Vágólapra másolva!
Charles Leclerc-től elvették a győzelmet a stratégiai hibával, Carlos Sainznak viszont majdnem sikerült odaadni, csak neki balszerencséje volt.

Míg Michael Schumacher idején, a 2000-es évek környékén a Ferrarit brilliáns stratégiai húzások jellemezték Ross Brawn révén, azóta számos melléfogásuk volt, melynek legfrissebb példája tegnap Monacóban történt. Csak utólag fog kiderülni, hogy a vb-cím sorsában meghatározó lesz-e a Max Verstappen javára forduló pozíciócsere, amivel Charles Leclerc ahelyett, hogy (a leggyorsabb kör bónuszpontja nélkül) 13 pontot hozott volna riválisán és visszavette volna tőle a vezetést a tabellán, további 3 egységgel nőtt a hátránya, de a maranellóiaknak egy darabig még biztos fáj majd, hogy 6 kör leforgása alatt 1. helyezettből 4.-et csináltak Leclerc-ből.

Forma-1, Monacói Nagydíj
Forma-1, Monacói Nagydíj, Christian Horner, Mattia Binotto
Forma-1, Monacói Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari
auto-prix Horizontal
Forma-1, Monacói Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Monacói Nagydíj, Sergio Pérez, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Monacói Nagydíj, George Russell, Mercedes
Forma-1, Monacói Nagydíj, Charles Leclerc, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Monacói Nagydíj, Lance Stroll, Aston Martin
Forma-1, Monacói Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari, Sergio Pérez, Red Bull
Forma-1, Monacói Nagydíj, Cunoda Juki, Alpha Tauri
Forma-1, Monacói Nagydíj, Charles Leclerc, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Monacói Nagydíj, Lance Stroll, Aston Martin
Forma-1, Monacói Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Monacói Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Monacói Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull
Forma-1, Monacói Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Monacói Nagydíj, George Russell, Mercedes
Forma-1, Monacói Nagydíj, Esteban Ocon, Alpine, Lewis Hamilton, Mercedes, ütközés
Forma-1, Monacói Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Monacói Nagydíj, Csou Kuan-jü, Alfa Romeo
Forma-1, Monacói Nagydíj, Mick Schumacher, Haas
Forma-1, Monacói Nagydíj, Mick Schumacher, Haas
Forma-1, Monacói Nagydíj, Mick Schumacher, Haas
Forma-1, Monacói Nagydíj, Fernando Alonso, Alpine
Forma-1, Monacói Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Monacói Nagydíj
Forma-1, Monacói Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull
Forma-1, Monacói Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Monacói Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Monacói Nagydíj, Sergio Pérez
Forma-1, Monacói Nagydíj, Sergio Pérez
Forma-1, Monacói Nagydíj, Sergio Pérez, Christian Horner
Forma-1, Monacói Nagydíj, Sergio Pérez
Forma-1, Monacói Nagydíj
Forma-1, Monacói Nagydíj, Christian Horner, Mattia Binotto
Forma-1, Monacói Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari
auto-prix Horizontal
Forma-1, Monacói Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Monacói Nagydíj, Sergio Pérez, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Monacói Nagydíj, George Russell, Mercedes
Forma-1, Monacói Nagydíj, Charles Leclerc, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Monacói Nagydíj, Lance Stroll, Aston Martin
Forma-1, Monacói Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari, Sergio Pérez, Red Bull
Forma-1, Monacói Nagydíj, Cunoda Juki, Alpha Tauri
Forma-1, Monacói Nagydíj, Charles Leclerc, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Monacói Nagydíj, Lance Stroll, Aston Martin
Forma-1, Monacói Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Monacói Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Monacói Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull
Forma-1, Monacói Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Monacói Nagydíj, George Russell, Mercedes
Forma-1, Monacói Nagydíj, Esteban Ocon, Alpine, Lewis Hamilton, Mercedes, ütközés
Forma-1, Monacói Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Monacói Nagydíj, Csou Kuan-jü, Alfa Romeo
Forma-1, Monacói Nagydíj, Mick Schumacher, Haas
Forma-1, Monacói Nagydíj, Mick Schumacher, Haas
Forma-1, Monacói Nagydíj, Mick Schumacher, Haas
Forma-1, Monacói Nagydíj, Fernando Alonso, Alpine
Forma-1, Monacói Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Monacói Nagydíj
Forma-1, Monacói Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull
Forma-1, Monacói Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Monacói Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Monacói Nagydíj, Sergio Pérez
Forma-1, Monacói Nagydíj, Sergio Pérez
Forma-1, Monacói Nagydíj, Sergio Pérez, Christian Horner
Forma-1, Monacói Nagydíj, Sergio Pérez
Forma-1, Monacói Nagydíj
Forma-1, Monacói Nagydíj, Christian Horner, Mattia Binotto
Forma-1, Monacói Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari
auto-prix Horizontal
Forma-1, Monacói Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Monacói Nagydíj, Sergio Pérez, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Monacói Nagydíj, George Russell, Mercedes
Forma-1, Monacói Nagydíj, Charles Leclerc, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Monacói Nagydíj, Lance Stroll, Aston Martin
Forma-1, Monacói Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari, Sergio Pérez, Red Bull
Forma-1, Monacói Nagydíj, Cunoda Juki, Alpha Tauri
Forma-1, Monacói Nagydíj, Charles Leclerc, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Monacói Nagydíj, Lance Stroll, Aston Martin
Forma-1, Monacói Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Monacói Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Monacói Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull
Forma-1, Monacói Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Monacói Nagydíj, George Russell, Mercedes
Forma-1, Monacói Nagydíj, Esteban Ocon, Alpine, Lewis Hamilton, Mercedes, ütközés
Forma-1, Monacói Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Monacói Nagydíj, Csou Kuan-jü, Alfa Romeo
Forma-1, Monacói Nagydíj, Mick Schumacher, Haas
Forma-1, Monacói Nagydíj, Mick Schumacher, Haas
Forma-1, Monacói Nagydíj, Mick Schumacher, Haas
Forma-1, Monacói Nagydíj, Fernando Alonso, Alpine
Forma-1, Monacói Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Monacói Nagydíj
Forma-1, Monacói Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull
Forma-1, Monacói Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Monacói Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Monacói Nagydíj, Sergio Pérez
Forma-1, Monacói Nagydíj, Sergio Pérez
Forma-1, Monacói Nagydíj, Sergio Pérez, Christian Horner
Forma-1, Monacói Nagydíj, Sergio Pérez

