Vágólapra másolva!
Max Verstappen elárulta, nem tudta, mire számítson a Miami Nagydíj rajtjánál, mert nem volt lehetősége próbarajtot végezni. A Red Bull csapatfőnöke szerint Sergio Pérez műszaki hibája nélkül akár kettős győzelmet is ünnepelhettek volna.

Eltérő érzésekkel zárták a Miami Nagydíjat a Red Bull pilótái, hiszen Max Verstappen a győzelemmel és a leggyorsabb körrel tökéletes versenyt zárt, Sergio Pérez azonban többek között egy motorhibának is köszönhetően lecsúszott a dobogóról. Diadalának köszönhetően a címvédő 19 pontra megközelítette Charles Leclerc-t a tabellán.

Forma-1, Miami Nagydíj, Charles Leclerc
Forma-1, Miami Nagydíj, Max Verstappen, Christian Horner, Sergio Pérez, David Beckham
Forma-1, Miami Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Miami Nagydíj, Carlos Sainz
Forma-1, Miami Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Miami Nagydíj
Forma-1, Miami Nagydíj, rajt
Forma-1, Miami Nagydíj, rajt
Forma-1, Miami Nagydíj, Cunoda Juki, Alpha Tauri
Forma-1, Miami Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Miami Nagydíj, Pierre Gasly, Alpha Tauri
Forma-1, Miami Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull
Forma-1, Miami Nagydíj, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Miami Nagydíj, Mick Schumacher, Haas
Forma-1, Miami Nagydíj, Valtteri Bottas, Alfa Romeo
Forma-1, Miami Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Miami Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Miami Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Miami Nagydíj, Daniel Ricciardo, McLaren
Forma-1, Miami Nagydíj, Ferrari, kerékcsere
Forma-1, Miami Nagydíj, Lance Stroll, Aston Martin
Forma-1, Miami Nagydíj, Mick Schumacher, Haas
Forma-1, Miami Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Miami Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Miami Nagydíj, Lando Norris
Forma-1, Miami Nagydíj
Forma-1, Miami Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Miami Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Miami Nagydíj, Max Verstappen
Forma-1, Miami Nagydíj, Charles Leclerc
Forma-1, Miami Nagydíj, Max Verstappen, Christian Horner, Sergio Pérez, David Beckham
Forma-1, Miami Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Miami Nagydíj, Carlos Sainz
Forma-1, Miami Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Miami Nagydíj
Forma-1, Miami Nagydíj, rajt
Forma-1, Miami Nagydíj, rajt
Forma-1, Miami Nagydíj, Cunoda Juki, Alpha Tauri
Forma-1, Miami Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Miami Nagydíj, Pierre Gasly, Alpha Tauri
Forma-1, Miami Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull
Forma-1, Miami Nagydíj, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Miami Nagydíj, Mick Schumacher, Haas
Forma-1, Miami Nagydíj, Valtteri Bottas, Alfa Romeo
Forma-1, Miami Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Miami Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Miami Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Miami Nagydíj, Daniel Ricciardo, McLaren
Forma-1, Miami Nagydíj, Ferrari, kerékcsere
Forma-1, Miami Nagydíj, Lance Stroll, Aston Martin
Forma-1, Miami Nagydíj, Mick Schumacher, Haas
Forma-1, Miami Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Miami Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Miami Nagydíj, Lando Norris
Forma-1, Miami Nagydíj
Forma-1, Miami Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Miami Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Miami Nagydíj, Max Verstappen
Forma-1, Miami Nagydíj, Charles Leclerc
Forma-1, Miami Nagydíj, Max Verstappen, Christian Horner, Sergio Pérez, David Beckham
Forma-1, Miami Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Miami Nagydíj, Carlos Sainz
Forma-1, Miami Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Miami Nagydíj
Forma-1, Miami Nagydíj, rajt
Forma-1, Miami Nagydíj, rajt
Forma-1, Miami Nagydíj, Cunoda Juki, Alpha Tauri
Forma-1, Miami Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Miami Nagydíj, Pierre Gasly, Alpha Tauri
Forma-1, Miami Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull
Forma-1, Miami Nagydíj, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Miami Nagydíj, Mick Schumacher, Haas
Forma-1, Miami Nagydíj, Valtteri Bottas, Alfa Romeo
Forma-1, Miami Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Miami Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Miami Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Miami Nagydíj, Daniel Ricciardo, McLaren
Forma-1, Miami Nagydíj, Ferrari, kerékcsere
Forma-1, Miami Nagydíj, Lance Stroll, Aston Martin
Forma-1, Miami Nagydíj, Mick Schumacher, Haas
Forma-1, Miami Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Miami Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Miami Nagydíj, Lando Norris
Forma-1, Miami Nagydíj
Forma-1, Miami Nagydíj, Carlos Sainz, Ferrari
Forma-1, Miami Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Miami Nagydíj, Max Verstappen

