Noha a 2022-es szezon McLarenje az elmúlt három évéhez képest eredményekben le van maradva, a csapat technikai igazgatója szerint vannak olyan elemei az autónak, amik még sosem voltak olyan jók, mint most.
James Key szakvéleménye alapján az MCL36 a kanyarokban nyújt elsősorban kiegyensúlyozottabb teljesítményt, mint elődei. A tavalyi, öt dobogót hozó idényben különösen a lassú kanyarokban küzdött a McLaren a leszorítóerővel, idén azonban ezzel a tesztek óta nincsen gondja a wokingiaknak – ellentétben például a 2022-ben gyakran jelen lévő fékhűtési problémákkal –, ennek pedig a megnövekedett kerékméret lehet az egyik oka.
„A mostani autók problémái, és a korábban tapasztalt gondok között nagyon kevés az átfedés – mondta Key. – A költségvetési korlát betartása mellett nagyon nehéz volt minden kulcsterületre egyformán odafigyelnünk. Most, hogy túlvagyunk az első versenyeken, a beállítások optimalizálása miatt jobbak vagyunk például a különböző sebességű kanyarok bevételében. A gyors kanyarokban még kevésbé, de abban sem lógunk ki lefelé, azt is jónak mondanám. Az új szabályokkal és a fejlesztéseinkkel tehát sikerült olyan beállításokat találnunk, amik segítenek minket a lassabb kanyarokban."
A McLaren főleg Norris révén (noha a legjobb eredményük a brit imolai harmadik helye) elsősorban Ausztráliában és Monacóban uralta a középmezőnyt, aminek köszönhetően a negyedik helyen áll a konstruktőri bajnokságban. Ehhez pedig nagyban hozzájárult a kanyarbevételi képességük javulása, hiszen kulcsfontosságú, hogy hogyan tudják kezelni a csapatok az új autóknál megnövekedett leszorítóerőt.
„Az időmérős adatokat megvizsgáltuk, és lényegében a gyors kanyarokban megegyezett a tempónk a Mercedesével és a Red Bulléval – tette hozzá a wokingiak technikai igazgatója. – Ezért is fontos, hogy a lassabb kanyarokban jól teljesítsünk, mert az különbözteti meg elsősorban a csapatokat."