Carlos Sainz szerint a korábbinál nehezebb és keményebben rugózó autók hosszú távon árthatnak a pilóták gerincének, ő maga máris érzi, hogy merevebb az izomzata. Az F1-ben vitát szeretne kezdeményezni arról, maradjon-e ilyen az autók építésénél választott irány.
Egy nem várt aspektusa is lehet az idei évtől bevetett autók használatának Carlos Sainz szerint, mégpedig elég aggasztó szövődményekkel: a Ferrari versenyzője arról beszélt, hogy a korábbinál nehezebb és keményebben rugózó autók erőhatásai nagyon megviselik a pilóták szervezetét, és ezért hosszú távon komoly árat fizethetnek az egészségükkel.
„Miamiban nagyon durvák voltak a kerékvetők ezekben az autókban ülve. Imolában is jópár bukkanó megviselte a testünket" – nyilatkozta a Spanyol Nagydíj előtt.

Nekünk, versenyzőknek át kell gondolni, mennyit vagyunk hajlandók áldozni a gerincünkből és ez egészségünkből a karrierünkben, amikor ilyen az autók felépítése.
„Vitát kell kezdeményeznünk róla. A szabályok kiválók, pontosan ilyenek kellettek a versenyzés javításához. De muszáj ilyen nehéz autókat használni, ami ennyire merevvé teszi a nyakunkat és a hátunkat? Az F1-nek át kellene gondolnia, mekkora árat fizessenek a versenyzők az egészségükkel a karrierükért."
Erre rátesznek még egy lapáttal a balesetek, Sainznak speciel pont az előző nagydíjon volt egy nagyobb becsapódása. Azt mondta, ettől függetlenül is érzi már, hogy a szervezete reagált az újfajta erőhatásokra.

Idén mindenhol sokkal merevebb vagyok a vizsgálatok alapján.
– mondta. – Máris érzem [az új autók hatását]. Nincs szükség szakértőre, hogy megállapítsam, tíz éven keresztül ez nagyon kemény lesz, és sokat kell dolgozni majd az izmok rugalmasságáért, hajlékonyságáért. Nekem is be kell fektetnem az egészségemért."
A probléma a hétvégi Spanyol Nagydíjon várhatóan kevésbé jön elő, de a következő héten, Monacóban minden eddiginél érezhetőbbé válhat.