Társoldalunk:
Hírlevél

Ferrari: Reméljük, nem okoz nagy problémát a Red Bull végsebessége

2022.05.08. 11:30

Charles Leclerc elárulta, a Miami Nagydíj időmérőjén elkövetett egy hibát a pole pozíciót érő körében, Carlos Sainz pedig elismerte, hogy az egyik kanyar végig nehézséget okozott neki. A Ferrari versenyigazgatója mindkét versenyzőt méltatta, de tart a Red Bull egyenesbeli sebességétől.

A 2019-es mexikói hétvége óta először a Ferrari először sajátította ki az első sort a Miami Nagydíj időmérőjén. Charles Leclerc idénybeli harmadik pole pozícióját szerezte meg, míg Carlos Sainz szintén megelőzte a hibázó Max Verstappent, így pályafutása során másodszor indulhat a második helyről. 

Leclerc hibája ellenére is megszerezte a pole pozíciót - GalériaForrás: credit: @Scuderia Ferrari Press Office/© Foto Colombo Images

A Q3 első próbálkozásai után úgy tűnt, hogy a címvédőé lehet a rajtelsőség, igaz, akkor mindössze 8 század választotta el az első hármat. A Ferrari aztán gyorsult, de Leclerc elárulta, hogy neki is volt egy apró rontása.

Az első szektorban hibáztam, ami kicsit sokba került – nyilatkozta némileg túlozva a Sky Sportsnak. –Utána próbáltam ezt visszahozni, úgyhogy eléggé nyomtam, és sikerült összerakni a kört. Nagyon boldog vagyok, jól éreztem magam az autóban. Sokat kell gondolkodni ahhoz, hogy ez a kocsi gyorsan menjen, de most jól érzem magam. Jó lesz a pole pozícióból rajtolni, aztán be kell fejeznünk a munkát.”

Persze kérdés, hogy a bajnokság éllovasa a futamon is megőrzi-e vezető helyét. A versenytempót illetően nehéz jósolni, ám a monacói versenyző optimista, még úgy is, hogy legnagyobb riválisa nem igazán mutathatta meg, hogy mire képes ezen a téren.

Az ember mindig azt gondolja, hogy a futamon jobb lesz a tempó, bárhol is végez az időmérőn – magyarázta. – Talán most egy kicsit erősebb [ez az érzés], mint máskor. Mindenesetre a pole-ból indulunk, aminek nagyon örülök. Még nem tudjuk, [hogy a Red Bullhoz viszonyítva hol leszünk] főleg Max miatt, mert ő nem ment a második szabadedzésen. Biztos vagyok benne, hogy egy kicsit több körrel csak versenyképesebb lesz. Szóval szoros lesz, de persze nagyszerű, hogy Carlos ott lesz mellettem, és remélhetőleg a futam végéig meg tudjuk tartani ezeket a helyeket.”

Sainznak nehéz dolga volt pénteki balesete után, de végül kevesebb mint 2 tizeddel kapott ki csapattársától. A spanyol pilóta mindent megpróbált, de egyrészt a változtatás nem jött be neki, másrészt a pálya egyik része még mindig gondot okoz neki. 

Sainz megpróbált változtatni, de nem jött be nekiForrás: Getty Images via AFP/2022 Getty Images/Jared C. Tilton

„Őszintén szólva a tizenhetes kanyarban egész hétvégén küszködtem – jelentette ki. – Az időmérőn végig elmaradtam Charles-tól, úgyhogy megpróbáltam valami mást, de még rosszabb lett, szóval tudom, hogy a versenyen mit ne csináljak. Általánosságban egyre jobban vezetem ezt az autót, különböző dolgokkal kísérletezek. Időről időre még mindig meglep, ahogyan azt pénteken is láthatták, de a létező legjobbamat nyújtom, hogy felvegyem a sebességet, és meglegyen a magabiztosságom. A mai nap kihívást jelentett a balesetem után, de szerintem sikerült megfelelő munkát végeznem.”

Laurent Mekies, a Ferrari versenyigazgatója mindkét pilótáját megdicsérte. A francia szakember szerint Leclerc-től már megszokhattuk az ilyen teljesítményt, Sainznak viszont be kellett pótolnia az elveszített pályaidőt, és a magabiztosságát is vissza kellett nyernie. Hozzátette, hogy nem akarták még jobban megnehezíteni a dolgát.

Elég nyomást helyez ő magára, úgyhogy nekünk nem kell rátennünk még egy lapáttal erre – fogalmazott. – Pontosan tudja, hogy mi forog kockán, mentálisan pedig rendkívül erős. Természetesen a csapat teljes támogatását élvezi, de így is veszített pályaidőt, illetve magabiztosságot. Nem lehetett tudni, hogy mennyire fogja nyomni, de jól szerepelt.”

A verseny egyik kulcskérdése a gumikopás lesz, de az sem elhanyagolható, hogy a Red Bull sokkal gyorsabb az egyenesekben a Ferrarinál. Verstappen Szaúd-Arábiában nagyban ennek köszönhette a győzelmét, de Mekies bízik benne, hogy Miamiban ennek kisebb jelentősége lesz.

Pénteken és szombaton délelőtt [valójában helyi idő szerint kora délután – a szerk.] is láttuk, hogy a Red Bull rendkívül erős, ezért kemény futamra számítunk – szögezte le. – Az egyenesekben kifejezetten gyorsak, ahogyan azt az év korábbi szakaszaiban is tapasztalhattuk. Remélhetőleg kevésbé leszünk ennek kiszolgáltatva, mint Dzsiddában voltunk. A verseny elsődlegesen a gumikezelésről fog szólni, illetve arról, hogy hogyan tudunk védekezni az egyenesbeli sebességük ellen.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK