Vágólapra másolva!
A Red Bull főmérnöke elárulta, ők maguk idézték elő a DRS-sel kapcsolatos problémájukat, amely Barcelonában az időmérőn és a futamon is jelentkezett. Max Verstappen úgy véli, azon a versenyen ő maga mutatta meg, hogy miért van továbbra is szükség az állítható hátsó szárnyra.

Bár a Red Bull kettős győzelmet aratott a Spanyol Nagydíjon, nem lehet azt mondani, hogy a bikásoknak könnyű hétvégéjük volt. Ami az autót illeti, Max Verstappen DRS-ével szombaton és vasárnap is akadtak problémák, ami nemhogy a győzelmébe, de akár további pozíciókba is kerülhetett volna, ha a riválisok nem szállnak el ilyen-olyan okokból.

Verstappen többször is küszködött a DRS-ével a Spanyol Nagydíj hétvégéjén Forrás: Getty Images/Getty Images / Red Bull Content Pool/Mark Thompson

Monacóban látszólag megoldódott a probléma, ám hozzá kell tenni, hogy a hercegségben van az egyik legkisebb hatása az állítható hátsó szárnynak a rövid padlógázas szakaszok miatt. A Red Bull főmérnöke elárulta, hogy saját magukkal szúrtak ki, de bizakodó azt illetően, hogy végleg megszabadultak ezektől a gondoktól.

A DRS-problémánkat magunknak okoztuk, ha őszinték akarunk lenni, szóval most megtanultuk az igencsak fájdalmas leckét

– idézi Paul Monaghant azAutosport. –Van egy megkönnyebbült sóhaj a kutatásokkal és az ellenőrzésekkel kapcsolatban elvégzett munka után, amit néhány nagyon okos ember végzett. Nagyon rövid idő alatt végeztek kiváló munkát. A kihívás pályáról pályára változik: más a várakozási idő és a sebesség a nyitás során, valamint a körülmények is módosulnak. Magabiztos vagyok, és sokkal elégedettebb az alapján, amit Spanyolország után tanultunk.”

Verstappen George Russell mögé ragadt be körökön keresztül, miután nem mindig tudta kinyitni az állítható hátsó szárnyat, és a holland pilóta nem is tudta a pályán megelőzni riválisát, hanem a stratégia révén sikerült elé kerülnie. A címvédő úgy véli, ezzel erős választ adott az F1 egyik vitás kérdésére, miszerint továbbra is szüksége van-e a sportágnak a DRS-re.

Nos, ha nincs [az autón], akkor csak vonatozni fogunk – jelentette ki. – Szerintem megmutattam, hogy ez nagyon frusztráló, szóval jelenleg szükség van a DRS-re az autókon.” Tény, hogy az idény során nem egyszer fordult elő, hogy ha sok autó ment közel egymáshoz, akkor

még DRS-sel együtt is nehéznek vagy akár lehetetlennek bizonyult az előzés.

Az új technikai szabályok egyik fő célja az volt, hogy a kanyargós részeken a hátul lévőt ne zavarja annyira a turbulens levegő, és a korábbiaknál kisebb mértékben maradjon le az előtte autózótól. Ugyanakkor, ahogyan erre korábban többen is felhívták a figyelmet, amit nyertek a réven, annak egy részét elvesztették a vámon, hiszen így maga a manőver nehezebbé vált.

Verstappen úgy véli, Barcelonában ő maga igazolta a DRS szükségességét Forrás: Anadolu Agency via AFP/2022 Anadolu Agency/Burak Akbulut

Kicsit könnyebben tudjuk követni [az előttünk haladót], de szerintem a légellenállás valamivel kisebb [a korábbinál], és ha mögötte vagyunk, nem akkora a szélárnyékhatás, mint például tavaly – magyarázta Verstappen. – Ezért még mindig szükség van DRS-re ahhoz, hogy az egyes kanyarban az ember be tudjon menni [a másik mellé].”