Társoldalunk:
Hírlevél

Bottas: Előre a dobogóért!

2022.05.08. 17:25

Nincs megállás a finn versenyzőnek, továbbra sem tűnik rossz döntésnek, hogy eligazolt a Mercedesből. Azok után, hogy pénteken összetörte az autóját, az időmérőn megint remekelt, amivel a két élcsapat mögött a legjobb, ötödik rajtkockát szerezte meg.

A 2019-es Német Nagydíj óta nem ért el annyira jó időmérős eredményt az Alfa Romeo, mint most Valtteri Bottas – akkor honfitársa, Kimi Räikkönen indulhatott ötödikként a futamon. Ez az eredmény nemcsak azért remek a finntől, mert a középmezőny legjobbjaként várja az esti nagydíjat, hanem mert az első szabadedzésen úgy összetörte a C42-t, hogy a pénteki napon összesen fél óra jutott neki a lehetséges kettőből a rutinszerzésre a vadonatúj pályán. Ezek után a harmadik gyakorláson nehezen érzett rá a pályára, és a kvalifikáció elején is majdnem pórul járt: az utolsó körébe belehibázott, így izgulnia kellett, hogy a Q2-be kerüljön, végül 15.-ként ez sikerült neki. Onnan viszont nem volt megállás: magabiztosan jutott a Q3-ba, ahol megszerezte a ragyogó 5. helyet.

Bottas autójának hátulja az első szabadedzésen elszenvedett balesete után – innen jött alig egy nappal később az időmérős ötödik helyForrás: Getty Images via AFP/2022 Getty Images/Chris Graythen

Úgy éreztem, kötelességem visszafizetni a csapatnak a munkáját egy jó eredménnyelmondta Bottas az időmérő után. – Itt-ott találtam dolgokat, és a hétvégém eddigi legjobb körét futottam a Q3-ban. Miután megtaláltam a megfelelő ritmust a gumikkal, megtaláltam a helyes utat."

Bottas öt év után váltott a Mercedesből az Alfa Romeóhoz, és az új környezet, a csapat hangulata egyértelműen kedvez neki, jól birkózik meg velük, ezekhez pedig a komolyat fejlődő hinwiliek is nagyban hozzájárultak. Az Ezüstnyilak eddigi szenvedését látva pedig egyelőre kijelenthető, hogy a finn jókor találta meg az új helyét. Ráadásul Miamira komoly fejlesztésekkel érkezett az Alfa, amik úgy tűnik, beválnak nála, hiszen az adatok alapján arányosan kevésbé marad el a Ferrari és a Red Bull tempójától, mint az eddigi négy hétvégén.

„Mikor idejöttem, tudtam, hogy ez a pálya kedvezhet nekünk" – tette hozzá. – Be is bizonyosodott, hogy jó és stabil autónk van a lassú kanyarokban és az egyenesekben is. Szerencsénkre csak egy-két nagy sebességű kanyar van, ami nem az erősségünk, azokban még van mit tennünk. A lehető legjobb forgatókönyv történt, hogy közvetlenül a Ferrari és a Red Bull mögött vagyunk. Tudjuk, hogy reálisan nézve nehéz lesz velük harcolni. de az autóversenyzésben soha nem tudhatod, mi fog történni: csak a saját versenyünkre kell koncentrálnunk, és ha van lehetőség, meg is ragadjuk azokat. A holnapi nap kihívás lesz: meleg lesz az autónak, a gumiknak és a versenyzőnek – forró és izzasztó verseny elé nézünk."

Csou eredménye bosszantó az Alfa Romeo számára, mert Bottas eredménye alapján sokkal többre volt hivatott a kínaiForrás: Florent Gooden / DPPI/Florent Gooden

Bottas csapattársa, a Q1-ben először búcsúzó Csou Kuan-jü frusztráltan nyilatkozott az időmérő után, miután feltartották őt az ígéretes utolsó próbálkozásánál, így nem volt esélye javítani a 17. pozicíón. Azonban a kínai pilóta is bízik abban, hogy a jó autójuknak köszönhetően több helyet is előre fog majd lépni a futamon. A vasárnap estét szintén kiszámíthatatlannak gondoló Fréderic Vasseur csapatfőnök emiatt felemásan értékelt a kvalifikáció után: Bottas teljesítményétől el volt ragadtatva, és nagyon hálás volt a teljes csapatnak az autó összerakásáért; viszont bosszús volt Csou balszerencséjéért, hogy a forgalom miatt nem tudta megközelíteni sem a finn eredményét.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK