Vágólapra másolva!
Kaotikus versenyt vár a Mercedes az Azeri Nagydíjtól, hiszen másképp nincs is esélyük a dobogóért harcolni. Az időmérős helyezéssel nincs gondja a csapatnak, ellentétben a lemaradásukkal.

Ahogy azt már megszokhattuk idén, a Ferrari és a Red Bull mögött a Mercedes bizonyult a harmadik erőnek Bakuban is. Az időmérőn George Russell az ötödik helyen zárt, Lewis Hamiltont viszont Pierre Gasly is megelőzte. A hat kilométeres pálya megdöbbentően nagy időhátrányt eredményezett viszont az Ezüstnyilaknak: a pole-pozíciós Charles Leclerc-től 1,353, de a negyedikként végző Carlos Sainztól is 0,898 másodperc Russell lemaradása – a fiatal britet is ez lepte meg leginkább a kvalifikáción.

Russell ötödik helye a lehető legjobb volt pozícióban, amit a Mercedes elérhetett az időmérőn Forrás: AFP/Ozan Kose

„Vegyes érzéseim vannak, mert az ötödik hely nem rossz, és az autót is jónak éreztem, de

A leszorítóerő és a delfinezés pedig még mindig távol áll a jótól. Hacsak nem lesz safety car, az ötödik hely a maximum, amiben holnap reménykedhetünk. Ráadásul ezért is komolyan meg kell harcolni, mert sok középcsapat lépett előre, és gyors autók indulnak körülöttünk – nyilatkozta Russell a Sky Sportsnak, majd rátért arra, hogy miért adott szélárnyékot Hamiltonnak a második szakasz utolsó perceiben. – A Q2-ben elrontottam az utolsó körömet, ezért igyekeztem segíteni Lewisnak, mert egy ilyen trükkös pályán nem kockáztathattunk, hogy nem jutunk be a Q3-ba. Előre megbeszéljük minden hétvégén, hogy ki kinek segít ilyen esetekben, most én voltam a soros."

A csapatfőnök, Toto Wolff is egyetértett pilótájával abban, hogy a reális plafon az ötödik helyezés a vasárnapi futamon.
„A helyezések a várakozásokat erősítik meg, hiszen a harmadik legjobb autónak megfelelő, Gasly pedig egész hétvégén remekelt eddig. Az időkülönbség viszont hatalmas, még ha hosszú is egy kör, a pálya minden részén hátrányt gyűjtöttünk.

Nem kockáztatunk, és külön stratégiát dolgozunk ki arra az esetre, amennyiben piros zászlós vagy biztonsági autós fázis lesz, hiszen ez ezen a pályán könnyen elképzelhető."

Lewis Hamilton csalódottabb, sőt, inkább beletörődőbb volt az eredmények miatt, ráadásul még egy potenciális rajthelybüntetés is fenyegette őt. A Q2 végén ugyanis a felvezető körén a 12-es kanyar felé indokolatlanul lassú vezetés miatt vizsgálja őt a versenybíróság, ami miatt leginkább Lando Norris panaszkodott rá a rádióban – a büntetést Wolff és a hétszeres világbajnok sem tartaná jogosnak.

„Nem lepett meg a különbség, Monacóban is épp ez történt. Nagyon kevés időnk volt fejleszteni az autón, ahol bármit próbáltunk, nem sikerült javítani a delfinezésen, így arra törekedtünk, hogy kerüljön minél lejjebb az alja.

– mondta a brit, majd rátért a vizsgálatára. – Nem aggódom, hogy megbüntetnek, mert biztos vagyok benne, hogy nem autóztam lassabban a megengedettnél. Arra törekedtem, mint mindenki: hogy legyen szélárnyékom az egyenesben, mögöttem pedig ugyanezt tették."

Nem sokkal a nyilatkozatok után hivatalossá vált, hogy nem vizsgálják tovább az esetet, és nem büntetik meg a hétszeres világbajnokot.