Vágólapra másolva!
A találkozóra azután került sor, hogy a Porsche és - a másik Volkswagen tulajdonában lévő - Audi márka is csatlakozni kíván az F1-es rajtrácshoz a 2026-os szezontól. Az évek óta tartó találgatásoknak a VW vezére vetett véget, amikor világosan bejelentette a szándékát arra, hogy hosszas megbeszélések után a VW csoport luxusmárkái, az Audi és a Porsche is képviseltetni szeretné magát a sportágban.

Mohammed Ben Sulayem, az FIA elnöke találkozott a Porsche vezérigazgatójával, Oliver Blume-mal, hogy megvitassák többek között az autómárka jövőbeli elkötelezettségét a motorsport mellett.
A Volkswagen-csoport azt tervezi, hogy 2026-ban – amikor egy új motorformula lép életbe – bekerül az F1-be a prémium Porsche és Audi márkáival.

A Red Bull-t szorosan összekapcsolták egy Porsche-partnerséggel, amelyet Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke „logikusnak" minősített, az Audi pedig állítólag saját csapatot szeretne szerezni, és nem kíván osztozkodni a jelenleg is a mezőnyben lévő istállók egyikével sem.
A VW Group az F1-es tervei értékelésének az utolsó szakaszában jár. Biztosítékot keresnek arra vonatkozóan, hogy az F1 milyen irányba halad a 2026-os motorformulával, és kizárólag akkor szállnak be, ha számukra is kedvező feltételek lesznek adottak

Ben Sulayem és Blume találkozója a VW és az FIA között azt jelenti, hogy a tárgyalások megkezdődtek,

tehát immár hivatalosan is komolyan kell venni a VW vezére által tett bejelentést.

Egyelőre nem világos, hogy a Porsche és az Audi hogyan lép be az F1-be
A sok találgatás ellenére továbbra sem világos, hogy a Porsche és az Audi pontosan hogyan is tervezi a belépését a Forma-1-be.

Ha bármelyik márka teljesen új belépőként érkezik, azzal konfliktusok várhatók a csapatok között. Néhányan nem akarják, hogy a profitot, amelyet az F1 termel, tovább hígítsák azzal, hogy több istálló között osztják majd szét.

A jelenlegi Concorde-megállapodás értelmében az új csapatoknak 200 millió dolláros nevezési díjat kell fizetniük, hogy kompenzálják a riválisaikat azért, mert a profitból kisebb szeletet kapnak. Az Audi végigjárhatná a fent említett utat egy jelenlegi csapat, például a Sauber megvásárlásával, míg a Porsche motorpartnerként szeretne megjelenni az F1-ben.
Forrás