Társoldalunk:
Hírlevél

Verstappen maga okozhatta a DRS rendetlenkedését

2022.05.23. 07:04

A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko szerint a holland címvédőnek is szerepe volt abban, hogy sokáig beragadt Russell mögé. Először a súlycsökkentési frissítésekkel magyarázta a DRS hibás működését, azonban nem tartja kizártnak, hogy a pilóta frusztráltsága is okozhatta, hogy majdnem féltávig látszólag véletlenszerűen nyílt ki a hátsó szárny.

A kilencedik körös kicsúszása, és a DRS több, mint húsz körön át tartó hibás működése sem gátolta meg Max Verstappent abban, hogy megszerezze idei negyedik futamgyőzelmét a Spanyol Nagydíjon, amivel – Charles Leclerc kiesésének is köszönhetően – a világbajnoki pontversenyben is átvette a vezetést a címvédő. A holland a kezdeti problémái előtt a versenyt követő nyilatkozatában még némileg értetlenül állt. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója azonban segített elmagyarázni, mi okozhatta az állítható hátsó szárnnyal kapcsolatos problémát.

„Több mint boldogok vagyunk, mert nagy nehézségeink voltak [és mégis nyerni tudtunk]. A DRS sokszor nem nyílt ki, de néha igen – olvashatóak az egykori autóversenyző gondolatai a RacingNews365.com-on. –Ez arra kényszerített minket, hogy kettőről három bokszkiállásra váltsunk, hisz különben nem tudtuk volna megelőzni Russellt. A hőmérséklettel is voltak gondjaink, de amikor tiszta levegőben vezethettünk, bebizonyítottuk, hogy a mezőny leggyorsabb autója vagyunk."

Marko megerősítette, hogy a mechanikai probléma pontosan ugyanaz volt, mint a szombati időmérő végén. Akkor a Q3-ban az utolsó körét nem fejezte be Verstappen, mert érezte, hogy nincs elég erő az RB18-ban, és utólag kiderült, hogy ezt is a légellenállás-csökkentő rendszer okozta. Akkor a Red Bull még arra gondolt, hogy a Verstappen autóját érintő súlycsökkentő frissítések okozták, amivel minél közelebb akartak lenni a 798 kilogrammos súlyhatárhoz.

A két Red Bull sokáig George Russell mögé volt beragadva, ám végül mindketten előtte zárták a futamotForrás: AFP/Gabriel Bouys

„Amíg Max a rázóköveken hajtott, a DRS nem nyílt ki. Aztán ingerült lett, és néha túl gyakran nyomta meg a DRS gombot, amitől az bezárult – kommentálta az osztrák szakember. – Magunknak kellett megoldanunk a problémát, és úgy gondoltuk, hogy a kvalifikáció után végrehajtott módosítások után sikerült is, de láthatóan nem."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK