Társoldalunk:
Hírlevél

A Mercedes elnöke tagadja, hogy távoznak a Forma-1-ből

2022.05.16. 10:14

Az idei sikertelenség ellenére nem tervezi a kilépését a Forma-1-ből a német márka, a növekvő népszerűség és a környezetvédelmi irányelvek pedig még inkább a maradásra ösztönzik őket a cégvezető szerint. Utóbbi érv azért is érdekes, mert épp a napokban vásárolta fel az elektromos sorozatban (Forma-E-ben) szereplő csapatukat a McLaren.

A nyolcszoros konstruktőri címvédő Ezüstnyilak idén úgy tűnik, nem tudják felvenni a versenyt a Ferrarival és a Red Bull-lal, így máris felröppent a pletyka, hogy a német csapat a közeljövőben kiszáll a Forma-1-ből. A Mercedes-Benz Csoport igazgatótanácsának elnöke és a Mercedes-Benz vezetője, Ola Källenius a napokban erősen tagadta ezeket a feltételezéseket. A svéd üzletember szerint a sportág haladása a fenntarthatóság felé, és a Drive to Survive sorozat okozta népszerűség egyaránt fontos tényező a szereplésük folytatásában.

Az elmúlt évek F1-es sikereiért sokat köszönhet Källeniusnak (balra) a MercedesForrás: dpa Picture-Alliance via AFP/usage worldwide/Hoch Zwei

„Az F1 nagyon is fontos, mi pedig maradunk benne – állította az 52 éves cégvezető. – [A sorozat] megváltoztatta a játékot, így örülünk, hogy egy erős részesei lehetünk ennek a show-nak, amit kihasználhatunk a technológiai fejlesztésünkben és a marketingünkben is. Jelentős növekedés tapasztalható, különösen a fiatalabb generáció körében, így ami minket illet, a Forma-1 fényes jövő előtt áll."

2026-tól komoly változások várhatók a teljes motorsportban, amely egyre inkább halad az környezetvédelem és az elektromosítás útján, ez a lehetőség pedig másik két német márkát, az Audit és a Porschét is vonzza. Källenius szerint a Mercedes is egyre inkább szerepet akar vállalni, ha ezen az úton megy tovább a sportág. A megnyilvánulása azért érdekes, mert a cégéről éppen a napokban derült ki, hogy jövőre eladja a Forma-E-ben mindkét fronton címvédő csapatát a McLarennek.

„Úgy döntöttünk, hogy a szén-dioxid-mentesítés felé haladunk. Ez a helyes irány, és az F1-nek is ez a feladata – nyilatkozta a svéd. – A következő motorszabályok sokkal nagyobb jelentőséget fognak tulajdonítani az elektromos résznek, és egyértelmű az elkötelezettség amellett, hogy a Forma-1 CO2-semleges legyen. Az akkumulátortechnológia még nem tökéletes, de az elektromosításra fektetett nagyobb hangsúly biztosítaná, hogy az F1 továbbra is jelentős legyen. Még mindig lesz belső égésű motor, de azt laboratóriumként használják majd a szén-dioxid-mentes üzemanyagok fejlesztésére, amelyekre a légiközlekedésben és az autóiparban is fontos szerep vár."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK