Christian Horner elismeri, hogy nem az övék volt a leggyorsabb autó, cserébe tökéletes csapatmunkát végeztek. A győzelmet érő taktikai döntést az istálló főstratégájaként dolgozó hölgy hozta meg.
A Ferrari versenyzői indultak az első két helyről, mégis a Red Bull nyerte a Monacói Nagydíjat, Max Verstappen pedig nagy riválisa, Charles Leclerc előtt futott be. Mindezt annak köszönhették, hogy amikor eljött az idő lecserélni a vizes pályára való gumikat, jól időzítettek, s amíg a hideg száraz pályás abroncson (valamint a lekörözöttekkel) sok időt vesztett Carlos Sainz és Leclerc, Sergio Pérez kiautózott akkora előnyt, hogy Sainz elé térjen vissza míg Verstappen Leclerc-t darálta be ugyanígy.
Mivel a szűk utcai pályán lehetetlen előzni és több bokszkiállást senki sem hajtott végre, Pérez és Verstappen az 1. és a 3. helyen ért célba.
Nem gondolom, hogy a miénk volt a leggyorsabb autó, de mindent helyesen csináltunk a stratégiával.– mondta a leintés után Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sportsnak. – Egyszerre hoztuk ki a két autót kerékcserére, a csapatmunka volt a kulcs."

Az arany- és bronzérmet érő döntés pedig nem más, mint a főstratéga Hannah Schmitz érdeme, aki a Ferrari stábjánál jobban látta át a helyzetet.
„Az egész csapatra büszke vagyok, de főleg a vezető stratégánkra, Hannah-ra" – nyilatkozta Helmut Marko, az istálló tanácsadója az ORF-nek.
Természetesen rengeteg információt kap Milton Keynes-ből, de nyugodt maradt és a helyes döntést hozta meg. Ez nem csak győzelmet ért nekünk, hanem Max is megelőzte Leclerc-t.

A pálya előzési lehetőségeinek hiánya miatt Monacóban kiemelkedően fontos a stratégia, és korábban számos alkalommal döntött a győzelem sorsáról egy váratlan húzás. Az előző esős futamon, 2016-ban a Red Bull pont rosszul sakkozott és Daniel Ricciardo részben emiatt (részben pedig az elrontott kerékcseréből adódóan) kikapott Lewis Hamiltontól.