Társoldalunk:
Hírlevél

Lando Norris gagyinak és borzalmasnak tartja a Miami Nagydíjat

2022.05.13. 08:08

Lando Norris, akinek nem sikerült befejeznie a versenyt az AlphaTauri pilótájával, Pierre Gasly-val való ütközése miatt, azt mondta, hogy az F1 legújabb pályájának felülete egyáltalán nem volt megfelelő arra, hogy versenyt rendezzenek rajta.

Nem Norris az első a mezőnyből, aki nem finomkodva jelezte a szervezők és a Forma-1 felé, hogy a miami helyszínen ilyen körülmények között egyszerűen képtelenség autózni.A brit pilóta azt mondta: Őszintén szólva, szerintem ez egy jó versenypálya. Csak az aszfalt felülete nem olyan, amilyennek lennie kellene. Nem olyan szinten van, mint ami szükséges egy F1-es futam lebonyolításához. Eljöttünk ide, mindenki nagyszerű versenyre számított, és egyszerűen nem tudtuk ezt nyújtani a felület miatt, amelyen versenyeznünk kellett. - fogalmazott csalódottan a brit. Akinek viszont ez sem szegte kedvét a viccelődéstől, az egyik VIP vendég lelkesen odafutott hozzá a boxban, és megkérdezte tőle, hogy ő F1-es versenyző-e, mire azt felelte, hogy amatőr golfozó, de néha beugrik a Forma-1-be is:

A szezonban ez volt az első Amerikai Nagydíj, a másodikat pedig a versenynaptár utolsó szakaszában láthatjuk majd az austini aszfaltcsíkon, Texasban. 

Norris hozzátette: Szerintem a pálya néhány kör után szó szerint elkezd darabjaira hullani. Egyszerűen gagyivá válik a minősége, így kénytelenek vagyunk használni az ideális ív melletti járdaszegélyeket. Ha próbálsz az íven maradni, az olyan, mintha olajon csúszkálnál. Szörnyű volt így versenyezni. Újra kell gondolniuk az illetékeseknek a pályát, illetve újra kell építeni olyan minőségű alapanyagból, amiről tudjuk, hogy valóban működik, jó tapadást és ez által egy jó versenyt biztosít.A versenyre adott reakciókat tekintve talán meglepő, hogy összesen 54 előzés volt, ami a második legtöbbet eddig a szezonban a bahreini futam mögött. Azért is váratlan ez az eredmény, mert a DRS nem volt különösebben hatékony a verseny során, mégis itt láthattunk a második legtöbb előzést az eddigi öt futam közül.

Lando Norris mellett, Lewis Hamilton is kritizálta a pályát, aki egy B&Q (brit barkácsáruház) parkolójához hasonlította az aszfaltot a pénteki első szabadedzése után. Daniel Ricciardo pedig úgy fogalmazott, hogy nosztalgikus hangulatba került a verseny alatt, mert pont olyan volt a miami aszfalton vezetni a McLarent, mint otthon a farmján autózni a terepjárójával (csak kevésbé sikeres).
Összességében az első Miami Nagydíj főleg negatív kommenteket kapott a pilótáktól, a nézőktől, és a sajtótól is. A 2023-as évre tehát van hova fejlődniük, ha nem szeretnének a szervezők ismételten felsülni az aszfalt kritikán aluli minősége miatt.
Következik a Spanyol Nagydíj a versenynaptárban, egy olyan helyszín, amelyet általában unalmasnak tartanak az előzési nehézségek miatt. Az idei szezonban bemutatott új F1-es autók azonban megváltoztathatják ezt a kialakult véleményt.
Forrás

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK