Jövőre jelentősen változhat az F1 versenynaptára

Forma-1, rajt, Spanyol Nagydíj 2022, futam
Charles Leclerc's Ferrari during the Formula 1 Pirelli GP of Spain, held at the Circuit de Barcelona Catalunya, in Barcelona, on 22th May 2022. -- (Photo by Urbanandsport/NurPhoto) (Photo by Urbanandsport / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
Vágólapra másolva!
Úgy néz ki, végre ésszerűsítik a helyszínek sorrendjét a környezetvédelem jegyében, csoportosíthatnak néhány azonos térségben található pályát.

Az F1 vezetésének sokan a szemére vetik, hogy miközben lépten-nyomon a környezetvédelmet és fenntarthatóságot hangoztatják, a bajnokság menetrendjében kevés a nyoma az ilyenfajta tudatosságnak, sőt néha őrjítő megoldások születnek a lebonyolításban, jelentős utazási távolságokkal.

Júniusban az egymástól távoli kanadai és az azerbajdzsáni futamot egy hét különbséggel tartják, májusban csak a miami pálya kedvéért utazott el a mezőny Amerikába.

Bizonyos esetekben már régóta működik, hogy az egymáshoz közeli helyszínek egy-két hét különbséggel rendeznek futamot, de még bőven lenne mit javítani a helyzeten. Úgy tűnik, jövőre kedvező irányú változás jöhet: Adam Cooper, a Motorsport.com újságírója arról számolt be, hogy a csapatfőnököknek múlt szombat délelőtt vázolta a tervet a Forma-1 vezérigazgatója, Stefano Domenicali arról, hogy csoportosítsák a naptárban a hasonló térségben fekvő pályák egy részét.

Néhány verseny időpontja változhat 2023-ra Forrás: NurPhoto via AFP/Urbanandsport/NurPhoto/Urbanandsport

Ez alapján a most említett pályák elhelyezése racionálisabb volna, Bakut az ázsiai (kínai és japán) helyszínekkel szinkronizálnák, míg Montreal időpontja közelebb kerülne a Miami Nagydíj hétvégéjéhez. Emellett változatlanul egymás utáni időpontban kapna helyet Bahrein és Szaúd-Arábia, valamint a foci vb-után visszatérő Katar és Abu-Dzabi.

„Azt hiszem, van létjogosultsága néhány futam csoportosításának a naptárban" – mondta a Red Bullt irányító Christian Horner.

A Haas csapatfőnöke, Günther Steiner hozzátette, hogy ha beválik a terv, „az sok pozitívummal járna, és nem lenne negatívuma." Az Alpine részéről ugyanakkor Otmar Szafnauer megemlítette, hogy az egymáshoz közeli versenyek egyik hátulütője az lehet, hogy egymás elől szívják el a nézőket.