Lando Norris gagyinak és borzalmasnak tartja a Miami Nagydíjat

Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lando Norris
McLaren's British driver Lando Norris arrives ahead the second practice session at the Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari race track in Imola, Italy, on April 23, 2022, ahead of the Formula One Emilia Romagna Grand Prix. (Photo by ANDREJ ISAKOVIC / AFP)
Vágólapra másolva!
Lando Norris, akinek nem sikerült befejeznie a versenyt az AlphaTauri pilótájával, Pierre Gasly-val való ütközése miatt, azt mondta, hogy az F1 legújabb pályájának felülete egyáltalán nem volt megfelelő arra, hogy versenyt rendezzenek rajta.

Nem Norris az első a mezőnyből, aki nem finomkodva jelezte a szervezők és a Forma-1 felé, hogy a miami helyszínen ilyen körülmények között egyszerűen képtelenség autózni.A brit pilóta azt mondta:

- fogalmazott csalódottan a brit. Akinek viszont ez sem szegte kedvét a viccelődéstől, az egyik VIP vendég lelkesen odafutott hozzá a boxban, és megkérdezte tőle, hogy ő F1-es versenyző-e, mire azt felelte, hogy amatőr golfozó, de néha beugrik a Forma-1-be is:

A szezonban ez volt az első Amerikai Nagydíj, a másodikat pedig a versenynaptár utolsó szakaszában láthatjuk majd az austini aszfaltcsíkon, Texasban.

Norris hozzátette:

A versenyre adott reakciókat tekintve talán

meglepő, hogy összesen 54 előzés volt, ami a második legtöbbet eddig a szezonban a bahreini futam mögött.

Azért is váratlan ez az eredmény, mert a DRS nem volt különösebben hatékony a verseny során, mégis itt láthattunk a második legtöbb előzést az eddigi öt futam közül.

Lando Norris mellett, Lewis Hamilton is kritizálta a pályát, aki egy B&Q (brit barkácsáruház) parkolójához hasonlította az aszfaltot a pénteki első szabadedzése után. Daniel Ricciardo pedig úgy fogalmazott, hogy nosztalgikus hangulatba került a verseny alatt, mert pont olyan volt a miami aszfalton vezetni a McLarent, mint otthon a farmján autózni a terepjárójával (csak kevésbé sikeres).
Összességében az első Miami Nagydíj főleg negatív kommenteket kapott a pilótáktól, a nézőktől, és a sajtótól is. A 2023-as évre tehát van hova fejlődniük, ha nem szeretnének a szervezők ismételten felsülni az aszfalt kritikán aluli minősége miatt.
Következik a Spanyol Nagydíj a versenynaptárban, egy olyan helyszín, amelyet általában unalmasnak tartanak az előzési nehézségek miatt. Az idei szezonban bemutatott új F1-es autók azonban megváltoztathatják ezt a kialakult véleményt.
Forrás