Trónfosztás Le Mans-ban, korábbi Forma-1-es pilóták is a győztesek között

Le Mans-i 24 órás autóverseny, Toyota, Sebastien Buemi, Brendon Hartley
New Zeland's driver Brendon Hartley (M) takes a relay and Swiss' driver Sebastien Buemi leaves his Toyota GR010 Hybrid Hypercar WEC, during the 90th edition of the Le Mans 24 Hours endurance race, on June 11, 2022, in Le Mans, northwestern France. (Photo by JEAN-FRANCOIS MONIER / AFP)
Vágólapra másolva!
Ahogyan várni lehetett, az elmúlt évekhez hasonlóan idén is a Toyota két egysége harcolt a Le Mans-i 24 órás autóverseny összetettjének győzelméért, végül Sebastien Buemi és Brendon Hartley egysége az újonc Hirakawa Ryōval kiegészülve tudta megnyerni a legendás viadalt.

A címvédőként induló

7-es számú Toyota Kobajasi Kamuival a soraiban nagyjából kétperces hátrányban ért célba,

a harmadik helyre a Glickenhaus Racing két egysége közül a 709-es számú autó ért oda, hat körrel megelőzve a 708-ast. A legrangosabb, Hypercar kategória öt autója közül az említett négyen kívül az Alpine csapata állt még rajthoz, ők azonban műszaki hiba miatt nem tudták megközelíteni a közvetlen riválisokat, végül az összetett 23. helyén végeztek.

Az LMP2 kategória 27 indulójából

a Will Stevenst is a soraiban tudó 38-as rajtszámú Jota (António Félix da Costával és Roberto Gonzálezzel kiegészülve) volt a legjobb, 2 perc 22 másodperccel megelőzve Robert Kubica egységét, a 9-es Premát.

Ehhez hozzájárult az is, hogy a legelső körben az LMP2-ben címvédő Ferdinand Habsburgék WRT-je összeütközött egy másik esélyes autóval, a 22-es United Autosporttal, ami mindkét járműnek kínkeserves folytatást eredményezett.

Ebben a kategóriában a negyedik helyen a Nyck de Vries fémjelezte TDS Racing, az 5. pozícióban pedig a Felipe Nasr által célba vezetett Team Penske zárt. Az LMP2-eseknél a 13-14. pozícióban a két Inter Europol zárt: előbbinél Esteban Gutiérrez, utóbbinál Pietro Fittipaldi is a csapat tagja volt. Gyengébben sikerült az Algarve Pro Racing versenye, ahol Jack Aitken is rajthoz állt, valamint a Sebastien Bourdais-vel felálló Vector Sport is húszon kívül végzett.

Az LMGTE Pro befutója volt a legizgalmasabb, miután a kategóriát vezető 63-as rajtszámú Corvette-et kiütötték a versenyből. Itt

az egykori Minardi-pilóta, Gianmaria Bruni segítségével a 91-es Porsche 42 másodperccel előzte meg az 51-es Ferrarit az első helyért.

Giancarlo Fisichella volt az egyetlen ex-Forma-1-es pilóta, aki az LMGTE Am kategóriának a tagja volt – az Iron Lynx csapatával a 13. helyen zárt –, a győztes az Aston Martinnal induló TF Sport lett Henrique Chavesszel, Ben Keatinggel és Marco Sørensennel felállva. Kiemelendő, és a technológia minőségét jelzi, hogy az összesen

62 induló egységből 53-an be tudták fejezni a 24 órás versenyt.