Szerdán ünnepelte 22. születésnapját, de a felvezető nagydíj nem okozott túl sok örömöt az AlphaTauri japán versenyzőjének, Cunoda Jukinak. A japán is érezte, hogy éppen fordítva alakult minden a hétvégén, mint a legutóbbi nagydíj során, így érthetően csalódottan értékelte a miami „kiruccanást", akárcsak a csapat technikai igazgatója.
Miután Imolában a tizenkettedik helyről a hetedik pozícióig kapaszkodott fel a csapata számára az év legjobb eredményét elérve, Miamiban az időmérőn elért kilencedik hely után tizenharmadikként intette le a kockás zászló Cunoda Jukit. Hiába győzte le Max Verstappent a hétvége felvezetéseként egy motorcsónakszerű vízi járművel, már a pénteki szabadedzéseken is komoly lemaradása volt a csapattársa, Pierre Gasly mögött, végül pedig álom maradt számára az újabb jó helyezés.

A többséghez hasonlóan közepes keverékű gumikon kezdte el a versenyt, ám miután folyamatosan visszaesett a mezőnyben, ő kezdte meg a kerékcserék sorát a tizenegyedik körben. Ez sem sokat segített a japánon, később ugyan lépegetett előre, ám a hajrához közeledve újabb bokszkiállást hajtott végre, így esélye sem volt a pontszerzésre – csupán Nicholas Latifit tudta önerőből megelőzni, és a 12. helyet is csak Daniel Ricciardo időbüntetésének köszönheti.
„Már az első körtől kezdve egyáltalán nem volt tapadás – nyilatkozta Cunoda a hétvégét követően. – Nagyon küzdöttem, hogy tartsam az iramot, és így is sokan megelőztek. Utána még szabad levegőben sem tudtam növelni a saját tempómat, ahogyan egész nap nem sikerült. Éppen fordítva történt minden, mint legutóbb [Imolában], nagyon frusztráló, de ez van, tovább kell haladnunk."

Pierre Gasly kiesésének is köszönhetően a szezon során először pont nélkül maradó AlphaTauri technikai igazgatója, Jody Egginton szerint egyértelműen a lágy abroncsok váltak be a legjobban Miamiban az AT03-on, így ki kell elemezniük, miért szenvedett annyira – különösen Cunoda – a közepeseken és a keményeken.
„Juki küszködött az első etapban, így kockáztatnunk kellett egy korai kiállással, de a tempó és az autó egyensúlya a második szakaszban sem volt megfelelő, így nem tudtunk eléggé előrelépni. A hajrában jobb iramot produkált a lágyakon, de akkor már késő volt elérni a pontszerző helyeket – mondta a brit szakember. – Meg kell vizsgálni az adatokat, hogy megértsük a felvetődött problémák okait, továbbléphessünk a csomagunkkal és ismét harcolhassunk a pontokért. Sok munka vár ránk Barcelonáig."