Társoldalunk:
Hírlevél

Senki sem akart Hamilton autóján dolgozni az első szezonjában

2022.05.18. 08:11

Visszarepített minket 2007-be a McLaren korábbi szerelője, és felelevenítette, milyen hangulat uralkodott a csapatnál az emlékezetes Fernando Alonso-Lewis Hamilton viszály évében. Elmondta, hogy az istállónál nem számítottak kiemelkedő bemutatkozó szezonra a brittől.

A Forma-1 történetének egyik legizgalmasabb szezonja volt a 2007-es. A ma már hétszeres bajnok Lewis Hamilton minden idők legbámulatosabb újonc idényét hozta össze a McLarennél, de ezt máig kicsit elhomályosítja, hogy a Ferrari elleni csatában végül elvérzett, részben a csapatánál a Fernando Alonsóval kialakult feszült helyzet miatt. A McLaren korábbi szerelője, Marc Priestley felelevenítette az akkori hangulatot és felvillantott néhány epizódot a rivalizálásból.

Hamilton az egyik 2007-es verseny rajtja előttForrás: Getty Images/2007 Getty Images/Paul Gilham

„Nagyon nehéz megválaszolni, és teljesen talán nem is lehet azt a kérdést, hogy miképp akadályozzuk meg azt, hogy a pilóták a saját céljuk elérése közben ne bomlasszák szét a csapatot – mondta a Pitlane Life Lessons podcast adásában. – 2007-ben részese voltam a McLarennél a közelmúlt legrosszabb példájának."

A két versenyző harcolt egymással a csapat irányításáért, hogy magukhoz vonzzák a támogatást.

„Szinte átmásztak egymáson, hogy előnyhöz jussanak. Ennek rengeteg oka volt. Nagyon rosszul kezeltük a helyzetet."

Priestley gyakran tart előadásokat csapatmenedzsment és hasonló témákban, ennek kapcsán emelt ki tanulságokat a történtekből, többek között azt, hogy az istállónál nagyon rossz volt a belső kommunikáció.

Hamilton várta a tabella 1. helyén a szezonzáró futamot, de elvesztette a küzdelmet Räikkönen ellenForrás: AFP/Orlando Kissner

A stábban is törést hozott Alonso és Hamilton viszálya. Utóbbi érkezéséről megemlített egy érdekességet a korábbi szerelő.

„Alonso épp megnyerte a második vb-címét, a csapattársa a fiatal, teljesen újonc Hamilton volt. Igen, valóban ígéretesnek tűnt, gyorsnak, a jövő sztárjának, de a jelen sztárja Alonso volt – mondta. – A McLarennél soha, semmilyen szerződésben nem rögzítettek első és második számú pilótát, de szerintem kétség sem fér hozzá, hogy mindenki Fernandót tekintette első számúnak."

A szerelők és a mérnökök azért marakodtak egymással, hogy Fernando autójával dolgozhassanak.

„Nem akartak Hamilton autójával dolgozni, mert nem számítottak sokra tőle."

Priestley ahhoz hasonlította a későbbi helyzetet, amikor a gyerekek harcolnak a szülők figyelméért. „Fernandónak hamis biztonságérzete lehetett, azt gondolva, hogy kiemelt támogatást kap és ő lesz a csapat vezetője" – tette hozzá.

A két pilóta ellentéte a nyáron csúcsosodott ki, amikor keresztbe tettek egymásnak a Magyar Nagydíj időmérőjén, és végül Alonso tett egy piszkos húzást. A spanyol később állítólag azzal is megzsarolta a csapat vezetését, hogy beszél az FIA-val a McLaren érintettségéről a kémbotrányban.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK