Alonsóék miatt a gazdag ember gondjait kell megoldania az Alpine-nak

Forma-1, Alpine F1 Team, Fernando Alonso, Esteban Ocon, Oscar Piastri
(From L) Alpine F1 team's drivers, Australian Oscar Piastri, French Esteban Ocon and Spanish Fernando Alonso, pose during the unveiling of Alpine F1 team's A522 new racing car for the upcoming Formula One 2022 season at the Palais de Tokyo in Paris on February 21, 2022, two days before the first pre-season track session of the year at the Circuit de Barcelona-Catalunya. - The A522 will be raced this year by Fernando Alonso and Esteban Ocon, who’ll team up for a second season at Alpine. (Photo by FRANCK FIFE / AFP)
Vágólapra másolva!
Laurent Rossi elárulta, nincs könnyű dolguk, mivel Fernando Alonso és Esteban Ocon mellett előbb-utóbb a rendkívül tehetséges Oscar Piastrinak is lehetőséget kell adniuk. Az Alpine márkaigazgatója ugyanakkor hozzátette, hogy ezek kellemes gondok.

Fernando Alonso és Esteban Ocon személyében két stabil versenyzővel rendelkezik az Alpine. Akik tavaly a vártnál talán jobban működtek együtt, és a szaúd-arábiai csatájukat leszámítva idén sem volt gond velük, illetve köztük. A francia istállónál azonban mégsem mondhatják azt, hogy könnyű helyzetben vannak pilótafronton, akár csak a következő idényt figyelembe véve.

Piastrinak (balra) muszáj lehetőséget adni, de Ocont és Alonsót sem feltétlenül érdemes elküldeni Forrás: AFP/Franck Fife

Ennek oka Oscar Piastri, aki nemhogy kopogtat, inkább már dörömböl azon a bizonyos ajtón: az Alonso F1-es debütálása után született tehetség Charles Leclerc-hez és George Russellhez hasonlóan egyből megnyerte az F3-as (a monacói versenyző idejében még GP3-nak hívták), majd az F2-es bajnokságot, ám mégsem jutott F1-es üléshez. Az Alpine jelenleg tesztpilótaként alkalmazza, ám ez aligha maradhat így még egy idényen át. Laurent Rossi tisztában van vele, hogy megoldást kell találniuk erre a kellemes problémára.

Tavaly még nagyobb volt a gond

– utalt arra a RacingNews365.com-nak adott interjújában az Alpine márkaigazgatója, hogy év végéig Csou Kuan-jü is az akadémiájuk tagja volt. –Számomra Oscar [megtartásának] biztosítása volt a legfontosabb, és ezért engedtük el [Csout] az Alfa Romeóhoz. Szóval egy kis részét már tavaly megoldottam, de még mindig van problémám, ami nyilván a gazdag ember problémája, ahogyan mindig mondom. Jelenleg egy nagy bajnok ül az autómban, sőt, kettő, és van egy jövőbeli bajnokom is. Csak ki kell találnunk, hogy mik a lehetőségeink. Az uborkaszezon még nem kezdődött el, van még egy kis időnk. Keményen dolgozunk azon, hogy olyan forgatókönyveket találjunk, amelyek a mi és az ő érdekeiknek is megfelelnek.”

AA rajongók és a véleményformálók közül is többen kritizálták az Alpine-t, hogy miért nem adtak versenyzői ülést Piastrinak. Sokan úgy gondolják, hogy a lassan 41 éves Alonsónak távoznia kellene, hogy átadja a helyét az egyik legtehetségesebb fiatalnak, ám Rossi nem ért egyet ezekkel a hangokkal.

Mert jó. Ennyi – válaszolta arra a kérdésre, hogy miért tartották meg a kétszeres F1-es világbajnokot. – Ez a [média] paradoxona. Ha egy sz*r tartalékpilótám lenne, azt kérdeznéd tőlem, hogy »miért van sz*r tartalékpilótád?«.

Fantasztikus tartalékversenyzővel rendelkezem, [szóval] dicsérned kellene, hogy ilyen kiváló embereim vannak.”

Az Alpine tavaly 2024-ig szerződést hosszabbított Oconnal, vagyis a francia versenyzővel még évekig terveznek. Alonsóval korából és habitusából fakadóan nyilvánvalóan más a helyzet, hiszen vele már nem lehet több évre megállapodni.

Ocon 2024-ig írt alá az Alpine-hoz Forrás: Getty Images via AFP/2022 Getty Images/Mark Thompson

„Estebant a hosszú távú döntésem miatt tartom meg – magyarázta a francia szakember. – Tavaly mindenki azt mondta nekem, hogy »hároméves szerződést írtál alá. Miért, miért, miért?« Mindenki ezt csinálja, vagyis úgy tűnik, jó, ha hosszú távra építek. Fernando [esetében] nem igazán lehet hosszú távban gondolkodni, mert ő maga sem tudja, hogy három éven belül elege lesz-e ebből az egészből, vagy esetleg visszaesik a teljesítménye. Szóval itt egyik évről a másikra történő megközelítést [alkalmazunk].”

Persze nyilvánvaló, hogy Piastrinak inkább előbb, mint utóbb lehetőséget kell adniuk, különben akár az is előfordulhat, hogy végleg elveszítik. Ennek elkerülése érdekében akár arra is hajlandóak lennének, hogy kölcsönadják egy másik istállónak, hogy aztán a nagy sikereket már velük érje el.

Az lesz a kérdés, hogy hogyan kellene megfelelően kezelni az átmenetet, amit remélem, egy nap végre fogunk hajtani

– fogalmazott Rossi. – Bízom benne, hogy Oscar versenyeket fog nyerni, és egyszer világbajnok lesz velünk. Nagyon reméljük, hogy így lesz, ezért azon dolgozunk, hogy idén a lehető legtöbb alkalmat biztosítsuk neki a tanulásra, hogy versenyezhessen, adott esetben idén vagy jövőre, még ha máshol is.”

A francia szakember hozzátette, a maga részéről optimistán tekint a jövőre, és bízik benne, hogy idővel sikerül Piastri köré építeni a csapatot. Persze ehhez elengedhetetlen, hogy az idősebb versenyzők rutinjukkal segítsék fiatalabb társaikat.

[Ebben a folyamatban] Fernando alapvetően átad egy kis tudást Estebannak, még akkor is, ha Esteban már elég tapasztalt, és egy ponton Esteban ugyanezt teszi Oscarral – mondta. – Annak ellenére, hogy külön-külön is erős és tehetséges pilóták, jó [hogy segítik egymást].”

Honfitársa szerint Alonso még nem vonul vissza

Tekintve, hogy júliusban már 41 éves lesz, felmerül a kérdés, hogy Alonso meddig folytatja F1-es karrierjét. A spanyol pilóta nemrég elárulta, hogy még mindig erősnek érzi magát a folytatáshoz, most pedig barátja és egyben honfitársa, a korábban szintén a Forma-1-ben versenyző Pedro de la Rosa jelentette ki, hogy nem számol Alonso visszavonulásával.

Honfitársa szerint Alonso jövőre is a mezőny tagja lesz Forrás: Getty Images via AFP/2022 Getty Images/Jared C. Tilton

„Nagyon meglepődnék – szögezte le a DAZN-nak. – Negyvenéves, de fizikailag kifogástalan, és a legjobb versenyeit futja. Formában van, lelkes, és elmondhatom, hogy a nap huszonnégy órájában a négy kerékre gondol. Fernandóban még mindig három-négy év van.”