Monacóban látszólag megoldódott a probléma, ám hozzá kell tenni, hogy a hercegségben van az egyik legkisebb hatása az állítható hátsó szárnynak a rövid padlógázas szakaszok miatt. A Red Bull főmérnöke elárulta, hogy saját magukkal szúrtak ki, de bizakodó azt illetően, hogy végleg megszabadultak ezektől a gondoktól.
A DRS-problémánkat magunknak okoztuk, ha őszinték akarunk lenni, szóval most megtanultuk az igencsak fájdalmas leckét
– idézi Paul Monaghant azAutosport. –Van egy megkönnyebbült sóhaj a kutatásokkal és az ellenőrzésekkel kapcsolatban elvégzett munka után, amit néhány nagyon okos ember végzett. Nagyon rövid idő alatt végeztek kiváló munkát. A kihívás pályáról pályára változik: más a várakozási idő és a sebesség a nyitás során, valamint a körülmények is módosulnak. Magabiztos vagyok, és sokkal elégedettebb az alapján, amit Spanyolország után tanultunk.”Verstappen George Russell mögé ragadt be körökön keresztül, miután nem mindig tudta kinyitni az állítható hátsó szárnyat, és a holland pilóta nem is tudta a pályán megelőzni riválisát, hanem a stratégia révén sikerült elé kerülnie. A címvédő úgy véli, ezzel erős választ adott az F1 egyik vitás kérdésére, miszerint továbbra is szüksége van-e a sportágnak a DRS-re.
„Nos, ha nincs [az autón], akkor csak vonatozni fogunk – jelentette ki. – Szerintem megmutattam, hogy ez nagyon frusztráló, szóval jelenleg szükség van a DRS-re az autókon.” Tény, hogy az idény során nem egyszer fordult elő, hogy ha sok autó ment közel egymáshoz, akkor