Red Bull: A Ferrarival kevesebb a szurkálódás, de nőni fog a feszültség

F1 Grand Prix of Emilia Romagna - Sprint sport motorsport formula one racing bestof topix SI202204230357
IMOLA, ITALY - APRIL 23: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB18 overtakes Charles Leclerc of Monaco driving (16) the Ferrari F1-75 for the lead during Sprint ahead of the F1 Grand Prix of Emilia Romagna at Autodromo Enzo e Dino Ferrari on April 23, 2022 in Imola, Italy. (Photo by Dan Mullan/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Christian Horner úgy véli, a Ferrarival egyelőre sokkal jobb a viszonyuk, mint tavaly a Mercedesszel volt, de szerinte idén is lesz feszültség a két aktuális élcsapat között. A Red Bull csapatfőnöke ezzel együtt bízik benne, hogy a párharc nem válik annyira mérgezővé a két istálló, illetve Max Verstappen és Charles Leclerc között.

A 2022-es idény első öt futama alapján könnyen lehet, hogy ismét szoros lesz a csata a világbajnoki címért. Charles Leclerc jelenleg 19 ponttal vezet Max Verstappen előtt, ám az utolsó két versenyt a címvédő nyerte, és a Red Bull valamivel gyorsabbnak tűnik versenykörülmények között a Ferrarinál, igaz, megbízhatósági szempontból a maranellóiak vannak előnyben.

Horner egyelőre nem háborúzik Binottóval, nem úgy, mint tavaly Wolff-fal Forrás: AFP/Hamad I Mohammed

Mindez sok szempontból emlékeztethet a tavalyi évre, amikor a holland pilóta Lewis Hamiltonnal, a bikás alakulat pedig a Mercedesszel vívott ádáz csatát, és főleg utóbbi vált kifejezetten toxikussá. A csapatfőnökök, Christian Horner és Toto Wolff között már-már folyamatos volt a szópárbaj a médián keresztül, ám az energiaitalosok csapatfőnöke a Ferrarit irányító Mattia Binottóval egyelőre nem vív ilyen jellegű párharcokat. A brit szakember ugyanakkor még azt sem zárja ki, hogy hamarosan osztrák kollégája, illetve csapata is újra megjelenik az élmezőnyben.

nyilatkozta Horner. – Azonban ti leírjátok Totót, akinek még rengeteg ideje van, hogy visszaverekedje magát. Ugyanakkor mi magunkra koncentrálunk, és a többi kilenc istálló közül mindegyik az ellenfelünk.”

Tavaly már év elején, a szárnyak hajlékonyságával kapcsolatos szabályok körül kialakult vitával elindult a hadviselés a két akkori élcsapat között, de a viszont a Brit Nagydíj után mérgesedett el igazán, amikor Hamilton és Verstappen ütközött az első körben. Ennek most nyoma sincs: a két istálló között egyelőre nem zajlik sárdobálás, a pilóták pedig kifejezetten jó viszonyt ápolnak azok után, hogy gokartos korukban finoman szólva nem szívlelték egymást. Horner azonban figyelmeztetett, hogy a helyzet nem lesz mindig ennyire rózsás.

Tavaly sok volt a szurkálódás, sok minden történt a pályán és azon kívül is – folytatta. – Az idei szezonban viszont úgy tűnik, sokkal inkább arra figyelünk, hogy mi zajlik a pályán. Szerintem remek volt a Max és Charles közötti csata. Az első futamok nagyszerűek voltak, és ha ez így folytatódik az idény során, akkor elkerülhetetlenül forrósodni fog a helyzet, hiszen egyre nagyobb lesz a verseny, és az év második felében egyre nagyobb lesz a tét. Amit viszont eddig láttunk, az kemény, de korrekt versenyzés volt.

És, ahogyan mondtam, hamarosan a Mercedes is részese lesz a bulinak.”

Az imolai sprintfutamot is beleszámítva eddig hat versenyt rendeztek idén, és ezek közül öt viadalon fordult elő, hogy Verstappen és Leclerc a rajt utáni pillanatokat leszámítva is egymás mellé került a pályán. Eddig viszont mindig sikerült megoldaniuk úgy, hogy még csak vitát sem generáltak, és Horner bízik benne, hogy a párharc a továbbiakban is ehhez hasonló mederben fog folyni.

Verstappen és Leclerc eddig látványos, de rendkívül sportszerű csatákat vívott Forrás: Getty Images/Getty Images / Red Bull Content Pool/Dan Mullan

„Szerintem nagyon szoros [a küzdelem] a Ferrarival, volt néhány nagyszerű csatánk, és látszik, hogy Charles és Max között nagy a tisztelet – jelentette ki. – Élvezik az egymás elleni versenyzést, és remélem, hogy nem egy olyan évnek nézünk elébe, mint a tavalyi volt. Azonban úgy néz ki, hogy ez [a párharc] is a legvégéig tarthat.”