclerc-t az 1. helyről kiejtő meghibásodás okát még mindig csak találgatják.

Katasztrofálisan alakul Charles Leclerc idénye május vége óta, az elmúlt három versenyből kettőn az élről esett ki, Monacóban pedig a Ferrari a taktikai ügyetlenkedéssel az 1-ről a 4. helyre rántotta vissza. A hétvégén Bakuban újabb motorhiba ejtette ki az 1. helyről, így a korábbi tetemes pontelőny helyett azt látja a tabellán, hogy már a Red Bull mindkét pilótája megelőzi, Max Verstappennel szemben egy győzelemmel sem behozható, 34 pont a hátránya.

Leclerc az Azeri Nagydíjon Forrás: AFP/Ozan Kose

Ráadásul ezúttal Carlos Sainz sem ért célba, miután alatta is csődöt mondott az autó, így Mattia Binottónak kellemetlen kérdéseket kellett megválaszolnia.

ismerte el. – Fantasztikus munkával alakítottuk át az erőforrást. Ugyanakkor a csomagról még kevés a tapasztalatunk, és javítanunk kell a megbízhatóságán."

A Ferrari csapatfőnöke változatlanul nem tudott magyarázattal szolgálni a kiesések miértjére. „Még elemeznünk kell és megérteni az okokat. A két autót két eltérő probléma sújthatta. Carlos esetében a hidraulikát vizsgáljuk, remélhetőleg azonosítani tudjuk a baj forrását. Charles esetében egyértelműen a motorral volt gond. Hogy olyasmi, ami már megtörtént korábban? Nem hiszem, de előfordulhat, és az ügyfélcsapatoknál látott problémákat is kivizsgáljuk."

A Ferrarik az Azeri Nagydíjon Forrás: credit: @Scuderia Ferrari Press Office/© Foto Colombo Images

„A telemetriát böngészve szerintem nem fogunk egyértelmű választ találni a problémára. Az elemeket vissza kell szállítani Maranellóba, szétszerelni őket, majd megérteni és megoldani az okokat."

Leclerc autóján legutóbb (Spanyolországban) a turbó és az MGU-H hibásodott meg.