A holland pilótának nehezen indult a hétvégéje. Pénteken műszaki hiba sújtotta, a harmadik szabadedzés végén pedig nagyot kellett fékeznie, hogy ne menjen falnak, ezért egyszer sem volt lehetősége próbarajtra. Mindezek ellenére a harmadik helyről indulva lerajtolta Carlos Sainzot,

majd pár kör múlva a másik Ferrarit is megelőzte, miután egy ideig csak tartotta a különbséget.

Remek volt, főleg a rajtnál – összegezte a futamot a Sky Sportsnak adott interjújában. –Egész hétvégén nem végeztem próbarajtot a problémáim miatt, úgyhogy nem tudtam, mire számítsak. Az elrugaszkodás elég jól sikerült, láttam, hogy kívül van lehetőség, és remekül működött, szerencsére hagytunk helyet egymásnak. [Utána] megpróbáltam levadászni Charles-t, és egy ponton láttam, hogy küszködik a jobb első gumijával. Megkíséreltem az előzést, és sikerült elmennünk mellette.”

Sokáig úgy tűnt, hogy Verstappennek innentől kezdve könnyű dolga van. Leclerc első kiállásáig csak nőtt a távolság, a címvédő kerékcseréje után pedig még annál is nagyobb lett a differencia, mint két körrel korábban volt. Aztán viszont beküldték a biztonsági autót, ami nyilvánvalóan nem tett jót az esélyeinek.

Ez igencsak meghatározta a versenyt, mert tudtam növelni a különbséget, amely a keményeken is hasonló mértékű maradt – utalt az előzésre. – Az egyik körön ő volt egy kicsit gyorsabb, aztán újra én, ezért nem voltam valami boldog, amikor bejött a biztonsági autó. Ugyanakkor ezek megtörténhetnek az élen,

és a múltban engem is segítettek néhány futamon, szóval az ember nem panaszkodhat.”

Innentől kezdve Verstappen számára nem volt sétagalopp behozni az autót az első helyen. Leclerc ugyanis körökön keresztül közel maradt hozzá, és könnyen lehet, hogy csak a Red Bull egyenesbeli sebességelőnye miatt nem tudott valós támadást intézni ellene. Verstappen ugyanakkor megint elmondta, hogy a hétvége elején tapasztalt gondok nélkül akár könnyebb dolga is lehetett volna.

Verstappen a verseny elején és a végén is szoros csatát vívott Leclerc-rel Forrás: Getty Images via AFP/2022 Getty Images/Mark Thompson

„Az újraindítás után az elején kicsit szenvedtem a hideg gumikon, de amint fel tudtam melegíteni őket, és lett tapadásom, valamelyest el tudtam lépni – magyarázta. – Ezt kontrollálnunk kell, és meg kell próbálnunk tiszta hétvégét teljesíteni, mert akkor még jobb lenne a helyzet. Igyekeznünk kell elérni, hogy ezek a dolgok ne történjenek meg, természetesen dolgozunk rajta.”

A biztonsági autós fázisban az élcsapatok pilótái közül kizárólag Pérez állt ki új közepesekért, hiszen ő ingyen megtehette. Azt nem tudni, hogy valamelyik Ferrari megtette volna-e ugyanezt, ha nekik marad friss C3-as szettjük (a Red Bull-lal ellentétben ők keményből tartottak meg kettőt a versenyre), mindenesetre

Christian Horner szerencsésnek tartja magukat, amiért ez végül nem történt meg.

