A Ferrari bejelentette, hogy a turbó és az MGU-H meghibásodása miatt esett ki Leclerc a Spanyol Nagydíjról, valamint azt, hogy az érintett egységeket nem tudják tovább használni.
A Ferrari elkészült a vizsgálattal, amelyben Charles Leclerc barcelonai kiesésének okát keresték. Azt állapították meg, hogy az 1. helyet elvesztő pilóta autójában a turbó és a kapcsolódó hibrid rendszer, az MGU-H romlott el, és a bejelentés legrosszabb híre az,
hogy egyiket sem tudják megjavítani, ezért nem használhatják őket tovább a szezonban.

Mindkét egységből 3-3 használható szabadon az idényben, könnyen kiszámolható, hogy a 23 futamos naptárban 7-8 nagydíjat kell teljesítenie egy-egy példánynak. A Spanyol Nagydíj még csak az ötödik volt a szezonban, így valószínű, hogy Leclerc később rajtbüntetést kap kereten felüli erőforrás-elemek beszerelése miatt, hiszen irreális elvárás, hogy a megmaradt turbó és MGU-H ilyen terhelésnek legyen kitéve és kibírjon a tervezettnél ennyivel hosszabb távot.
„Ugyanakkor a meghibásodást nem tervezési hiba vagy az elemek megbízhazhatatlansága okozta" – tették hozzá. Ez vélhetően azt jelenti, hogy az elemek valamilyen külső behatás vagy rossz összeszerelés miatt romlottak el. Vigasz lehet Leclerc-nek, hogy bajnoki riválisa, Max Verstappen idén eddig rosszabbul járt a megbízhatósági problémákkal, ő már két versenyről esett ki emiatt.
A hétvégén Monacóban folytatódik a Forma-1 bajnoksága, sokak szerint a Ferrari lesz a verseny favoritja a lassú kanyarokban mutatott eddigi tempója alapján.