Leclerc lehet a valaha volt legjobb időmérős pilóta

Forma-1, Monacói Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Ferrari's Monegasque driver Charles Leclerc gives the thumbs up as he takes pole position after the qualifying session at the Monaco street circuit in Monaco, ahead of the Monaco Formula 1 Grand Prix, on May 28, 2022. (Photo by ANDREJ ISAKOVIC / AFP)
Vágólapra másolva!
Edd Straw, a The Race újságírója kielemezte a monacói versenyző időmérős teljesítményét, amibe nagyon nehéz volt belekötni már az utóbbi években is, hát még most, amikor a Ferrari a legjobb egykörös tempójú autóval rendelkezik.

Hét hétvége alatt öt pole-pozíció és két második rajtkocka Charles Leclerc mérlege – vasárnaponként azonban ezeket mindössze két győzelemre és két második helyre tudta fordítani. A parádés időmérős teljesítménye viszont megkérdőjelezhetetlen. Az eltökéltségét mutatja, hogy Monacóban például rendkívül csalódott volt az első helye ellenére, miután Sergio Pérez balesete miatt nem tudta befejezni a kiválónak induló utolsó körét.

A hazai pályáján a karrierje 14. rajtelsőségét szerezte, amivel ugyan egyelőre csak 22. az örökrangsorban, de akár már az év végére bekerülhet a legjobb tíz közé

(jelenleg a 10. helyen Mika Häkkinen áll 26 pole-lal), mindezt huszonnégy évesen. Edd Straw, a The Race újságírója ezzel kapcsolatban írt véleményt.

Bármilyen erős is idén a Ferrari egykörös tempója, ez akkor is lenyűgöző teljesítmény Leclerc-től, hiszen

már a korábbi éveiben is bizonyította, mennyire jól szerepel a kvalifikációkon, különösen ha nagy a tét számára, gyakorlatilag bármilyen időjárási körülmények között.

(Két komolyabb hibát lehet találni a pályafutása eddigi 88 időmérőjében: 2019-ben Bakuban csapta falnak a Ferrarit, tavaly pedig Monte-Carlóban ütközött a szalagkorlátnak – utóbbinál a pole meglett neki, ám másnap nem tudott elindulni a futamon.)

Straw kiemelte, hogy a monacóinak általában az utolsó köre a legjobb, mert

a túlmelegedett hátsó gumikat tökéletesen tudja kezelni, pontosan érzi, hogy mekkora tapadása van még nekik.

Ehhez persze óriási önbizalom is kell: Barcelonában így javított a Q3-ban az elrontott első köre után, és Miamiban is ezzel a képességével tudta a harmadik szektorban felülmúlni Carlos Sainzot. Ahogy az újságíró fogalmaz, Leclerc jó úton van ahhoz, hogy elérje a kockázat és a jutalom közötti tökéletes egyensúlyt, mindezt már egy finoman szólva is versenyképes autóval.

Nem látott még autót maga előtt az idei rajtoknál Leclerc, akit nem tudtak kiszorítani az első sorból a vetélytársai Forrás: AFP/Andrej Isakovic

Straw rátért arra is, hogy meddig tartható ez a kimagasló teljesítmény.

Szerinte ha végig versenyképes autót adnak alá, akkor akár 10-15 évig is képes lehet még hasonlóra, mert a képessége nem fog csökkenni az idő múlásával, a tapasztalata és a technikai tudása pedig egyre inkább a hasznára válhat.

Az pedig, hogy a vele egyidős Max Verstappennel harcolhat akár a következő másfél évtizedben, a motivációját is bizonyosan fenntartja Leclerc-nek – mi pedig páholyból nézhetjük, hogy a szombati zsenialitását tudja-e vasárnaponként is kamatoztatni.