Mindent beleadtunk – jelentette ki a Red Bull csapatfőnöke. – A biztonsági autós fázisban szerencsénk volt, hogy a Ferrari nem állt ki a bokszba, és nem tett fel új gumikat. Ezáltal semleges volt a helyzet. A DRS-nek köszönhetően Charles-t nem tudtuk lerázni, de Max tisztán [maga mögött] tartotta, nem hibázott. Körülbelül öt-hat kör kellett ahhoz, hogy kikerüljön a DRS-ből, és onnantól kezdve menedzselni tudta a helyzetet. A DRS annyira hatékony volt, hogy a [pálya] első szakaszán fel tudtak zárkózni, mi pedig [sokáig] nem tudtuk őket leszakítani, egy-egy tizedet mindig lefaragtak. [Utána] Max képes volt ezt megtörni, és előnyt kiépíteni.”

A brit szakember ezt követően a verseny elejére is kitért, amikor Verstappen néhány körön keresztül 1-1,5 másodperccel követte Leclerc-t, majd amikor DRS-távolságon belülre került, hamar maga mögé utasította ellenfelét. Horner elmondta, hogy a kivárás teljesen tudatos volt.

Az első körökben Max tartotta a különbséget, és vigyázott a gumikra – fogalmazott. – Az volt a stratégiánk, hogy óvjuk a jobb első abroncsot, és nyomás alatt tartsuk Charles-t. Igazi taktikus verseny volt.

Az autó szárnyait megnézve nagyon alacsony leszorítóerővel mentünk, úgy tűnik, hogy ez működik a kocsinkon, ami most kifizetődött.”

Ami Pérezt illeti, neki már nem volt ennyire jó versenye. A mexikói pilóta a futam elején nem szakadt le Carlos Sainzról, ám egy ponton jelentős teljesítményveszteség lépett fel nála, amivel akkor úgy tűnt, elvesztette az esélyét a harmadik helyre. „A megbízhatóság nyilvánvalóan kulcskérdés lesz – szögezte le Horner. – Checo körönként fél másodpercet veszített, e nélkül akár második is lehetett volna.”

Pérezt motorhiba hátráltatta Forrás: Getty Images via AFP/2022 Getty Images/Peter Fox

Pérez a 20. körben jelentette, hogy erőt veszít, és mindez a köridőben is meglátszott, hiszen hátránya viszonylag hirtelen 7 másodpercre nőtt a Ferrarival szemben. Bár a legrosszabb nem következett be, ezzel jelentős lépéshátrányba került Sainzhoz képest.

Nagy csalódás volt ez a nap, de legalább sikerült megszerezni azokat a pontokat, amiket begyűjtöttünk

– kezdte. – Nyomást helyeztünk Carlosra, aztán gond volt az erőforrással. Ezt egy szenzorhiba okozta, aminek következtében óriási teljesítményt vesztettünk, ami korlátozta, hogy mennyire tudtunk támadni. Egy másodpercre voltam Carlostól, amikor lecsökkent a motor [teljesítménye], és két kör alatt jó néhány másodpercet vesztettem, majd a probléma az egész versenyemre kihatott.”

Bár a bokszban Sainz veszített egy kicsit, mindez nem hozta vissza Pérez esélyeit. Ellentétben a Safety Carral, amikor a mexikói versenyző ingyen kiállhatott friss közepesekért, és azokon támadhatott. Egyszer be is vetődött az 1-es kanyarban, de mivel túl mélyet fékezett, blokkolta a kerekeit, és lecsúszott az ívről, aminek eredményeképpen végleg lemondhatott a dobogóról.

Megvolt a tempónk ahhoz, hogy dobogóra álljunk, és nyomtam, amennyire csak tudtam abban a helyzetben, amiben voltunk

– mondta. – A gumikat is nehéz volt óvni, a kanyarokban rendkívül nehéz volt, és a verseny vége felé rengeteg tapadást vesztettem. A biztonsági autós újraindítás után mentem [a dobogóért], de egyáltalán nem volt tapadás, és egyszerűen nem tudtam megelőzni Carlost.”