Rendkívüli tesztélményben volt része a Haas F1 Team két pilótájának, miután a miami hétvégét követően Észak-Karolinában lehetőségük volt kipróbálni az egyik legnépszerűbb amerikai motorsport autói közül a Ford Mustangot.
A rejtélyesnek tűnő kapcsolat nem véletlenül jött össze, hiszen ahogy a Forma-1-es csapat tulajdonosa Gene Haas, úgy a NASCAR sorozatokban szereplő Stewart-Haas Racing egyik első számú embere is az amerikai üzletember. Az észak-karolinai versenypályán, a Charlotte Motor Speedwayen utóbbi alakulat pilótái közül hárman – Chase Briscoe, Cole Custer és Riley Herbst – a szárnyaik alá vették Kevin Magnussent és Mick Schumachert speciális, kétüléses NASCAR-stílusú járművekben.
Get ready to shake 'n' bake with the @HaasF1Team drivers, @KevinMagnussen and @SchumacherMick as they take on @NASCAR
— Formula 1 (@F1) May 17, 2022
Check out the full edit on our official F1 YouTube channel to view an unforgettable experience for the American-owned team! #F1
„Utasként mindig egy kicsit kényelmetlenül éreztem magam, de nem féltem, remekül éreztük magunkat"– értékelte a történteket szűkszavúan Schumacher. – Amikor én ültem a volánnál, jó volt kicsit a frászt hozni Kevinre, úgyhogy összességében szívesen csinálnám újra ezt legközelebb is."
Számos tekintetben különleges élményben volt része a két haasos pilótának, hiszen egy több, mint 670 lóerős, másfél tonnás Ford Mustangra kellett váltaniuk a jól megszokott VF-22-ről.
The smiles say it all
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) May 17, 2022
Had a lot of fun with our buddies at @StewartHaasRcng last week #HaasF1pic.twitter.com/G4yTtCBhE5
„Nagyon jó móka volt Mick mellett sofőrként és utasként is lenni. Klassz, de egyben ijesztő is, pláne utasként, hiszen ha nem tudod irányítani az autót, gyorsabbnak és ijesztőbbnek tűnik, mint amikor saját magad vezetsz – támasztotta alá csapattársa véleményét Magnussen, majd nevetve hozzátette: – F1-es pilótaként NASCAR-os autóba ülve olyan volt, mintha még sosem vezettem volna versenyautót. Az autó sokkal nehezebb, nincs leszorítóereje, a fékek pedig nem igazán fékezésre készültek."