Leclerc az élről indulva magabiztosan tartotta kézben az irányítást, ahogy viszont száradni kezdett az aszfalt, kicsúszott a talaj a lába alól, a két kerékcseréje időzítésével hátracsúszott.

A 16. kört több mint 5 másodperces előnnyel fejezte be a monacói pilóta, aztán utolérte a hazai átok,

és a 22. végén már 10 másodperces hátrányból üldözte az élre ugró Sergio Pérezt. „Muszáj beismerni, hogy valamit rosszul csináltunk, miután az élen haladtunk” – hangzott Mattia Binotto szenvtelenül tárgyilagos értékelése.

A bokszkiállások időpontjai a szakadékba lökték, mert a Red Bullok jobb tempót diktáltak az aktuális abroncson, Pérez és Verstappen is elé került. „Alábecsültük az intermediate gumik tempóját és a többi autóhoz viszonyított távolságunkat. De legalább egy körrel hamarabb be kellett volna hívnunk Leclerc-t [intermediate gumiért], vagy kint tartani az extrém esőgumin addig, amíg egyből a száraz pályás gumira nem válthatunk. Át kell néznünk, milyen folyamatok vezettek ide, és világos magyarázatra lesz szükségünk” – mondta Binotto.

Leclerc a rádión őrjöngött a hibák miatt, aminek része volt, hogy a második kiállásánál előbb behívták, majd túl későn szóltak neki, hogy mégis maradjon a pályán, csakhogy addigra késő volt, már bekanyarodott a bokszutcába.

A Ferrari mentségére szóljon, hogy az utóbbi években a stratégiával volt számos jó lépésük is, csak ezek nem feltétlenül lettek látványosak. Most Carlos Sainz-ot juttathatták volna a dobogó tetejére, aki a száradó aszfalton kihagyta az intermediate gumis etapot és az extrém esőgumikról egyből slick abroncsra váltott.

Sainznak győzelmet érhetett volna a taktikája Forrás: AFP/Andrej Isakovic

Türelmesek maradtunk a vizes [körülmények között], és úgy döntöttünk, hogy addig megyünk, amíg slickekre nem válthatunk. Egy lekörözött autó a győzelmembe került, szóval meg lehet érteni a frusztrációmat, mert egy tiszta kivezető körrel bebiztosítottam volna a győzelmet” – nyilatkozta Sainz.

A spanyolnak valóban bejöhetett volna a húzás, de a kerékcseréje után fél körön át feltartotta őt Nicholas Latifi, ezzel rengeteg időt vesztett és Pérez visszatért elé a saját kerékcseréje után.