A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko szerint a holland címvédőnek is szerepe volt abban, hogy sokáig beragadt Russell mögé. Először a súlycsökkentési frissítésekkel magyarázta a DRS hibás működését, azonban nem tartja kizártnak, hogy a pilóta frusztráltsága is okozhatta, hogy majdnem féltávig látszólag véletlenszerűen nyílt ki a hátsó szárny.
A kilencedik körös kicsúszása, és a DRS több, mint húsz körön át tartó hibás működése sem gátolta meg Max Verstappent abban, hogy megszerezze idei negyedik futamgyőzelmét a Spanyol Nagydíjon, amivel – Charles Leclerc kiesésének is köszönhetően – a világbajnoki pontversenyben is átvette a vezetést a címvédő. A holland a kezdeti problémái előtt a versenyt követő nyilatkozatában még némileg értetlenül állt. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója azonban segített elmagyarázni, mi okozhatta az állítható hátsó szárnnyal kapcsolatos problémát.
We did it!!!
— Max Verstappen (@Max33Verstappen) May 22, 2022
Definitely not the smoothest of days but we’ll take that!
To have another One-Two makes me very proud. A big thank you goes out to @SChecoPerez for being a great teammate once again
And also thanks to @redbullracing for the mega job on strategy (1/2) pic.twitter.com/xjjhJMPiaI
„Több mint boldogok vagyunk, mert nagy nehézségeink voltak [és mégis nyerni tudtunk]. A DRS sokszor nem nyílt ki, de néha igen – olvashatóak az egykori autóversenyző gondolatai a RacingNews365.com-on. –Ez arra kényszerített minket, hogy kettőről három bokszkiállásra váltsunk, hisz különben nem tudtuk volna megelőzni Russellt. A hőmérséklettel is voltak gondjaink, de amikor tiszta levegőben vezethettünk, bebizonyítottuk, hogy a mezőny leggyorsabb autója vagyunk."
Marko megerősítette, hogy a mechanikai probléma pontosan ugyanaz volt, mint a szombati időmérő végén. Akkor a Q3-ban az utolsó körét nem fejezte be Verstappen, mert érezte, hogy nincs elég erő az RB18-ban, és utólag kiderült, hogy ezt is a légellenállás-csökkentő rendszer okozta. Akkor a Red Bull még arra gondolt, hogy a Verstappen autóját érintő súlycsökkentő frissítések okozták, amivel minél közelebb akartak lenni a 798 kilogrammos súlyhatárhoz.

„Amíg Max a rázóköveken hajtott, a DRS nem nyílt ki. Aztán ingerült lett, és néha túl gyakran nyomta meg a DRS gombot, amitől az bezárult – kommentálta az osztrák szakember. – Magunknak kellett megoldanunk a problémát, és úgy gondoltuk, hogy a kvalifikáció után végrehajtott módosítások után sikerült is, de láthatóan nem."