Vágólapra másolva!
Günther Steiner szerint kulcsfontosságú, hogy Mick Schumacher ne szenvedjen több súlyos balesetet, de hozzátette, hogy ezzel a német pilóta is tisztában van. A Haas csapatfőnöke kijelentette, nem lehet számszerűsíteni, hogy a karambolok mennyit ártottak a fejlesztések terén.

Mick Schumacher idén már kétszer is annyira súlyos balesetet szenvedett, hogy a Haas kettétört az ütközés következtében. Legutóbb a Monacói Nagydíjon csúszott bele a falba, amivel ismét hatalmas anyagi kárt okozott a Haasnak.

Schumacheren egyre nagyobb a nyomás súlyos balesetei miatt Forrás: AFP/Christian Bruna

A 23 éves versenyzőn egyre nagyobb a nyomás, hogy elkerülje az újabb balesetet. A hercegségben történtek után Günther Steiner bosszúsan nyilatkozott, és bár azt most is kijelentette, hogy ez így nem mehet tovább, hangsúlyozta, hogy Schumachert felesleges ezzel stresszelni.

Egyszerűen nem lehet így folytatni, és ezt ő is tudja

– jelentette ki Bakuban, az Azeri Nagydíj helyszínén a nemzetközi média néhány képviselőjének. – Nyilvánvalóan pontokat akar szerezni, és ha az ember falnak ütközik, akkor nem gyűjt pontokat. Ezzel ő is tisztában van, szóval így csak nyomást helyeznénk rá, ha azt mondanánk neki, hogy ne ütközzön. Én ezt nem teszem. Soha nem csinálok ilyet, mert szerintem tudják, hogy nem szabad ütközniük.”

Schumacher szempontjából talán a lehető legrosszabb helyszín következik, hiszen Baku is egy klasszikus értelemben vett városi pálya, ahol a falak kifejezetten közel vannak. Steiner tisztában van vele, ezeken az aszfaltcsíkokon az átlagosnál jobban benne van a karambol.

Ez egy rendkívül kompetitív sportág, és könnyű egy kicsit túllőni a célon, amivel az ember nagy kárt okozhat, különösen Monte-Carlóban, Dzsiddában vagy itt, esetleg Montréalban vagy Szingapúrban – magyarázta. – Csupán alkalmazkodnia kell, hogy ne tegye azt, amit Monte-Carlóan.

Azonban nem mondom neki ötször, hogy javítsak a helyzeten, szerintem ez inkább rontana rajta.”

Az olasz szakember hozzátette, hogy már a dzsiddai időmérőn történt átlépték azt az összeget, amit a balesetek után kaphatnak kompenzációként. A kár már euróban is bőven milliós nagyságrendű, de Schumachernek nem szükséges kiselőadást tartani erről, hiszen ő is tudja, hogy rontott a csapat helyzetén.

Schumacher már Dzsiddában óriási károkat okozott a Haasnak Forrás: Andy Hone / LAT Images/Motorsport Images/Andy Hone

„Nem, beszéltünk róla, de nem nem magyarázom el neki, hogy milyen módon kell vezetnem a csapatot – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre. – Olvassa, amit ti írtok, ezért odajött hozzám, és megkérdezi, hogy tényleg ennyi pénzről van-e szó. Azt mondtam, hogy nem tudom, mert nem mondtam [ilyesmit]. Szóval ez egy becslés, de igen, ekkora összegről van szó.”

A költségvetési plafon miatt már minden csapatot kifejezetten rosszul érintenek a balesetek, hiszen a jómódú istállók sem tehetik meg, hogy bármilyen egyéb áldozat nélkül elköltik a javításhoz szükséges összeget. A Haasnak azonban ebből a szempontból mindegy, hiszen ők a 140 millió dolláros határnál kisebb büdzséből gazdálkodnak. Az amerikai istállónak az is nehézséget okoz, hogy mindenből a megfelelő mennyiséggel rendelkezzenek.

Nem a költségvetési korlát a gond, hanem a költségvetés, mert nem érjük el a limitet

– folytatta Steiner. – Nyilvánvaló, hogy ilyesmit soha nem jó hozzáadni [a kiadásokhoz], és további probléma, hogy egyre nehezebb tartani a lépést az alkatrészek gyártásával. A Dallara (a Haas kasztniját építő cég – a szerk.) éjjel-nappal dolgozik, csak hogy legyenek itt alkatrészeink, és tovább tudjunk menni. A pénz mindig problémát jelent, mert fizetni kell, de valójában az a kérdés, hogy elegendő alkatrész készül-e, mert a gyártási részleg ennyit tud.”

A szezont Kevin Magnussen révén kifejezetten jól kezdő Haas esetében már év elején felmerült a kérdés, hogy bírni fogják-e a fejlesztési versenyt. Schumacher balesetei ebből a szempontból sem tettek jót, de Steiner elárulta, hogy a folyamat nem annyira egyszerű, ahogyan azt sokan gondolnák.

Ezt nem lehet így számszerűsíteni

– szögezte le. – Csak meg kell próbálni máshol spórolni, és nem mindig arról van szó, hogy ez a rész a balesetekre van elkülönítve, ez pedig a fejlesztésekre. Ez nem ilyen egyszerű. Az ember csak próbálja a lehető legjobbat kihozni magából, és igyekszik úgy működtetni [a csapatot], hogy az megfeleljen a költségvetési előrejelzéseknek. Nincs olyan [konkrét] dolog, amit fel kell áldozni. Még mindig az idény elején járunk, úgyhogy az ember reménykedhet abban, hogy máshol tud spórolni, mert még korán van. Azonban ha így folytatjuk, kifutunk a megtakarításhoz szükséges időből és a pénzből.”