Társoldalunk:
Hírlevél

Ezekkel a problémákkal küzdött az Aston Martin Spanyolországban

2022.05.25. 13:38

Az Aston Martin csapatfőnöke, Mike Krack elmondta, mit gondol, mi volt az oka, hogy a csapat nem tudott nagyobb tempót kihozni a friss fejlesztési csomag ellenére se az AMR22-ből. Arról is beszélt, hogy mennyire voltak felkészülve erre a kudarcra. 

Az Aston Martin csapatfőnöke, Mike Krack „több problémát" hibáztatott azért, mert a csapat nem tudott pontokért versenyezni a Spanyol Nagydíjon.
A silverstone-i csapat 180 fokos fordulatot tett, egy alaposan felújított autó bemutatásával a Circuit de Barcelona-Catalunya versenyen. Ahogy az sokaknak feltűnt, az autó több része is nagyon hasonlít a Red Bull RB18-ra (amit e Red Bull csapat jelentett is). A kiábrándítóan gyenge kvalifikációt követően az Aston Martin nem tudott pontszerzéshez elegendő teljesítményt produkálni, Sebastian Vettel és Lance Stroll a 11., illetve a 15. helyen végzett.

"Működésbeli problémák" voltak a fő okai a teljesítmény hiányának
A verseny utáni beszédében Krack a jelentős javulás hiányát a megbízhatósági problémáknak, a teljesítmény terén kötött kompromisszumoknak és nemes egyszerűséggel "működési problémáknak" tulajdonította.
"Több probléma is volt" - ismerte el Krack a médiának.
Kicsit melegebb időjárás fogadott minket, mint amire számítottunk, ami kibillentette a versenygépeket az egyensúlyból. Ha megnézzük, hogy a középmezőny a 7-15-ig helyig rendkívül szoros, akkor egy kisebb hiba vagy probléma is súlyos következményekkel járhat.

Mike Krack, az Aston Martin csapatfőnöke szerint a fejlesztések jó irányba haladnak, de még idő kell, hogy kihozzák az autóból a várt teljesítményt.Forrás: Motorsport ImagesTel: +44(0)20 8267 3000email: info@motorsportimages.com/Carl Bingham

"A kialakult gondok hátráltattak minket. Volt két-három apró probléma az autóval, ami nagyobb túlkormányzottságot eredményezett, mint amire számítottunk.
A megbízhatóság volt az egyik gyengeségünk. Két vagy három aerodinamikai alkatrészt is meg kellett erősítenünk időközben. A másik dolog az volt, hogy be kellett állítanunk a hűtést, mert még melegebb lett, mint azt előre jeleztük.Krack hozzátette, hogy az új aerodinamikai csomaggal kapcsolatos további ismeretek miatt bizonytalanok voltak a beállítási irányt illetően:
"Megpróbáltunk az [aero-beállítások] közepén haladni, de nem volt viszonyítási adatunk. Tehát a sötétben tapogatóztunk. Ilyenkor ütközik ki az, hogy egy teljesen új csomagot próbálsz ki, nem tudsz viszonyítani, nem tudod elhelyezni, hogy hol vagy a mezőny többi tagjához képest. Be kell valljuk, hogy ez kifogott rajtunk."

Nem állnak meg, további fejlesztéseket vetnek be az Aston Martinnál
Annak ellenére, hogy nem hozta meg a remélt óriási előrelépést a mostani frissítés, Krack kissé óvatosan, de optimistán nyilatkozott a csapat által végzett tesztelés során.

Ahogy a rajtrácson szereplő számos továbbfejlesztett autó esetében, így az Aston Martinnál is ki kell várni, hogy képes-e nagyobb tempót kivívni az istálló az AMR22-ben rejlő lehetőségekből a szezon további részében. Krack határozottan kitartott amellett, hogy az új aero csomag „előrelépést" jelent a konstruktőri bajnokságban, ahol jelenleg a kilencedik helyen áll a csapat, amin minél hamarabb javítani szeretnének.

Még korai ezt mondani [hogy javultunk], mert csak pénteken szereltünk fel mindent, akkor sokkal melegebb volt, mint amire számítottunk. Valószínűleg látványos volt a nagy aero gereblye, amelyet az autók hátulján helyeztünk el. Mindkét versenygépen különböző dolgokat kellett tesztelnünk a versenyhétvége során. Az adatok alapján nagyon ígéretes, de nyilvánvalóan az időmérőn nem tudtuk kihozni a versenygépből azt, amit szerettünk volna. De összességében előreléptünk, még ha ez nem is látszik egyelőre.- mondta Mike Krack.
Forrás

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK