Társoldalunk:
Hírlevél

Verstappen csak ajándékkal törheti meg a sormintát?

2022.05.08. 09:31

Vakon izzadás vár a pilótákra Miamiban a futamon, mert rendes versenyszimulációt senki sem tudott teljesíteni az edzésen, ráadásul ekkora hőségben még nem csapott össze a mezőny az új autókkal. Egy tényező azonban mindenképp a Red Bull mellett szól a Ferrari ellen, és ajándékot is kaphatnak a stratégiában.

Charles Leclerc és Max Verstappen bokszmeccsében folyamatos az ütésváltás, a páratlan sorszámú versenyeket előbbi, a párosokat utóbbi nyerte eddig. Ez alapján a Ferrarinak áll a zászló Miamiban, de ennél erősebb érv Leclerc győzelmére, hogy ő szerezte meg az első rajtkockát, mellőle pedig csapattársa, a rossz hétvégi kezdés után sokat fejlődő Carlos Sainz indulhat, és hátvédként segítheti a bajnoki éllovast.

Verstappen egy hibával hozta nehéz helyzetbe magát az időmérőnForrás: AFP/Chandan Khanna

Verstappent pénteken az autó és saját, szombaton a saját hibája akadályozta a teljesítmény maximalizálásában, és másokhoz képest kevesebb ismeretet gyűjtött az új pályáról Miamiban, a klasszikus pénteki hosszú etapok teljesen kimaradtak nála, amikor a körülmények leginkább hasonlítanak a futamon várhatókhoz, vagyis amikor a legrelevánsabb adatok gyűjthetők az autóval.

Jó hír a címvédőnek, hogy az akkori versenyszimulációk idején történt piros zászlós megszakításokkal nem nőtt tovább a hátránya.

„Nagyon keveset mentünk – nyilatkozta a Sky Sportsnak a Ferrari sportigazgatója, Laurent Mekies. – Azt hiszem, hosszú etapon senki sem ment sokkal többet a mi 5-6 mért körünknél." Ez valóban így van.

Leclerc MiamibanForrás: credit: @Scuderia Ferrari Press Office/© Foto Colombo Images

Ráadásul olyan nagy hőségben csap össze a mezőny, amilyet vasárnapon idén még nem tapasztaltak. Míg Imolában a vizes pálya és a hűvös időjárás a gumik bemelegítését helyezte előtérbe, Miamiban azok állapotának megóvása lesz kulcsfontosságú.

Először versenyzünk idén 50 fokos aszfalton.– figyelmeztetett Mekies. – Szabadedzésen, tesztelésen Bahreinben már előfordult ilyen, de versenyen, amikor egymást követik az autók, még nem."

Mario Isola, a Pirelli sportigazgatója azt mondta, a jobb első abroncs kopása jelenti majd a szűk keresztmetszetet. Emellett hozzátette, hogy a jelentős páratartalom miatt akár csapadék is jöhet, hiába ritka az eső errefelé májusban. „Durván bánik az aszfalt a gumikkal, fontos lesz kordában tartani a kopásukat a versenyen" – erősítette meg Leclerc is.

Fontos lesz a boksztaktikaForrás: AFP/Brendan Smialowski

Az általános pénteki kilométerhiány és a mindenki számára új hőmérsékleti viszonyok felkavarhatják a paklit az 57 körön. „Lényegében vakon megyünk a versenyre, és szerintem a legtöbben hasonló cipőben járnak." – közölte Sergio Pérez.

Verstappen és Christian Horner egyaránt a végsebességben megfigyelhető előnyben bízik az előrelépés kapcsán: a Red Bull pilótái 10 km/h-val gyorsabban száguldottak a pálya leggyorsabb pontján, mint a ferrarisok.

Ez természetesen segítség az egyenesekben, de a kanyarokban visszaüthet a kevesebb leszorítóerő a több csúszkálással. „Eltérő a mi autónk beállítása a Ferrariétól. Az övékén több a leszorítóerő, ezért gyorsabbak néhány kanyarban, de mi sokkal gyorsabbak leszünk az egyenesben – mondta Horner a Skynak. – Senki sem tett meg igazán hosszú etapokat a gumikkal, nem tudjuk, milyen lesz a kopásuk. Menet közben derül ki, hogy egy vagy két kiállással gyorsabb teljesíteni a távot."

Bár az edzésekkel ellentétben az időmérő lement bukás nélkül, közel sem biztos, hogy a futamon minden autó épségben marad. Attól függően, hogy mikor történik baleset, a biztonsági autó megjelenése véletlenszerűen dönthet egy-egy pozíció sorsáról annak javára, aki szerencsés a kerékcsere időzítésével.

Amennyiben a rajtnál nem tudnak előrébb lépni a 3-4. helyről (márpedig az első kanyarig nem lesz hosszú a távolság), a Red Bullt segítheti még a Ferrari ellen, ha az első négyes annyira elszakad az üldözőktől, hogy beiktathatnak egy ajándék kerékcserét. Nem kizárt, hogy mindkét istállónál különböző stratégiákat választanak a pilótáknak.

A pályán történő előzést nehezíteni fogja, hogy az ideális íven túl rengeteg a csúszós gumitörmelék, ez mellesleg a rajtnál is problémát okozhat a páros kockákból indulókat.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK