Vettel saját maga mellett Schumacher miatt is csalódott balesetük után

Forma-1, Mick Schumacher, Haas, Sebastian Vettel, Aston Martin, Miami Nagydíj 2022, futam
08 May 2022, US, Miami: Motorsport: Formula 1 World Championship, Miami Grand Prix, race: Mick Schumacher of Germany from Team Haas is on track in Miami, followed by Sebastian Vettel of Germany from Team Aston Martin. Photo: Hasan Bratic/dpa (Photo by Hasan Bratic / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP)
Vágólapra másolva!
A jó viszonyban lévő Sebastian Vettel és Mick Schumacher között a Miami Nagydíjon történt balesetük után sincs harag, és mindketten meg akarják beszélni a másikkal a történteket. Lando Norris nem tudta, hogy kieséséért hibáztatható-e Pierre Gasly, aki próbálta elkerülni az ütközést.

Két baleset is borzolta a kedélyeket a Miami Nagydíj vége felé. Előbb Lando Norris ért össze az addigra már szenvedő Pierre Gaslyval, aminek következtében előbbi azonnal kiesett, és beküldték a biztonsági autót. Mindez nagy lehetőséget teremtett a kemény gumin rajtolóknak, és úgy tűnt, hogy Sebastian Vettel él is vele. A négyszeres világbajnok egészen a nyolcadik helyig kapaszkodott fel, ám az 54. kör legelején Mick Schumacher megpróbálta visszaelőzni, de eltalálta honfitársa autóját, megfosztva mindkettejüket a pontszerzés esélyétől.

Vettel és Schumacher is pontszerző helyen állt, amikor ütköztek

A két fél híresen jó viszonyt ápol egymással, hiszen ahogyan Michael Schumacher Vettelnek jelentett egyfajta mentort, úgy most ő próbálja segíteni a hétszeres világbajnok fiát. Éppen ezért nincs harag köztük, sőt, az Aston Martin versenyzője a Haas pilótáját is sajnálja.

Mick és saját magam miatt is csalódott vagyok, nyilvánvalóan mindketten rajtavesztettünk

– nyilatkozta a Sky Sportsnak. – Ez jó lehetőség volt a pontszerzésre. Nem tudom, nem számítottam [a támadására], vissza kell néznem. Amikor megláttam, nyilvánvalóan késő volt, úgyhogy összeértünk.”

Az interjú során Vettel többször is maga mögé nézett, mivel meg akarta keresni Schumachert. Akkor végül nem sikerült összefutniuk, pedig az ifjabbik német versenyzőnek is az volt a célja, hogy megbeszéljék a történteket.

Az autóból nyilvánvalóan nehéz megmondani, illetve megítélni, úgyhogy látnom kell, hogyan nézett ki kívülről – jelentette ki. –

Biztos vagyok benne, hogy az is jót fog tenni nekem, ha tudom, Seb mit gondol erről. Tovább kell lépnünk.”

Schumacher hozzátette, Vettel volt az utolsó, akivel ütközni akart, de tudja, hogy a 34 éves versenyző nem leszidni akarja, hanem inkább segíteni neki. „Jó, hogy tudok tanulni tőle, számomra ő nagyon értékes mint barát – szögezte le. – Nyilvánvalóan mindannyian versenyzők vagyunk.”

Norris nem tudta kikerülni a szenvedő Gaslyt

A sportfelügyelők egyébként vizsgálták az esetet, és versenybalesetnek minősítették a történteket. Nem úgy Lando Norris és Pierre Gasly ütközésének esetében, amivel még csak nem is foglalkoztak. A40. Körben történt incidens a McLaren-pilóta kiesését jelentette.

Kár érte, szerintem elég ostoba módon lett vége – kezdte. – Azt mondták a rádióban, hogy fel fogja adnia a futamot, vagy ilyesmi, ez esetben szerintem butaságot csinált. Ha az ember feladni készül a versenyt, akkor egyszerűen félreáll azoknak az útjából, akik versenyeznek. A jobb oldali tükrébe nézett, miközben keresztbe csúszott a pályán. Persze lehet mondani, hogy talán hagyhattam volna több helyet, de nem számítottam rá, hogy középen marad. Kár érte, talán a nyolcadik vagy a kilencedik helyet megszerezhettük volna, ami néhány pontot jelentene, és jobb, mint a semmi.

Jó lett volna, de így ért véget, ami bosszantó, de nem a világ vége.”

Norris sokkal gyorsabb volt az addigra már sérült autóval küszködő Gaslynál, ám nem tudta kikerülni, és a McLaren jobb, illetve az Alpha Tauri bal oldala találkozott egymással. Ahogyan Vettel és Schumacher, úgy ez a két versenyző is meg fogja beszélni, vagy talán már meg is beszélte az incidenst.

Persze, csak hogy megértsük, miért történt – válaszolta Norris az erre vonatkozó kérdésre. – Talán néhányan engem hibáztatnak, mások őt. Ha versenyzett, és továbbra is pozíciókért harcolt, akkor azt mondanám, hogy leginkább versenybaleset volt, mindketten hagyhattunk volna valamivel több [helyet]. Ha viszont feladni készült a futamot, akkor úgy vélem, ostoba baleset volt az ő részéről, és el kellett volna mennie az útból.”

Gasly akkor még vélhetően nem akart végleg kiszállni a küzdelemből, hiszen csupán a 45. körben fejezte be a versenyt. A francia pilóta nem felejtette el megemlíteni Fernando Alonsót, aki nem sokkal korábban büntetést érő módon ment neki, és közvetve ez idézte elő a Norris és közte történt balesetet.

Szerintem kezdjük az elejével: az egyes kanyarban Fernando nekünk ütközött, azt hiszem, egy körrel korábban, és megrongálta az autó jobb oldalának hátulját

– fogalmazott. – Próbáltunk még egy kört megtenni, hogy lássuk, tudjuk-e folytatni, és képesek vagyunk-e végigmenni a versenyen, de a kocsi túlságosan megsérült, és ahogyan láttuk, az első szektorban nem tudtam a pályán maradni. Miközben a bokszutca felé tartottam, Norrisszal összeértünk. Próbáltam jobbra fordulni, és elengedni a srácokat, de Landóval sajnos összeértünk.”